Beste,
enige weken geleden had ik een vraag over het scheef trekken van schuifkanteldak.
dit probleem is opgelost door nieuwe geleiders te plaatsen.
de oude geleiders zaten helemaal vast en er was een paletje afgebroken die de glasplaat vast hield.
maar nu het volgende:openen geen probleem. sluiten ook geen probleem, maar gaat aansluitend gewoon weer open.
ook komt het voor dat er 10 minuten of zelfs een uur tussen zit voordat deze uit zichzelf spontaan weer open gaat.
wat zou hier nu verkeerd gaan.
zou het kunnen dat er een geheugen in zit, of een stekker verkeerd is aangesloten.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
electrisch schuifkanteldak F1000
Re
Hoi Andre, heeft dit dak een comfortschakeling door middel van een relais?
Als dat zo is dan kan het zijn dat het dak opnieuw ingeleerd moet worden.
Waarschijnlijk is met het vervangen van de geleiders de stand van de worm niet meer synchroon met de stand van de glasplaat/geleiders.
Wat je kan doen, spanning van de accu loshalen voor 15 minuten, en dan er weer op. Dan is het relais ge-reset. Druk dan op de toets OPEN en hou deze ingedrukt tot de glasplaat helemaal open staat en hou hem vast voor een 10 a 15 seconden. Druk nu op de toets DICHT en hou deze ingedrukt tot het dak gesloten is en hou deze ook weer 10 a 15 seconden vast. Als het goed is is het relais opnieuw ingeleerd en zou het moeten werken.
Suc6....
Gr, Jan.
Als dat zo is dan kan het zijn dat het dak opnieuw ingeleerd moet worden.
Waarschijnlijk is met het vervangen van de geleiders de stand van de worm niet meer synchroon met de stand van de glasplaat/geleiders.
Wat je kan doen, spanning van de accu loshalen voor 15 minuten, en dan er weer op. Dan is het relais ge-reset. Druk dan op de toets OPEN en hou deze ingedrukt tot de glasplaat helemaal open staat en hou hem vast voor een 10 a 15 seconden. Druk nu op de toets DICHT en hou deze ingedrukt tot het dak gesloten is en hou deze ook weer 10 a 15 seconden vast. Als het goed is is het relais opnieuw ingeleerd en zou het moeten werken.
Suc6....
Gr, Jan.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
Re: Re
Stimpy schreef:Hoi Andre, heeft dit dak een comfortschakeling door middel van een relais?
Als dat zo is dan kan het zijn dat het dak opnieuw ingeleerd moet worden.
Waarschijnlijk is met het vervangen van de geleiders de stand van de worm niet meer synchroon met de stand van de glasplaat/geleiders.
Wat je kan doen, spanning van de accu loshalen voor 15 minuten, en dan er weer op. Dan is het relais ge-reset. Druk dan op de toets OPEN en hou deze ingedrukt tot de glasplaat helemaal open staat en hou hem vast voor een 10 a 15 seconden. Druk nu op de toets DICHT en hou deze ingedrukt tot het dak gesloten is en hou deze ook weer 10 a 15 seconden vast. Als het goed is is het relais opnieuw ingeleerd en zou het moeten werken.
Suc6....
beste jan,
weet jij waar ik dat relais zou kunnen vinden.
Gr, Jan.
Re
@Andre,
Relais zit of aan de motor, en anders ligt ie achter de motor tussen hemel en dak. Als het dak relais bestuurd is. Maar als jij zegt dat het dak vanzelf weer open gaat dan zal er een relais zijn. Gaat om een zwart kastje, wat in de stroomkring zit van de draden van het dak.
Gr, Jan.
Relais zit of aan de motor, en anders ligt ie achter de motor tussen hemel en dak. Als het dak relais bestuurd is. Maar als jij zegt dat het dak vanzelf weer open gaat dan zal er een relais zijn. Gaat om een zwart kastje, wat in de stroomkring zit van de draden van het dak.
Gr, Jan.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
Re: Re
Hoi Jan,Stimpy schreef:@Andre,
Relais zit of aan de motor, en anders ligt ie achter de motor tussen hemel en dak. Als het dak relais bestuurd is. Maar als jij zegt dat het dak vanzelf weer open gaat dan zal er een relais zijn. Gaat om een zwart kastje, wat in de stroomkring zit van de draden van het dak.
Gr, Jan.
Ik zal deze eens bekijken zaterdag, en wat jij beschreef de accu ongeveer voor 15 minuten loskopelen. en dan weer aansluiten.( Harry dacht ook dat ik deze moest resseten)
ik laat het jullie weten of het dat is.
groeten
andre
Re
@ Andre,
Je kan ook het dak half open zetten, dan de motor eraf halen, duw dan met je handen de glasplaat helemaal naar achteren, monteer de motor weer, en sluit het dan en dan zonodig inleren. Dan weet je zeker dat het dak gecentreerd is. als ie er 1 tandje op de spindel naast staat dan heb je namelijk al feest. S6
Gr, Jan.
Je kan ook het dak half open zetten, dan de motor eraf halen, duw dan met je handen de glasplaat helemaal naar achteren, monteer de motor weer, en sluit het dan en dan zonodig inleren. Dan weet je zeker dat het dak gecentreerd is. als ie er 1 tandje op de spindel naast staat dan heb je namelijk al feest. S6
Gr, Jan.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
Re: Re
ojee, nu wordt het alweer een stuk moeilijker.Stimpy schreef:@ Andre,
Je kan ook het dak half open zetten, dan de motor eraf halen, duw dan met je handen de glasplaat helemaal naar achteren, monteer de motor weer, en sluit het dan en dan zonodig inleren. Dan weet je zeker dat het dak gecentreerd is. als ie er 1 tandje op de spindel naast staat dan heb je namelijk al feest. S6
Gr, Jan.
maar goed ik ga je raad zeker proberen.
hartstikke bedank Jan voor het mee denken.
andré