Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
meer vermogen.
meer vermogen.
soms zie ik een "korte neus" met een TDI embleem op de radiatorrooster.
Wie weet of er effectief korte neus T4 gemaakt zijn met een TDI motor?
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van een 5cyl 2.4D door een (5cyl) TDI motor? Is dit technisch mogleijk? Waarschijnlijk ook versnellingsbak mee vervangen?
Wie weet of er effectief korte neus T4 gemaakt zijn met een TDI motor?
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van een 5cyl 2.4D door een (5cyl) TDI motor? Is dit technisch mogleijk? Waarschijnlijk ook versnellingsbak mee vervangen?
Re: meer vermogen.
Ja hoor vanaf 1996 was de TDI leverbaar in de T4 met korte neus.
Heb zelf een TDI van '96
Heb zelf een TDI van '96
Re: meer vermogen.
Als je vervangt moet je dit kompleet doen. (motor +bak).
het enige dat niet past in een korte neus is een 150Pk.
Succes,
het enige dat niet past in een korte neus is een 150Pk.
Succes,
Groet, Oskar.
- lucske
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 23:37
- Locatie: Scherpenheuvel (België)
- Contacteer:
Re: meer vermogen.
Heb nu ook een 5cyl 2.4D en zat eigenlijk met dezelfde vraag.bop570 schreef:Heeft er iemand ervaring met het vervangen van een 5cyl 2.4D door een (5cyl) TDI motor? Is dit technisch mogleijk? Waarschijnlijk ook versnellingsbak mee vervangen?
Hoe zit het met de electronica (kabelboom, extra relais, boordcomputer, enz)?
En voor België; hoe zit dat met herkeuren (ivm hoger vemogen, meer fiskale pk's)?
Lucske
GSM:0494-133.861


Re: meer vermogen.
Hallo Lucske,
ook voor jou ombouwen kan, ik heb omgebouwd van 4 cyl.TD 68Pk naar 5cyl TDI 102Pk, jr moet inderdaad dan wel de motor helemaal kompleet hebben.
Dus met kabelboom, computer,eerste stuk uitlaat (downpipe) en je zal een andere tellerklok met kabelboom nodig hebben.
Waarschijnlijk zul je ook wat aansluit stekkers op de zekeringkast moeten aanpassen.
Hoe het fiscaal en met keuren voor België zit weet ik niet
Mogelijk is het in ieder geval.
Succes,
ook voor jou ombouwen kan, ik heb omgebouwd van 4 cyl.TD 68Pk naar 5cyl TDI 102Pk, jr moet inderdaad dan wel de motor helemaal kompleet hebben.
Dus met kabelboom, computer,eerste stuk uitlaat (downpipe) en je zal een andere tellerklok met kabelboom nodig hebben.
Waarschijnlijk zul je ook wat aansluit stekkers op de zekeringkast moeten aanpassen.
Hoe het fiscaal en met keuren voor België zit weet ik niet

Mogelijk is het in ieder geval.

Succes,
Groet, Oskar.
- Multivan Generation
- Berichten: 34477
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: meer vermogen.
Technisch mogelijk is het zeker!
Alleen zit je in België met D'ieteren,
en die is minder toegeeflijk
:alarm
Alleen zit je in België met D'ieteren,
en die is minder toegeeflijk

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: meer vermogen.
inderdaad heb ik ook al gehoordMultivan Generation schreef:
Alleen zit je in België met D'ieteren,
en die is minder toegeeflijk:alarm
Ik rijd T-vier met veel plezier!! 

- Multivan Generation
- Berichten: 34477
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: meer vermogen.
Dat is de Belgische equivalent van PON
De Belgische importeur dus...
De Belgische importeur dus...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...