Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

verbruik

vragen over de T5
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Geniet nu anders maken de Chinezen het wel op.

Bericht door appie »

Op gaat het, dus kan ik het beter zelf opmaken. Geniet ervan zolang het kan.
Zal ook nog ff een alternatief voor later moeten bedenken, Henkiepenkie is goed bezig met de paarden :jump
Neemt de bus!
Gebruikersavatar
henkiepenkie
Berichten: 307
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:40
Locatie: ruinen
Contacteer:

Re: verbruik

Bericht door henkiepenkie »

hahahaha,,, inderdaad appie, op gaat het toch :klappen en m,n kratje gaat ook nog leeg! (PALM) :proost
het blijven 2 kampen he? de wjw,lers van; die van mij verbruikt zo veel/weinig, en de wjw,lers van; hahaha,, als ik zuinig wou rijden, kocht ik wel een bakfiets. (of een belgisch trekpaard!) :ie

groetjes uit ruinen


hehehehenkie
Gebruikersavatar
broekhof
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 okt 2007, 17:28
Locatie: Thuis
Contacteer:

Re: verbruik

Bericht door broekhof »

Sommige hebben allebei, dwz een 174 pk zuipmonster (vind het zelf wel meevallen) en een belgisch trekpaard.
Als je deze combineerd heb je toch een redelijk zuinig verbruik Henkiepenkie.
Gewoon de ene week flink gas geven in je t5 en de andere week het paard ervoor en alleen maar meesturen. :gekte :gekte :gekte

Gr Coen
Gebruikersavatar
henkiepenkie
Berichten: 307
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:40
Locatie: ruinen
Contacteer:

Re: verbruik

Bericht door henkiepenkie »

Hahaha,, jaja,,
het is zelfs zo,, Alle vw pk,tjes ten spijt, :bonk als ik 2 van m,n knollen achterstevoren aan de trekhaak van m,n t5 knoop, kan ik proberen vooruit te komen met m,n 174pk,s maar die 2 knollen trekken toch de bus naar achteren! 174 verliest het van 2 pk! :yes

t,is jammer dat de topsnelheid van zo,n belg niet zo hoog ligt,, :muur


groetjes,

henkiepenkie
InfoMuis
Berichten: 669
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Re: verbruik

Bericht door InfoMuis »

update: 13.11 l/km gemeten over 906,4 km
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: verbruik

Bericht door Donald4Motion »

henkiepenkie schreef:Hahaha,, jaja,,
het is zelfs zo,, Alle vw pk,tjes ten spijt, :bonk als ik 2 van m,n knollen achterstevoren aan de trekhaak van m,n t5 knoop, kan ik proberen vooruit te komen met m,n 174pk,s maar die 2 knollen trekken toch de bus naar achteren! 174 verliest het van 2 pk! :yes

t,is jammer dat de topsnelheid van zo,n belg niet zo hoog ligt,, :muur


groetjes,

henkiepenkie
Ik denk dat ze je trekhaak weer recht kunnen buigen die knollen :ie

:bonk
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: verbruik

Bericht door HP Hulscher »

hehe infomuis, jij rijdt dan zeker een leopardtank, want daar kunnen zelfs onze formule1weetjewellers niet tegenop! 13,11 liter per kilometer!!!! :bifun en dat 906,4 kilometer lang.....
T5-nov 2007-kwb-130pk-automaat-offroadgrey-16"Ronal-sidebars-60jr ed.
InfoMuis
Berichten: 669
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Re: verbruik

Bericht door InfoMuis »

HP Hulscher schreef:hehe infomuis, jij rijdt dan zeker een leopardtank, want daar kunnen zelfs onze formule1weetjewellers niet tegenop! 13,11 liter per kilometer!!!! :bifun en dat 906,4 kilometer lang.....
:nuts :nuts :nuts :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk een muis in een leopardtank ?? :groteogen :groteogen Je zou het bijna denken... Zou zeker failliet zijn tegen de tijd dat je dit leest, en een 'tank' moeten hebben van 12000 liter. Nee gelukkig niet. Wel erg dom van me. :muur :muur :muur :muur :bonk :bonk
pieters
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 jun 2008, 19:26

Re: verbruik

Bericht door pieters »

t5 gechipt naar 210 pk
Ik kom aan een gemeten verbruik van 1:12
Dit is een gemeten verbruik over een afstand van ongeveer 20000km.
Bij een rustige rijstijl 110km/hr op de cc over een langere afstand met een beetje wind mee kan dit ook zelfs nog aflopen naar 1:15. Anticiperen op ander verkeer enz enz.
In de winter bij veel koude starts en korte afstanden en het aanslaan van de koelvloeistof voorverwarmer is het al lastig om de 1:10 te halen.
Met een caravan van ongeveer 1000kg met een snelheid van 92 km (gps) over langere afstanden ongeveer 1:9 5e versnelling 2100rpm

Een tijdje volgas op de duitse autobahn wil echter op de boordcomputer nog wel eens op een eigenwijze 1:5 blijven steken.
Zo zie je maar er zijn vele ver en gebruiksmogelijkheden van een transporter.
Plaats reactie