Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
spijker in band
spijker in band
Dag weetjewellers,
vorige week ontdekte ik dat er een spijker in de achterband van m,n T4 zat, zo'n anderhalve cm lang. Die heb ik er toen met een tang uitgetrokken en ik hield er rekening mee dat de band zou leeglopen, maar tot op heden is dat nog niet het geval. Het zijn winterbanden met aardig wat profiel.
Nu rijden we volgende week naar Berlijn en zit ik met het dilemma of ik het maar zo zal laten of toch voor de zekerheid de band zal verwisselen, ik zet dan m'n zomerbanden er weer op denk ik (alleen achter). Wat denken jullie, zullen de hogere snelheden op de autrostrasse alsnog de band kunnen doen leeglopen?
Graag jullie advies,
groetn, uut albergen
Jacco 860
vorige week ontdekte ik dat er een spijker in de achterband van m,n T4 zat, zo'n anderhalve cm lang. Die heb ik er toen met een tang uitgetrokken en ik hield er rekening mee dat de band zou leeglopen, maar tot op heden is dat nog niet het geval. Het zijn winterbanden met aardig wat profiel.
Nu rijden we volgende week naar Berlijn en zit ik met het dilemma of ik het maar zo zal laten of toch voor de zekerheid de band zal verwisselen, ik zet dan m'n zomerbanden er weer op denk ik (alleen achter). Wat denken jullie, zullen de hogere snelheden op de autrostrasse alsnog de band kunnen doen leeglopen?
Graag jullie advies,
groetn, uut albergen
Jacco 860
- de Masseur
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 14:17
Hoi,
de heren boven mij hebben gelijk - gewoon naar de bandenboer en een propje erin laten schieten. band weer ok.
dan loopt ie zeker niet leeg - althans niet door deze kleine beschadiging. STEL dat de schade aan de band toch groter is dan verwacht en de band klapt.....
mix van zomer en winterbanden GEEN goed plan - je ziet het vaak - maar het maakt het rijgedrag van je T4 erg onvoorspelbaar.
groet
Andreas 251
de heren boven mij hebben gelijk - gewoon naar de bandenboer en een propje erin laten schieten. band weer ok.
dan loopt ie zeker niet leeg - althans niet door deze kleine beschadiging. STEL dat de schade aan de band toch groter is dan verwacht en de band klapt.....
mix van zomer en winterbanden GEEN goed plan - je ziet het vaak - maar het maakt het rijgedrag van je T4 erg onvoorspelbaar.
groet
Andreas 251
een echte Oostenrijker
zeilgek zonder boot
T4 gek MET T4
Mountainbikegek met fiets
skileraar en alles wat met buitensport te maken heeft
zeilgek zonder boot
T4 gek MET T4
Mountainbikegek met fiets
skileraar en alles wat met buitensport te maken heeft
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Ik zou hem laten repareren, de meningen hierboven over welke methode varieert,
maar ik moet er niet aan denken, dat je bij hogere snelheden een klapband krijgt terwijl je wist dat die band niet in orde was.
Veiligheid voor alles.
Is de band eenmaal gerepareerd dan kan die nog veel veilige kilometers mee.
Ik zou geen combinatie van zomer en winterbanden gaan rijden.
Die 2 verschillende banden hebben heel andere eigenschappen en reageren ook dus heel anders..
Gewoon even langs de bandenboer
maar ik moet er niet aan denken, dat je bij hogere snelheden een klapband krijgt terwijl je wist dat die band niet in orde was.
Veiligheid voor alles.
Is de band eenmaal gerepareerd dan kan die nog veel veilige kilometers mee.
Ik zou geen combinatie van zomer en winterbanden gaan rijden.
Die 2 verschillende banden hebben heel andere eigenschappen en reageren ook dus heel anders..
Gewoon even langs de bandenboer
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- theo#94 T4
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:23
- Locatie: noord-brabant
ik denk dat een band wel zeker kan klappen,zeker een tubless,waarom denk je dat een vrachtwagenband dan zo aan flarden knalt,daar zit ook geen binnenband in hoor,heb het al 2x meegemaakt,en dat kan met een band van een bussie ook hoor,ik hoop alleen dat ie nog kan zien of weet waar de spijker zat.anders wordt het lastig zoeken als die niet leeg loopt en er zijn al weer een aantal kilometers meegereden.volgende keer beter de spijker laten zitten,en met een krijtje of iets dergelijks aantekenen op de band,op de wang,en naar de bandenman toe gaan.