Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Waterpomp preventief vervangen

vragen over de T5
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: Waterpomp preventief vervangen

Bericht door raymondo »

toch de waterpomp zoals verwacht. De dealer wist het zelfde verhaal als hier besproken over de slechte waterpompen uit dat jaar haar fijn uit te leggen en ook dat er verlengde coulance op zit en bla bla bla....... Ik heb hem er op aangesproken dat ik het ontzettend stom vind terwijl hij weet dat dat ding kapot gaat en hij weet dat ik regelmatig in Roemenie kom mij toch heb laten rijden. Was ik onderweg in Roemenie of iets dergelijks kapot komen te staan in de nacht of bij dag dan was mijn koste plaatje en de ellende met afslepen e.d groter geweest dan bij de 90000 kilometer beurt dat ding te vervangen .... Het moet toch gebeuren dat weet die donders goed. Maar ja ben blij dat ik thuis gekomen ben ermee ,zullen we maar zeggen. Neem nu wel het verlengde garantie aanbod aan van VW want volgens kan dat nog wel eens van pas komen komend jaar. Ben benieuwd wat voor kwalen ze nog meer verzwijgen.
Laatst gewijzigd door raymondo op 13 aug 2008, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
InfoMuis
Berichten: 669
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Re: Waterpomp preventief vervangen

Bericht door InfoMuis »

raymondo schreef: verlengde coulance op zit en bla bla bla......
Weet je ook tot hoelang ?

Maar gelukkig dat je niet te weel ellende hebt gehad.
Marten Hoffmann
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 jul 2007, 08:41
Locatie: Amerongen
Contacteer:

Re: Waterpomp preventief vervangen

Bericht door Marten Hoffmann »

InfoMuis schreef:
raymondo schreef: verlengde coulance op zit en bla bla bla......
Weet je ook tot hoelang ?

Maar gelukkig dat je niet te weel ellende hebt gehad.
In elk geval NIET op een T5 van april 2004 met 97.000 kilometer ...... :politie
Met vriendelijke groet,
Marten | T5 2008 130 pk enkele cabine | www.tandemclub.nl
Gebruikersavatar
ARCHIE
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 jul 2008, 23:41

Re: Waterpomp preventief vervangen

Bericht door ARCHIE »

Vanaf welk bouwjaar zijn de t5`s dan wel uitgevoerd met goede waterpompen?De mijne is van okt 2007 nu 12000km.Greatings ARCHIE
pieters
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 jun 2008, 19:26

Re: Waterpomp preventief vervangen

Bericht door pieters »

Hallo,

Ik geloof ook cavitatie ja, juist aan het uiteinde van de bladen waar de grootste omtreksnelheid en waar de meeste waterverplaatsing plaatsvind is daar is het mis.

Maar als ik het voorbeeld op de foto zo zie dan is de schade zo aanmerkelijk en zo onregelmatig dat juist daardoor onbalans kan ontstaan en daarmee ook geen goed doet aan de lagers.

Ik zou de overbrengingsverhoudingen naar de pomp toe dan wel eens willen weten. En daarmee het toeren tal van de pomp zeg maar eens bij extreme toeren tallen zeg 4000 toeren.

Ik schat dat de waterverplaatsing van de nieuwe gemonteerde pompen maar iets meer is dan de helft van de oude pompen.

Wie het weet mag het zeggen?

Succes maar weer.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: Waterpomp preventief vervangen

Bericht door raymondo »

archie.. na een lange discussie met mijn dealer komt het er op neer dat nagenoeg alle waterpompen van de 5 cylinders van 2005 en 2006 kapot lopen. de jouwe is van 2007 dus ik denk dathet toen is verbeterd. Maar als jou bus wel een slechte pomp heeft kom je er pas tussen de 80000 en 120000 achter.. Je bus is nu bijna een jaar en heeft 12000 dus is jou pomp als je zo door rijd pas over 7 jaar aan de beurt ......de mijne ging binnen de 2 jaar kapot dus was garantie......
Niek
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 jul 2007, 12:26

Re: Waterpomp preventief vervangen

Bericht door Niek »

Als het de waterpompen van de 5-cylinders betreft, zit de waterpomp van mijn 4-cylinder 1.9 TDI dus niet in de gevarenzone?


Groet!

Niek
Gebruikersavatar
ARCHIE
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 jul 2008, 23:41

Re: Waterpomp preventief vervangen

Bericht door ARCHIE »

thanks raymondo,dan kunnen we er nog even tegen???hopelijk!?ciao
Plaats reactie