Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Als je mag Kiezen 130 of 174 pk

vragen over de T5
Gebruikersavatar
carl
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:17
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Als je mag Kiezen 130 of 174 pk

Bericht door carl »

Tussen 2 types

De 130 pk Of de 174 Pk

Voor welke gaan jullie?

Mijn Broer Heeft nu een 174 pk 25-08-08 nieuw gekocht zeer mooi maar ja dat kan ik ff niet hihihi
Met veel opties :ie

Maar goed.

Heb er verschilende ge zien maar kan nog niet echt kiezen.

Ja prijs speeld ook een rol tot 25000,- in de btw

Groet

Carl
Afbeelding
T4 TDI caravelle 111 kw met K&N Filter, EPS katvervanger,midden demper, Twee einddempers DTM ovaal.:happy
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: Als je mag Kiezen 130 of 174 pk

Bericht door Wim T4 935 »

Ga in ieder geval langdurig proefrijden als je voor de 130pk wilt gaan. Ik heb er enige tijd mee moeten rijden en ik vindt dat de 130pk t.o.v. mijn getunde 102pk T4 niets extra's brengt. De 6e versnelling is boven de 100km p/u op de snelweg wel prettig maar de kortere versnellingen in de stad en op de provinciale wegen vindt ik eerder een achteruitgang.

Als ik zie dat jij nu al een 151pk met toeters en bellen hebt denk ik dat je de 130pk te licht vindt. Als je al wilt switchen van T4 naar T5, ik zou persoonlijk niet weten waarom, zou ik in ieder geval een 174pk proberen.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Als je mag Kiezen 130 of 174 pk

Bericht door Donald4Motion »

Jammer dat er altijd een negative noot in zit Wim als het om de T5 gaat, en dan doel ik meer op de laatste zin. :yingyang

Betreft de versnellingsbak, vind ik ook een beetje te kort en je schakelt je wel suf ja!
Al je zo'n bak koppel heb kan je het eigenlijk ook met 5 versnellingen aan dacht ik zo.

Ik denk als je van 151pk naar 130pk gaat dat dat niet goed gaat komen, maar dat is persoonlijk.
Je zou natuurlijk altijd nog kunnen chippen maar dan zit je gewoon aan de specificaties van de 174Pk.
Persoonlijk zou ik natuurlijk voor de 174Pk gaan, maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit in een 130PK gereden :groteogen

Heb je al eens bij Roordink gekeken in Barneveld? als je afslag voortuizen neemt 2x rechts.
Ze hebben daar giga veel staan waarmee je altijd kan proefrijden en ook automaat eventueel.

Hoop dat je er wat mee kan :wjw
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Als je mag Kiezen 130 of 174 pk

Bericht door Donald4Motion »

Wim T4 935 schreef:Ga in ieder geval langdurig proefrijden als je voor de 130pk wilt gaan. Ik heb er enige tijd mee moeten rijden en ik vindt dat de 130pk t.o.v. mijn getunde 102pk T4 niets extra's brengt.
Ik heb bij mijn vorige werkgever een aantal keren in zijn gechipte T4 102PK kunnen rijden en moet zeggen
dat die blokken pittiger aanvoelde dan de nieuwe blokken zoals in de T5. Misschien door de cat en roetfilter?!
Je merkt, hoort, voelt gewoon het vermogen terwijl je in een T5 meer een beetje het gevoel krijgt alsof het wordt afgeknepen.
Fred loodrecht
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:38
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Als je mag Kiezen 130 of 174 pk

Bericht door Fred loodrecht »

Als je al wilt switchen van T4 naar T5, ik zou persoonlijk niet weten waarom


Volgens mij word er gevraagd naar de 130 of 174 pk T5

De t4 is helemaal niet ter sprake, als je de t5 zo slecht vind waaarom moet dat dan constant geventileerd worden?

Ga er lekker een boek over schrijven en de positieve dingen ventileer je dan hier.
Fred
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: Als je mag Kiezen 130 of 174 pk

Bericht door Henk250 »

Fred loodrecht schreef:Als je al wilt switchen van T4 naar T5, ik zou persoonlijk niet weten waarom


Volgens mij word er gevraagd naar de 130 of 174 pk T5

De t4 is helemaal niet ter sprake, als je de t5 zo slecht vind waaarom moet dat dan constant geventileerd worden?

Ga er lekker een boek over schrijven en de positieve dingen ventileer je dan hier.
Mee eens Fred,er wordt hier en daar nogal eens wat gemopperd door wannabee T5 rijders.
Een collega van me ook,heeft nu maar een H300 gekocht ipv een T5.
Toen ik vroeg of hij geen geld had voor een echte transporter werd hij boos.

:bonk :bonk :bonk

Maar mogelijk ook een tip voor Wim,die vind ze ook maar niks,en dan kan hij fijn een H300
forum openen misschien.
Die hebben we al meer gehad van die figuren hier........

:lach :lach :lach
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Fred loodrecht
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:38
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Als je mag Kiezen 130 of 174 pk

Bericht door Fred loodrecht »

:lach :lach :lach :lach :lach
Fred
Gebruikersavatar
carl
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:17
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Als je mag Kiezen 130 of 174 pk

Bericht door carl »

Ja denk dat ik wel voor een 174 pk gaat ja, mijn busje heeft nu denk ook zo een +- 160, 170 pk en nog geen chip maar ja als ik een T5 will ja dan komt er ook geen chip in.

maar heren bedank.

Gaat op zoek naar een T5 met 174 pk of 215 pk :lach

Groet

Carl
Afbeelding
T4 TDI caravelle 111 kw met K&N Filter, EPS katvervanger,midden demper, Twee einddempers DTM ovaal.:happy
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Als je mag Kiezen 130 of 174 pk

Bericht door vaniac »

Hier is echt sprake van inflatie van gevoeld motorvermogen. :ie :ie :ie :ie :ie :ie :ie :ie :ie :ie :ie :ie :ie :ie :ie :ie
Hoeveel vermogen je auto ook heeft, je went er snel aan en dan heb je het idee dat je eigenlijk nog meer vermogen wilt.
Ik heb ervaring met de 102 pk T4, dezelfde motor later gechipt naar 130 pk. Vervolgens de T5 met 130 pk die weer later gechipt is naar 170 pk.
Ik vond dat de T5 met standaard 130 pk een beter koppelverloop had dan de gechipte T4 en beter laagtoerig te rijden was dan de T4. Met de 130 pk T5 kon ik langer in de hoogste versnelling blijven rijden zonder terug te schakelen. Na het chippen werd de motorkarakteristiek van de 130 pk T5 nog soepeler. Je kunt het meeste af met de 4e, 5e en 6e versnelling, zelfs in stadverkeer :klappen :klappen :klappen :klappen :klappen . De motor pakt vanaf stationair toerental direct op. De diverse 174 pk T5's die ik heb kunnen uitproberen waren veel trager bij lage toerentallen :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk . Gezien de meerprijs van de 174 pk motor t.o.v. de 130 pk, vind ik de kosten van het chippen van de 130 pk T5 een verantwoorde investering :knipoog :knipoog :knipoog :knipoog :knipoog
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Re: Als je mag Kiezen 130 of 174 pk

Bericht door appie »

Mac pro = Mercedes :yes :yes :yes :nuts :jump :bonk
Neemt de bus!
Gebruikersavatar
carl
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:17
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Als je mag Kiezen 130 of 174 pk

Bericht door carl »

Hmmmm oke

heb wel net een mooie Transporter Multivan 2.5 130 pk gechipt gezien ( http://www.autotrader.nl/bedrijfswagen/ ... gemeen.htm )

heb gebeld hij is gereseveert tot 11.30 uur morgen ochtent.
dan nog maar eens ff bellen.

Groet

Carl
Afbeelding
T4 TDI caravelle 111 kw met K&N Filter, EPS katvervanger,midden demper, Twee einddempers DTM ovaal.:happy
Gebruikersavatar
henkiepenkie
Berichten: 307
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:40
Locatie: ruinen
Contacteer:

Re: Als je mag Kiezen 130 of 174 pk

Bericht door henkiepenkie »

carl,
wel eens gedacht om zelf een bus in te voeren uit duitsland?
kan leuke voordeeltjes opleveren.
ik heb mezelf (in vergelijk met de nl-markt) zo,n €8000,00 bespaard door een caravelle highline 174 uit duitsland op te halen.
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vokhpyfzydbe deze kost je bv 16.700 ex btw (invoeren kost zo,n 300 euro)
deze is ook nog van net voor de nieuwe grijskenteken regeling dus,, evt bijtelling gaat dan alleen over het netto bedrag, bussen van na juli 2005 hebben ook de bijtelling over de BPM!
http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... 4f&asrc=fa
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=leuldxzunr3w

http://www.autotrader.nl/bedrijfswagen/ ... =24&pos=13
het vreemde van deze bus is,,, de vermogens aanduiding? is het nou een 130,er of een 174,er? het dashboard is volgens mij ook geen caravelle, ivm de licht en donker grijs kleursamenstelling. een caravelle heeft bij mijn weten een volledig antraciet dashboard.
of geldt dat alleen voor een highline??? wie weet?
let wel op,, de prijzen in duitsland zijn incl btw/mwst en in nl meestal ex btw!

groetjes,


henkiepenkie
Gebruikersavatar
carl
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:17
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Als je mag Kiezen 130 of 174 pk

Bericht door carl »

@ henkiepenkie:

gaat ook ff kijken ja had al eerder wat dingen over gehoort

meschien ook een optie.


Tanks henkiepenkie :jumpklap :toppie

Groet

Carl
Afbeelding
T4 TDI caravelle 111 kw met K&N Filter, EPS katvervanger,midden demper, Twee einddempers DTM ovaal.:happy
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Re: Als je mag Kiezen 130 of 174 pk

Bericht door appie »

Tis volgens mij een combi, simpelste personen uitvoering, idd grijs dash en rubberenvloerbedekking en geen chromen deurgrepen. Zit wel een navibult op het dak maar daar is niks meer van te zien. Dus geen caravelle zoals wij hem kennen. Verschillen zijn klein.
Neemt de bus!
Damy

Re: Als je mag Kiezen 130 of 174 pk

Bericht door Damy »

Ik had voor deze T5 een gechipte T4 dus ca 135 pk na het chippen...de T4 was een prima bus geen problemen mee gehad en ging na de zakelijke afschrijving over op een T5 met 135Pk 6-bak.
Qua beleving en vermogen is deze gelijkwaardig aan de gechipte T4, wel heb ik het idee dat de T4 feller was dan de T5.
Maar met de T5 die ik nu heb (en nu ook te koop staat zie andere te koop topic) ik 0 problemen gehad.
Fijne bus die T5 en vaak is het zo dat de mensen die "het" niet kunnen betalen er ook de meeste kritiek op hebben...
Jammer, want het gaat toch hier om het merk/type wagen waarmee je rijdt en niet wie heeft de nieuwste/duurste???
:ikrij
Plaats reactie