Dag,
Ik heb een af-fabriek zonnedak. Zitten hier afvoerleidingen op en zo ja waar leiden die heen ?
Wie heeft voor mij die info ?
Mvg Franz Vermunt
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Regenbui binnen in de auto
Regenbui binnen in de auto
Ik weet niet hoe het bij een deze auto zit , maar er zitten altijd afvoer pijpjes aan in ieder geval aan de voorkant in de hoeken en de afwaterings slangen zullen waarschijnlijk door de voorste stijlen lopen .
zeer waarschijlijk loopt er ook afwatering aan de achterkant , en ik denk dat die slangen door de tweede stijl lopen of verder naar achter .
meestal kan je die slangen door prikken met b.v. een stuk elektra draad die in auto's wordt gebruikt .
je moet daarvoor het dak open doen en dan in de hoeken ge afwatering zoeken en van daaraf doorprikken .
groeten Bart
zeer waarschijlijk loopt er ook afwatering aan de achterkant , en ik denk dat die slangen door de tweede stijl lopen of verder naar achter .
meestal kan je die slangen door prikken met b.v. een stuk elektra draad die in auto's wordt gebruikt .
je moet daarvoor het dak open doen en dan in de hoeken ge afwatering zoeken en van daaraf doorprikken .
groeten Bart
- Dennis 449
Hej Franz
Ik ken dat probleem.........
Bij mij zit er ook een origineel dakje in, nu blijkt dat na 8 jaar de gebruikte kit tussen het frame en het plaatmateriaal van het dak uitgehard is en dus lek.
Ik dacht eerst ook dat het aan de slangetjes lag, daarna aan het rubber, maar nadat ik het dak geheel gedemonteerd had en weer geplaatst met Sikaflex 292 zwart, was de regenbui weer vertrokken.
Suc6
Ik ken dat probleem.........
Bij mij zit er ook een origineel dakje in, nu blijkt dat na 8 jaar de gebruikte kit tussen het frame en het plaatmateriaal van het dak uitgehard is en dus lek.
Ik dacht eerst ook dat het aan de slangetjes lag, daarna aan het rubber, maar nadat ik het dak geheel gedemonteerd had en weer geplaatst met Sikaflex 292 zwart, was de regenbui weer vertrokken.
Suc6
Groeten
Dennis 449
Team West

sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Dennis 449
Team West

Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
- Ron Mokum 383