ESP recode uitgevoerd
Oorspronkelijke waarde esp in vagcom heet dit `softw coding` gewijzigd van 06913 in 02213.
kan ik nu ook ergens zien dat de esp daadwerkelijk functioneerd, of moet ik daar eerst voor omslaan

gr franklin
je zal dat relais niet vinden hoor want dat relais stuurt de elektrische brandstofpomp bij benzinemotorfranklin44 schreef:Chris bedankt voor de info, de 0 graden test had ik inderdaad al ens uitgevoerd.
Ik heb overigens gezocht naar relais 167 voor de brandstof maar die heb ik niet, daar zit bij een nr 103 en bij verwijdering start de motor gewoon.
wel heb ik nu gemerkt dat de auto om de keer niet start.
dus ik start motor slaat niet aan.
start opnieuw motor slaat aan.
daarna start motor slaat niet aan, enz.
gr franklin
bedankt om mij te verbeterenChristoffel schreef:Stijnh,Stopklep op brandstofpomp is bij een 5 cilinder diesel niet beveiligd, zoals jij beschijft is slechts aanwezig bij een 4 cilinder diesel, de ABL motoren.
We praten hier over een 2.5 tdi met 75 kw met automaat.
Chris
standkachel heeft hier niets mee te zien hoorfranklin44 schreef:Tja het blijft een vreemde storing.![]()
Op dit moment heb ik er beperkt last van mischien moet ik wachten totdat het echt vaker mis gaat, en dan hopen dat ik niet ergens in het buitenland zit.
De brandstof pomp lijkt gewoon te werken, op de tank is ook de standkachel van de standverwarming camper aangesloten.
Ik heb nu permanent de laptop en de kabel in de auto voor als het nog een keer gebeurd.
gr Franklin
die foutcode heb ik er ook al jaren inzitten,franklin44 schreef:Chris het ziet er naar uit da je gelijk hebt.
Net even de koelw temparatuur bekeken in vag-com en deze sprong continue van 16 naar 17 graden.
Bij de keuze intrument vond ik een fout code.
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
deze heb ik nog niet eerder gezien, in iedergeval bij volledige check van alle modules nog niet naar boven gekomen.
Dit kan in iedergeval de startproblemen verklaren zo af en toe.
ga maar eens kijken of ik deze makelijk kan vervangen.
gr franklin