Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
max 1000 toeren bij volgas warme motor
Re: max 1000 toeren bij volgas warme motor
lees je alles uit of maar 1 groep?
en niks van foutcodes? nergens?
en niks van foutcodes? nergens?
Ik rijd T-vier met veel plezier!! 

-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 25 feb 2008, 22:54
Re: max 1000 toeren bij volgas warme motor
ik heb vagcom 409 voll versie
en heb alles uitgelezen.
gr franklin
en heb alles uitgelezen.
gr franklin
Re: max 1000 toeren bij volgas warme motor
maar de motor draai dus geen 1000 toeren constant maar je geraakt maar tot 1000 als je gas geeft? heb ik verkeerd gelezen
dus je motor draai dan stationair en bij gas gaat hij naar 1000 toeren
hoe draait hij dan normaal of haperig? wil hij uitvallen?
ik dacht eerst dat het motor toerental gewoon naar 1000 toeren constant werd gebracht en dit kan alleen maar de elektronica en die zou daar ook een fout voor genereren maar na je probleem nog eens te lezen denk ik dat dit niet het geval is
je zal eerden naar iets mechanisch moeten zoeken dan denk ik, maar toch raar dat de foutcode weg blijft
misschien heb je nog wat extra uitleg over het probleem dat nuttig is?
dus je motor draai dan stationair en bij gas gaat hij naar 1000 toeren
hoe draait hij dan normaal of haperig? wil hij uitvallen?
ik dacht eerst dat het motor toerental gewoon naar 1000 toeren constant werd gebracht en dit kan alleen maar de elektronica en die zou daar ook een fout voor genereren maar na je probleem nog eens te lezen denk ik dat dit niet het geval is
je zal eerden naar iets mechanisch moeten zoeken dan denk ik, maar toch raar dat de foutcode weg blijft
misschien heb je nog wat extra uitleg over het probleem dat nuttig is?
Ik rijd T-vier met veel plezier!! 

-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 25 feb 2008, 22:54
Re: max 1000 toeren bij volgas warme motor
de motor loopt inderdaad stationair, wat haperig.
bij gas geven gaat de motor max 1000 toeren draaien en hapert daarbij nog meer.
en tot nut toe is bij uischakelen en weer starten het probleem verholpen.
Ik heb van de zomer nog een probleem gehad met de turbo, waardoor de motor in noodloop ging, maar dit lijkt nu verholpen en was te wijten aan een verstopte slang naar de wasteklep, deze storing gaf overigens wel een foutmelding.
gr Franklin
bij gas geven gaat de motor max 1000 toeren draaien en hapert daarbij nog meer.
en tot nut toe is bij uischakelen en weer starten het probleem verholpen.
Ik heb van de zomer nog een probleem gehad met de turbo, waardoor de motor in noodloop ging, maar dit lijkt nu verholpen en was te wijten aan een verstopte slang naar de wasteklep, deze storing gaf overigens wel een foutmelding.
gr Franklin
- Multivan Generation
- Berichten: 34478
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: max 1000 toeren bij volgas warme motor
wat is de waarde van het inspuitmoment?
Misschien is de auto erg ver van tijd af?
Misschien is de auto erg ver van tijd af?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 25 feb 2008, 22:54
Re: max 1000 toeren bij volgas warme motor
De auto is net afgesteld, kan natuurlijk verkeerd zijn, maar hij start goed en loopt verder normaal.
alleen als de storing optreed gaat het mis en dit is nog niet zo vaak.
gr Franklin
alleen als de storing optreed gaat het mis en dit is nog niet zo vaak.
gr Franklin
Re: max 1000 toeren bij volgas warme motor
zelfs zonder turbo en met de slechtste lmm die er is geraak je nog boven de 1000 toeren
gewoon wat trager
maar jouw probleem treed maar zeldzaam op dus zoiets kan het zeker niet zijn
als het nog eens optreed, alle relevante gegevens eens uitlezen zou ik zeggen en kijken of je daar iets tussen vind wat abnormaal afwijkt
probleem met de branstofpomp? iets dat haperd en dat niet wordt gecontroleerd door de auto?
lucht?
gewoon wat trager
maar jouw probleem treed maar zeldzaam op dus zoiets kan het zeker niet zijn
als het nog eens optreed, alle relevante gegevens eens uitlezen zou ik zeggen en kijken of je daar iets tussen vind wat abnormaal afwijkt
probleem met de branstofpomp? iets dat haperd en dat niet wordt gecontroleerd door de auto?
lucht?
Ik rijd T-vier met veel plezier!! 

- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: max 1000 toeren bij volgas warme motor
heb je de EGR afgedopt /uitgeschakeld, of is die nog steeds werkzaam? (zou het kunnen dat de klep volledig open blijft staan? al zou dat volgens mij minder effect hebben dan wat jij ervaart)
het lijkt me niet de inspuittijdstip instelling, immers, die varieert niet en is zeker niet weer correct als je opnieuw start.
ik verdenk een stukje electronica ervan de oorzaak te zijn, mechanische oorzaken zijn meestal van blijvende aard en worden niet zo gereset bij herstarten
het lijkt me niet de inspuittijdstip instelling, immers, die varieert niet en is zeker niet weer correct als je opnieuw start.
ik verdenk een stukje electronica ervan de oorzaak te zijn, mechanische oorzaken zijn meestal van blijvende aard en worden niet zo gereset bij herstarten
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Christoffel
- Berichten: 423
- Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
- Locatie: Barneveld
Re: max 1000 toeren bij volgas warme motor
Hoi Franklin,
Als je inderdaad geen storingen hebt, motor loopt stationair en bij vol gas niet meer dan 1000 toeren lijkt het mij een brandstof probleem.
Ofwel je hebt een brandstoffilter welke verstopt zit, of hij zuigt ergens valse lucht aan.
Als het probleem zich voordoet, hoe vol is je brandstoftank dan ????? Heeft tankhoeveelheid misschien invloed op jou probleem?????
Bij ombouw motor niet toevallig aanzuig en retour omgedraaid?????
Chris
Als je inderdaad geen storingen hebt, motor loopt stationair en bij vol gas niet meer dan 1000 toeren lijkt het mij een brandstof probleem.
Ofwel je hebt een brandstoffilter welke verstopt zit, of hij zuigt ergens valse lucht aan.
Als het probleem zich voordoet, hoe vol is je brandstoftank dan ????? Heeft tankhoeveelheid misschien invloed op jou probleem?????
Bij ombouw motor niet toevallig aanzuig en retour omgedraaid?????
Chris
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 25 feb 2008, 22:54
Re: max 1000 toeren bij volgas warme motor
Het probleem treed willekeurig op bij volle,halfvolle en bijna lege tank.
Het vreemde is wel dat ik het nog niet gehad heb terwijl ik gewoon reed, altijd net na opnieuwstarten.
gr franklin
PS kun je me laten weten hoe en welke code ik de ESP kan herprogameren, omdat ik mijn bus heb omgebouwd van caravelle naar Camper.
gr Franklin
Het vreemde is wel dat ik het nog niet gehad heb terwijl ik gewoon reed, altijd net na opnieuwstarten.
gr franklin
PS kun je me laten weten hoe en welke code ik de ESP kan herprogameren, omdat ik mijn bus heb omgebouwd van caravelle naar Camper.
gr Franklin
Re: max 1000 toeren bij volgas warme motor
dus altijd na starten en niet als je gewoon rijd
probleem zit volgens mij aan de brandsofpomp of de sturing ervan
kijk de dichting en aansluiting van de dieselfilter ook eens na om dat toch al uit te sluiten
als je dan gas geeft gaat hij dan snel naar 1000 toeren of traag met moeite?
elektromagnetische klep in de pomp om de toevoer af te snijden dat niet naar behoren opent?
als je het nog eens voor hebt, zet dan eens zoveel mogelijk verbruikers aan ( airco, vertilator, lampen , achterrijtverwarming, heen en weer sturen) en kijk dan eens of je nog aan die 1000 toeren geraakt of dat het dan nog minder wordt
indien hij dan niet meer aan de 1000 toeren geraakt dan krijg je als het probleem optreed een beperkte hoeveelheid brandstof
dan nog zoeken waar en hoe die beperkt wordt
egr open zal wel minder vermogen geven maar je zal heus wel boven de 1000 toeren geraken
probleem zit volgens mij aan de brandsofpomp of de sturing ervan
kijk de dichting en aansluiting van de dieselfilter ook eens na om dat toch al uit te sluiten
als je dan gas geeft gaat hij dan snel naar 1000 toeren of traag met moeite?
elektromagnetische klep in de pomp om de toevoer af te snijden dat niet naar behoren opent?
als je het nog eens voor hebt, zet dan eens zoveel mogelijk verbruikers aan ( airco, vertilator, lampen , achterrijtverwarming, heen en weer sturen) en kijk dan eens of je nog aan die 1000 toeren geraakt of dat het dan nog minder wordt
indien hij dan niet meer aan de 1000 toeren geraakt dan krijg je als het probleem optreed een beperkte hoeveelheid brandstof
dan nog zoeken waar en hoe die beperkt wordt
egr open zal wel minder vermogen geven maar je zal heus wel boven de 1000 toeren geraken
Ik rijd T-vier met veel plezier!! 

-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 25 feb 2008, 22:54
Re: max 1000 toeren bij volgas warme motor
stijnh
bedankt voor de tip, ik zal het de volgende keer eens uitproberen.
Ik kan ook nog eens relais j17 na kijken.
http://www.t4-wiki.de/wiki/J17
gr Franklin
bedankt voor de tip, ik zal het de volgende keer eens uitproberen.
Ik kan ook nog eens relais j17 na kijken.
http://www.t4-wiki.de/wiki/J17
gr Franklin
- Christoffel
- Berichten: 423
- Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
- Locatie: Barneveld
Re: max 1000 toeren bij volgas warme motor
Om de codering voor je bus uit te zoeken even wat gegevens nodig:
Motorcode, versnellingsbak code, lwb of kwb, onderstel, 15 of 16 inch remonderstel
Voor wat je motorstoring denk ik dat je in je brandstof circuit moet zoeken.
Chris
Motorcode, versnellingsbak code, lwb of kwb, onderstel, 15 of 16 inch remonderstel
Voor wat je motorstoring denk ik dat je in je brandstof circuit moet zoeken.
Chris
- Christoffel
- Berichten: 423
- Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
- Locatie: Barneveld
Re: max 1000 toeren bij volgas warme motor
Codering voor je ESP:
Zorg eerst dat je stuurhoeksensor bijna op nul staat.
Stuur rechtuit zetten en met vag meetwaardeblok 3 stuurhoeksensor uitlezen.
Vervolgens: 11 inlog procedure "Q"
inlogcode 03243 voor kwb en 05243 voor lwb
07 codering "Q"
codering 02213 voor kwb en 04213 voor lwb
Vervolgens nulregeling starten voor stuurhoeksensor.
11 inlog procedure "Q"
inlogcode 40168
04 basisvoorbereiding "Q"
001 "Q"
beeindigen met 06 "Q"
Contact uit en weer aan zetten.
Storingen uitlezen en wissen.
Contact nog eens uit en aan zetten.
Systeem nu gecodeerd als Camper met automaatbak met 5 cilinder diesel 75 kW.
Succes.
Chris

Zorg eerst dat je stuurhoeksensor bijna op nul staat.
Stuur rechtuit zetten en met vag meetwaardeblok 3 stuurhoeksensor uitlezen.
Vervolgens: 11 inlog procedure "Q"
inlogcode 03243 voor kwb en 05243 voor lwb
07 codering "Q"
codering 02213 voor kwb en 04213 voor lwb
Vervolgens nulregeling starten voor stuurhoeksensor.
11 inlog procedure "Q"
inlogcode 40168
04 basisvoorbereiding "Q"
001 "Q"
beeindigen met 06 "Q"
Contact uit en weer aan zetten.
Storingen uitlezen en wissen.
Contact nog eens uit en aan zetten.
Systeem nu gecodeerd als Camper met automaatbak met 5 cilinder diesel 75 kW.
Succes.
Chris



-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 25 feb 2008, 22:54
Re: max 1000 toeren bij volgas warme motor
Chris bedankt voor de info, de 0 graden test had ik inderdaad al ens uitgevoerd.
Ik heb overigens gezocht naar relais 167 voor de brandstof maar die heb ik niet, daar zit bij een nr 103 en bij verwijdering start de motor gewoon.
wel heb ik nu gemerkt dat de auto om de keer niet start.
dus ik start motor slaat niet aan.
start opnieuw motor slaat aan.
daarna start motor slaat niet aan, enz.
gr franklin
Ik heb overigens gezocht naar relais 167 voor de brandstof maar die heb ik niet, daar zit bij een nr 103 en bij verwijdering start de motor gewoon.
wel heb ik nu gemerkt dat de auto om de keer niet start.
dus ik start motor slaat niet aan.
start opnieuw motor slaat aan.
daarna start motor slaat niet aan, enz.
gr franklin