Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

importeren

vragen over de T4
Plaats reactie
andriessen
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2008, 20:33

importeren

Bericht door andriessen »

Ik sta op het punt een T4 multivan benz. van 1993 uit Duitsland te importeren maar zit met de volgende vragen.
Er zit nog geen btw op (alleen voor handelaren)
Een nederlands importbedrijf geeft aan dit te kunnen regelen (kosten 800 euro incl importeren) maar dan moet ik hem wel zelf halen en bij hen voor de deur zetten(en uiteraard de btw betalen 20%?)
Heeft iemand hier ervaring mee?
Hoe zit het met de bpm, is er een ondergrens van 10% van de nieuwaarde van het bouwjaar , dan lijkt het mij voor auto's van deze leeftijd niet interressant (kan ik ergens de nieuwaarde uit 1993 terug vinden?)
De verkoper kan er eventueel lpg inbouwen voor 1500 euro maar als iemand een goed adres heeft voor ongeveer hetzelfde bedrag dan laat ik het liever hier doen.
Ik heb nog geen ervaring met T4's dus als iemand nog tips heeft waarop te letten bij de aanschaf... dan graag.
alvast bedankt
Mari
franklin44
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 feb 2008, 22:54

Re: importeren

Bericht door franklin44 »

Ik heb zelf slechte ervaring met het importeren, importeren zelf is niet zo zeer het probleem als wel beoordelen in duitsland of de bus wel helemaal is wat ie moet zijn. er wordt blijkbaar veel gesleuteld aan t4's in duitsland.
BTW is op zich geen probleem, normaal heb je een aankoop bewijs waarop staat dat er btw betaald is.
zo niet dan betaal je dit in nederland alsnog. of er altijd bij de rdw na gevraagd wordt weet ik niet.
er zijn ook bedrijven die alles voor je regelen inclusief ophalen bus en keuring, maar dan ben je wel rond de 1800,- kwijt e.e.a. afhankelijk waar de bus staat.

er staat bij de tips en truuks ook iets over importeren en waar op te letten.
bv papieren, chasis nummer etc

gr franklin
Gebruikersavatar
patje1010
Berichten: 235
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:47
Locatie: Purmerend

Re: importeren

Bericht door patje1010 »

Hoi,

Ik heb laatst mijn T4 ook uit Duitsland gehaald. Geen enkel probleem gehad ik neem aan dat als je naar de buren gaat om te kijken dat je ook wel wat van auto`s af weet. Ik heb een oprijwagen gehuurd en daarop mijn nieuwe T4 op vervoerd (zat geen kenteken op). Daarna een dag naar het RDW en mijn BPM betaald. Laat in GEEN geval de auto ook APK keuren door het RDW want als er dan wat aan mankeerd moet je weer terug naar het RDW. Gewoon laten keuren bij je eigen garage. Het BTW verhaal weet ik niet maar BPM kwam bij mij auto op ongeveer €900 euries ( 9%) maar deze is dan ook van 1998. Als jij voor gasinbouw €1500 moet betalen zou ik het er maar in laten zettten want ik was €2500 kwijt maar dat is wel G3. Hoop dat je er wat aan hebt en succes met je aankoop.

Gr Patrick
Gebruikersavatar
Hans de Looij
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 dec 2007, 21:53

Re: importeren

Bericht door Hans de Looij »

Lekker zelf importeren, is nog leuk ook. En daarnaast kinderlijk eenvoudig. Heb zelf in november een multivan gehaald uit Stuttgart. Natuurlijk moet je nagaan middels onderhoudspapieren en de Dekra keuring of de auto in orde is. Samen met de verkoper ga je naar de dichtstbijzijnde Kraftstelle, daar wordt de auto overgeschreven (30 min.) en in de tussentijd kan je in de buurt kentekenplaten laten maken. Met deze exportkentekenplaten kan je vanuit Duitsland naar ieder willekeurig land rijden. Verzeker de auto op chasisnummer bij je huidige verzekeringsmaatschappij. Gewoon het nummer van het chasis opvragen en de dag voor de overschijving even bellen. In Nederland naar het RDW, daar gaat het heel anders aan toe dan in Duitsland. Bij mij waren ze ongeinteresseerd en ik voelde dat ik werd opgelicht door een norse kerel die als douanebeamte moest doorgaan. Verzin gewoon een prijs (laag) voor de auto want van Multivans hebben ze zo wie zo geen weet hier. In principe kun je gewoon 's ochtends vroeg naar het RDW gaan zond afspraak. Wel even informeren of dat nog steeds kan. Veel succes!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: importeren

Bericht door Multivan Generation »

Hans de Looij schreef: In principe kun je gewoon 's ochtends vroeg naar het RDW gaan zond afspraak. Wel even informeren of dat nog steeds kan. Veel succes!
Dat kan nog steeds :lach
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: importeren

Bericht door hendrikus »

of gewoon ff een afspraak maken. Anders heb je s'ochtends kans dat je er samen met 10 anderen staat
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: importeren

Bericht door Multivan Generation »

Dat is zeker zo :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie