Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Roetfilter T4

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Bericht door Rotor »

Harry, je hebt gelijk........de grootste melkoe is wel de auto!!! mvg Ton.
JeanL49
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2007, 18:56

Re: roetfilter

Bericht door JeanL49 »

Rotor schreef:Beste Jean, ik zei dat ik wel een adresvvoor jou heb, dus even een mailtje mijn kant op en je weet het....ik kan het hier niet neerzetten.....vg. Ton.
Probeer een mailbericht te sturen. Blijkt geblokkeerd te zijn. Begrijp dat een status quo minus aan de orde is. In afwachting van betere tijden dan maar.
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Bericht door frank884 »

Rotor schreef:Harry, je hebt gelijk........de grootste melkoe is wel de auto!!! mvg Ton.
En alweer de burger pakken die 2000 liter diesel/jaar opstookt,.
Van het vrachtverkeer (de bedrijven) die per vrachtwagen 45000 liter/jaar opstoken hoor je niks,' mbt het nadien opbouwen van roetfilters bij euro 1.2. en 3 motoren.
terwijl het veel meer zin heeft om met 1 filter 45000 liter/jaar te verwerken als 2000, in zovere dit werkelijk een milieu achtergrond zou hebben.

En de oude auto's mogen ook gewoon geexporteerd worden naar gebieden
waar ze zich over zoiets niet druk maken, en daar nog 10 jaar
rijden of langer zonder die extra zaken.

Praat ik nog niet over de belastingvrije zgn olttimer diesels die hier rijden.

voor mij is het weer gewoon "de bekende melkkoe".
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Bericht door Henk Peter 856 »

kijk ook eens op http://www.roetfilter.nl
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Bericht door Henk Peter 856 »

Kijk ook eens op http://www.mijnroetfilter.nl
Daar vind je ook veel info.

Het is mij nogal prijzig.
Ik rijd constant 100 op de snelweg, dan is de uitstoot ook gunstig en het verbruik ook. de T4 maakt dan 2300 toeren, dat is gelijk het koppel .
Verbruik ruim 1 op 15.
Rob
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:18
Locatie: Enschede

Re: roetfilter

Bericht door Rob »

[quote="Rotor"]Hallo Jean, als je in overijssel woont dan heb ik wel een adres, en dan kost het je helemaal niets, bij mij komt hij er binnenkort ook onder...en waarom kost het niets? nu de provincie overijssel geeft nog eens een keer 200 euro exstra subsidie, boven die van het rijk van 500. vg Ton.[/quote]

Hallo

Ik woon in Overijssel en heb wel belang bij dat adres. Zijn het trouwens allemaal standaardfilters of bestaat er een vrije handel in
Ik hoor het graag
Gr Rob
Gebruikersavatar
Bazaki Gerjan 613
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:24
Locatie: Klijndijk

Bericht door Bazaki Gerjan 613 »

@Rotor, ik heb er ook wel belang bij, mijn uitlaat ligt er al 3/4 onder weg dus, moet toch weer wat onder en als het milieu ten goede komt en het levert ook nog eens wat op............kan niet beter NATUURlijk !!!
:T44EVER ---> :T54LIFE
VW T4 Caravelle, 1999, 2,5 TDI, 102 pk ---> VW T5 Caravelle 2005, 2,5 TDI, 130 pk
:campingT4 ---> :T5cruisin
Gebruikersavatar
kleijntje
Berichten: 42
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:23

Re: roetfilter

Bericht door kleijntje »

Rotor schreef:Hallo Jean, als je in overijssel woont dan heb ik wel een adres, en dan kost het je helemaal niets, bij mij komt hij er binnenkort ook onder...en waarom kost het niets? nu de provincie overijssel geeft nog eens een keer 200 euro exstra subsidie, boven die van het rijk van 500. vg Ton.
Hallo Ton,
ik ben benieuwd of je inmiddels een roetfilter heb laten monteren.

Wim
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Bericht door frank884 »

Harry 341 schreef:Zodra ze in dit land echt met het milieu aan de gang gaan,en dit dan niet als k.. smoes gebruiken om de pot te spekken...dan zal ik er (misschien...denk 't niet)
ook aan mee werken....in plaats van straffen en de opbrengst op de "hoop"gooien ...lijkt het me slimmer om de echte bespaarders te belonen....
Maar ja.....dat kost natuurlijk......net als het stimuleren van milieuvriendelijke brandstoffen....wanr dan moet je de belasting verlagen ...i.p.v verhogen :bonk
Ben ik helemaal met je eens, vroeger kwamen er gewoon zwarte wolken uit de vrachtwagens en uit de oude mercedes diesels, en toen hedden we geen fijnstof "problematiek"
en nu zie je niks bij optrekken en het zijn euro 2,3, enz motoren en nu zou er een probleem zijn,......??....
en met het hele roetfilter gebeuren, ik hoor niks van achteraf inbouw van die dingen bij vrachtwagens,.... maar daar gelden zeker andere regels voor.....
net als met het grijze kenteken,.... aan de bedrijven mogen ze niet aan komen
alleen de burger moet dokken.
Gebruikersavatar
Caravelle
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 jan 2007, 00:29
Locatie: H berg
Contacteer:

Roetfilter T4

Bericht door Caravelle »

Tja, ik heb ook al even geïnformeerd. De plaatselijke dealer en een autobedrijf wisten mij te vertellen dat er nog GEEN roetfilter goed gekeurd was voor een T4 en zij konden deze dus niet met subsidie monteren.

Echter op internet kom ik een lijst tegen van de RDW waar de T4 wel tussen staat. Ik heb bij de RDW geïnformeerd hoe het zit en daar komt het volgende uit:


In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.


Om een goedkeuring op een roetfilter te kunnen krijgen is de fabrikant verantwoordelijk om deze aan te vragen. Dit is tot op heden niet gebeurt voor uw voertuig. Graag verzoek ik u deze aanvraag alsnog te voldoen bij de fabrikant van uw auto.

Pon Auto
Zuiderinslag 2
3833 BP LEUSDEN
THE NETHERLANDS

Postbus 72
3800 HD AMERSFOORT
NEDERLAND

tel: +31 (0)33 494 99 44


Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW
Dus het komt er op neer dat geen enkel bedrijf een roetfilter kan monteren op een T4 met subsidie. Pas als PON een aanvraag heeft ingediend kan men met subsidie roetfilters gaan monteren.
De filters zijn dus goedgekeurd, het is dus wachten op PON.

Ik ga binnenkort maar even contact met PON opnemen...
Gebruikersavatar
keescv
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:50
Locatie: anna paulowna

Bericht door keescv »

ach rij al jaren zonder en heb een lager roetmeting dan met filter.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

wat zou het nut voor PON zijn, om dit aan te vragen :groteogen

Volgens mij levert het hen financieel niets op, alleen goodwill.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Bericht door Rotor »

Hallo, allen het wachten is nog steeds op het roetfilter hij is inderdaad nog niet te leveren...ik moest nog even wachten, en ja wat is even? maar als hij eronder zit dan laat ik het weten. mvg Ton.
aernout

Bericht door aernout »

go harry go! :klappen
mijn idee! al dat gezeik om 1% van 5% vervuiling af te krijgen ....
en die andere 95% dan? :ie

maar goed als er een roet filter is, ik heb er ook naar gekeken, waarom dan niet?

p.s. mijn slotje loopt weer als een tierelier!
vdster
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jan 2007, 15:21

Roetfilters

Bericht door vdster »

Ik heb ook navraag gedaan. Ik heb maar één dealer gevonden die vroeg om met de auto langs te komen (Ames in Dordrecht) er waren daar wel mogelijkheden. Volgens de RDW-lijst zijn ze er wel voor de T4 maar kennelijk heeft volkswagen om andere redenen de filters nog niet als toepasbaar verklaard.

Eric
Plaats reactie