Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Uitvallen t4 onder het rijden

vragen over de T4
nicole
Berichten: 153
Lid geworden op: 17 okt 2008, 15:39
Locatie: Waar mijn neus naar toe gaat !

Uitvallen t4 onder het rijden

Bericht door nicole »

Beste t4 mensen,
Ik heb sinds een paar maanden een probleem met mijn t4 (1997) hij valt tijdens het rijden uit ,dit gebeurd op elk willekeurig moment en ook na korte en lange stukken rijden b.v (10 of 1000km) het gebeurd 1 keer in de mnd of b.v 3keer op een dag.
De auto is bij de garage en bij de ANWB uitgelezen maar deze geeft dan geen storing aan.
Ten einde raad de texalarm alarm/startonderbreking omgeleid/losgekoppeld,maar het probleem is niet verholpen het starten gaat nu iets makkelijker.

Als dit zich voordoet dan doe ik alles elec. uit en probeer hem na +/- 5min te starten en meestal lukt dit dan ,maar het kan gebeuren dat hij weer na 5min uit en weer uitvalt,wat erg lastig is uit te leggen voor het achter op koment verkeer,of zo als dit gebeurde in frankrijk op een berg helling.
Heeft er iemand een idee waar dit vervelende probleem kan zitten?

vriendelijk groeten Nicole
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: Uitvallen t4 onder het rijden

Bericht door stijnh »

welkom op het forum :wjw

relais 109?

gebruik de zoekfunctie eens en zoek op relais 109 dan kom je allemaal gelijkaardige problemen tegen
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Re: Uitvallen t4 onder het rijden

Bericht door GerJol 716 »

Lees dit maar eens misschien is dit de oplossing--------->Relais 109
@stijnh :toppie
Succes
Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Uitvallen t4 onder het rijden

Bericht door harry t5 191 »

Welkom op :wjw

Ook het witte blokje onder het contaktslot kan dit probleem veroorzaken!
Is al veel over geschreven op het forum.

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Uitvallen t4 onder het rijden

Bericht door bartt4 »

wat van motor?
RUBBEREXPRESS
nicole
Berichten: 153
Lid geworden op: 17 okt 2008, 15:39
Locatie: Waar mijn neus naar toe gaat !

Re: Uitvallen t4 onder het rijden

Bericht door nicole »

hallo bart ,
Hij valt totaal uit oder het rijden dus ook geen moterfunctie.
Komende week ga ik even langs de garage om relais 109 na te laten kijken(ik weet niet waar deze zit) ik heb helaas niet zo'n grote beurs.En eventueel de sugestie van het witte blokje bij het contactslot wat ze op dit forum voorstelde.

Gisteren en vandaag totaal weer 9 keer uitgevallen. Was ik dus niet blij mee.
Vriendelijke groetjes en dank jullie wel voor de ideeen.
Nicole
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Uitvallen t4 onder het rijden

Bericht door Roger B. (11)61 »

relais 109 kost als ik me niet vergis 14,80 en het contactblokje pakweg 25 euro. Het relais zit bij de zekeringkast en heeft 109 erop staan is in no time vervangen, dat doet de garage vast als service voor je.

Het contactblokje is wat lastiger vervangen, daar zul je wel voor moeten betalen of het zelf aandurven /-kunnen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Uitvallen t4 onder het rijden

Bericht door Multivan Generation »

Als de vraagsteller het motortype vermeld dan kan er misschien wel beter antwoord gegeven worden.. :knipoog

Is het een benzine auto of een diesel?
Wat staat er op de autopapieren bij het vermogen?

Een relais 109 heeft een benzine auto bijvoorbeeld niet en ook de 1,9 diesel, de 1,9 TD en de 2.4 diesel hebben het niet.
Als het een TDI betreft zou dit wel een zeer grote kans kunnen zijn..dat het relais 109 gerelateerd kan zijn..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
nicole
Berichten: 153
Lid geworden op: 17 okt 2008, 15:39
Locatie: Waar mijn neus naar toe gaat !

Re: Uitvallen t4 onder het rijden

Bericht door nicole »

Halllo allemaal,
Het is een diesel type bestel 1.0 TDI 75 kw dat is wat erop het kenteken papier staat.
Ik heb in middels wel het relais 109 vervangen garage vw vroeg daar 14,10 voor ex btw en voor het witte blokje contactslot 23,85 ex btw. alleen voor het inzetten van het relais vroegen ze al 30 euro dat heb ik dus maar zelf gedaan.

bij de garage (voor allerei merken) waar ik normaal kom hebben ze einde van de week tijd om het witte blokje in te zetten.
Dan hoop ik dat het euvel voor goed weg is.

Vriendelijke groeten Nicole
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Uitvallen t4 onder het rijden

Bericht door Multivan Generation »

je hebt in ieder geval al één ding kunnen uitsluiten en dat is relais 109.
Mocht je nu na bijna een week al een grote verbetering vaststellen,
dan kun je die afspraak voor het einde van de week misschien wel afbellen :knipoog :toppie

Welke kleur had het relais dat er uitgekomen is? was dat zwart van kleur en heb je nu een grijze teruggeplaatst?

succes met de ervaringen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Uitvallen t4 onder het rijden

Bericht door Roger B. (11)61 »

nicole schreef: Het is een diesel type bestel 1.0 TDI 75 kw
euhh 1liter TDI in T4?? :bifun kun je niet weten, de 1,0 staat los van de motor, maar met de 75kw weten we wel wat voor motor het is.... :toppie
nicole schreef: Ik heb in middels wel het relais 109 vervangen garage vw vroeg daar 14,10 voor ex btw en voor het witte blokje contactslot 23,85 ex btw. alleen voor het inzetten van het relais vroegen ze al 30 euro dat heb ik dus maar zelf gedaan.
:ie 30 euro om een relais in een T4 te vervangen (< 1 minuut werk) dat vind ik dus echt asociaal, geeft mijns inziens ook aan dat je bij die dealer waarschijnlijk voor alles de hoofdprijs betaald....voor werkzaamheden die je in de toekomst nog bij een dealer zou willen/moeten laten doen toch even een andere zoeken (en die ook de toekomstige onderdelenverkoop gunnen dan lijkt me)

30 euro om een relais te vervangen......niet normaal!!...............
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Uitvallen t4 onder het rijden

Bericht door Multivan Generation »

je moet natuurlijk het bakje losdraaien, naar voren kantelen, en er af halen.
Dan het metalen plaatje even verwijderen door 3 boutjes los te maken.
Relais er uit halen, en nieuwe er in.
Starten om te testen of het beter is.
Metalen plaatje weer terug monteren en bakje weer terug monteren.
Werkje van ruim 10 minuten werk op zijn hoogst...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Uitvallen t4 onder het rijden

Bericht door Roger B. (11)61 »

Multivan Generation schreef:je moet natuurlijk het bakje losdraaien, naar voren kantelen, en er af halen.
Dan het metalen plaatje even verwijderen door 3 boutjes los te maken.
Relais er uit halen, en nieuwe er in.
Starten om te testen of het beter is.
Metalen plaatje weer terug monteren en bakje weer terug monteren.
Werkje van ruim 10 minuten werk op zijn hoogst...

het relais kon ik bij mij gewoon achter het metalen plaatje langs wegnemen en terug plaatsen.... dus het is echt gewoon wartel los, bakje naar voren, relais eruit, nieuw relais erin, bakje terug drukken en wartel terugdraaien, nou laat ik het langzaam doen, 2 minuten
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Uitvallen t4 onder het rijden

Bericht door Multivan Generation »

je vergeet even naar het magazijn lopen, wachten op je collega's die voor je staan te wachten bij de uitgifte balie,
dan de magazijn medewerker die weer naar de stelling moet sjokken, plaspauze, telefoontje van een vriend tussen door etc,
en de milieu bijdrage... :bifun :bifun
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Uitvallen t4 onder het rijden

Bericht door Roger B. (11)61 »

Multivan Generation schreef:je vergeet even naar het magazijn lopen, wachten op je collega's die voor je staan te wachten bij de uitgifte balie,
dan de magazijn medewerker die weer naar de stelling moet sjokken, plaspauze, telefoontje van een vriend tussen door etc,
en de milieu bijdrage... :bifun :bifun
en jij vergeet dat ze dat relais zowieso al uit het magazijn moeten halen omdat ze het gekocht had....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie