Zelf ben ik elektromonteur dus enige basiskennis is er.
Nu is autotechniek een vak appart en heb ik een paar vragen.

De tekeningen heb ik (T4 1,9 1X en 2,4 ABB).
De meeste stroomkring schema's hebben bovenaan een 4 tal '+' lijnen, beginnend met 30, 15,x en 31.
Wat betekent dit precies. Zelf dacht ik gezekerd met 30A en 15A.
En waarschijnlijk geeft dit ook aan of het via het contact geschakeld is of dat de spanning continue aanwezig is, maar ik weet het niet zeker. en welk cijfer /welke letter betekent wat?
Nu heb ik een dakraam waar twee draden vandaan komen.
Deze waren op provisorische manier aangesloten door de vorige eigenaar door het blanke koper rechtstreeks onder een (2) zekering te stoppen.
Een zat onder de S19 (naloop koelvent.) en een onder de S6 (koelvent. en aanjagervent.).
Niet gezekerd en niet echt veilig.
Hierdoor was dus een doorverbinding tussen deze twee circuits waardoor de ventilatie / verwarming bleef draaien met de sleutel uit het contact.
Nu wil ik dit correct aansluiten, en ik ga er van uit dat beide draden een apparte functie hebben (automatisch dicht bij uitzetten contact en continue spanning).
De beste oplossing lijkt me twee stekertjes kopen voor in de 30 en 15 'gaten' bovenin het zekeringenpaneel (boven de relais). Hier zijn er zat vrij.
Hier de draden aan maken met een losse zekering in de draad.
Een andere oplossing is via de vrije zekeringen onderin het zekeringen paneel, maar hoe dit precie werkt weet ik niet.
En ook wil ik de sigaretten aansteker van de continue spanning af (dus op het contact), hoe gaat dit?
Wie kan mij een en ander uitleggen?