Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
VAGCOM
- Endebendebus
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
- Locatie: Midden Nederland
Re: VAGCOM
Volgens info van Pon: De carrosserie van een grijskentekenauto mist bepaalde verbanddelen vwb de gordelconstructie, Ook hebben ze delen niet doorgelast dit is dus als de auto geboren wordt als bestelauto sec. (WV1ZZZ..) Bij ombouw heb je dus bij de keuring een CVO nodig om aan de RDW te laten zien, of je moet kunnen bewijzen dat je gordelpunten 10x het gewicht van een volwassen persoon aan kunnen. ongeveer een ton. Dat kan je dus niet. Of jemoet een botsproef voorstellen.
Bij ombouw naar Camper kijkt de RDW alleen naar de APK eisen van de gordels. Dus deat ze ergens aan vast zitten en klik zeggen enzo. Dit volgens zegsman bij Pon.
Beetje krom
Thomas
Bij ombouw naar Camper kijkt de RDW alleen naar de APK eisen van de gordels. Dus deat ze ergens aan vast zitten en klik zeggen enzo. Dit volgens zegsman bij Pon.
Beetje krom
Thomas
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: VAGCOM
zal het je nog krommer vertellen
ik heb me laten vertellen dat als je een WV1 chassis auto in duitsland koopt, ombouwt naar geel, dan in duitsland omkeurt naar personenversie en invoert naar nederland je wel geel krijgt....
heb je een nederlandse grijs kentekn WV1chassis auto en doe je deze truck via duitsland, dan krijg je in NL geen geel omdat ie al eens grijs geweest is in NL....
hoezo achterlijke bureaucratie
ik heb me laten vertellen dat als je een WV1 chassis auto in duitsland koopt, ombouwt naar geel, dan in duitsland omkeurt naar personenversie en invoert naar nederland je wel geel krijgt....
heb je een nederlandse grijs kentekn WV1chassis auto en doe je deze truck via duitsland, dan krijg je in NL geen geel omdat ie al eens grijs geweest is in NL....
hoezo achterlijke bureaucratie
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Multivan Generation
- Berichten: 34476
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: VAGCOM
inderdaad...
zonder gordels aanbieden bij de RDW, want anders vragen ze gordel certificaten.
Voor een APK maakt het niet uit,
daarbij kijken ze alleen of ze niet beschadigt zijn, en goed werken..

zonder gordels aanbieden bij de RDW, want anders vragen ze gordel certificaten.
Voor een APK maakt het niet uit,
daarbij kijken ze alleen of ze niet beschadigt zijn, en goed werken..

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: VAGCOM







- Multivan Generation
- Berichten: 34476
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: VAGCOM
dus zonder gordels aanbieden, en met een zogenoemde strijkplank aanbieden bij de RDW,
daarna de gordels er inbouwen, en gewoon gaan rondrijden.
Tijdens een APK wordt er niets over extra gordels gezegd, ze controleren alleen de juiste werking...
daarna de gordels er inbouwen, en gewoon gaan rondrijden.
Tijdens een APK wordt er niets over extra gordels gezegd, ze controleren alleen de juiste werking...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: VAGCOM
waarom wil je het inspuittijdstip aan passen ?
als je de riem vervangt is controle van inspuit tijdstip van toepassing daarna eventueel aanpassen. (wat nagenoeg nooit door dealer of garage gebeurt enkel bij de 2.5 TDi)
als je de riem vervangt is controle van inspuit tijdstip van toepassing daarna eventueel aanpassen. (wat nagenoeg nooit door dealer of garage gebeurt enkel bij de 2.5 TDi)
- Endebendebus
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
- Locatie: Midden Nederland
Re: VAGCOM
De auto verkoper heeft de distributieriem en spanrol vervangen. Nu nageld de motor nog een heel weinig, als hij op temp is alleen bij lage toeren trekken. Ik denk dus dat de pomp een fractie te vroeg staat. Het zal nie veel zijn. De vw garage rekend er wel 1.5 uur voor.
dat was de reden...
grt thomas
dat was de reden...
grt thomas
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Re: VAGCOM
In principe monteer je de nieuwe riem blokeer jeje brandstof pomp met een pen door je polie heen en blokeer je je nokkenas met een strip in je nokkenas onder je klepdeksel en op je vliegwiel heb je merkteken. Je polie van je nokkeas moet lost vast op je nokkenas zitten en je polie van je brandstof pomp ook. nu de riem optijdzette nokkenaswiel vast zette en polie brandstofpomp vast zette na spannen blokeer pen en strip verwijderen. met sleutel moter twee keer ronddraaien. riemspanning checken en dan hoort die op tijd te staan mits er niks aan je pomp is versleuteld. anders kun je de 3 boutjes op je pomp iets los draaien en zo je timing iets verdraaien.Endebendebus schreef:De auto verkoper heeft de distributieriem en spanrol vervangen. Nu nageld de motor nog een heel weinig, als hij op temp is alleen bij lage toeren trekken. Ik denk dus dat de pomp een fractie te vroeg staat. Het zal nie veel zijn. De vw garage rekend er wel 1.5 uur voor.
dat was de reden...
grt thomas
RUBBEREXPRESS
- Endebendebus
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
- Locatie: Midden Nederland
Re: VAGCOM
Precies dat wil ik proberen...ff soort streepje erop zetten zoals die staat en dan pomp tikje verdraaien, met genoeg misschien om die nagels kwijt te zijn. Anders heeft het een andere oorzaak misschien.
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
- Endebendebus
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
- Locatie: Midden Nederland
Re: VAGCOM
Gelukt, drie boutjes op het pompriemwiel losser en he zaakje een mm of zo verdraaid.
Geen nagels meer en gelijk beter trekken :klappen
groeten Thomas

Geen nagels meer en gelijk beter trekken :klappen
groeten Thomas
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: VAGCOM
Endebendebus schreef:Gelukt, drie boutjes op het pompriemwiel losser en he zaakje een mm of zo verdraaid.![]()
Geen nagels meer en gelijk beter trekken :klappen
groeten Thomas
gewoon op de gok eraan gaan draaien dus? of de juiste procedure met het meetklokje uitgevoerd??
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: VAGCOM
Zoals ik het lees worden hier een TD en een TDI door elkaar gehaald misschien een 4cyl TDI (niet origineel) kun je zo afstellen en een 4cyl.TD moet zo, maar een 5cyl. niet, deze heeft de 3 boutjes op de pomp niet.




Groet, Oskar.
Re: VAGCOM
presies gaat hierom een td daar moet je inderdaad officieel met klokje meten maar opgehoor kun je een heleboel klaar krijgen hoor. bij een tdi komt er inderdaad wat meer bij kijken. computer etc
RUBBEREXPRESS
Re: VAGCOM
niet op de gok gewoon fijn afstellen dat kan met een 1.9 doe het wel met een beetje kijk er op en goed luisteren dan kun je heel wat klaar krijgenRoger B. schreef:Endebendebus schreef:Gelukt, drie boutjes op het pompriemwiel losser en he zaakje een mm of zo verdraaid.![]()
Geen nagels meer en gelijk beter trekken :klappen
groeten Thomas
gewoon op de gok eraan gaan draaien dus? of de juiste procedure met het meetklokje uitgevoerd??
RUBBEREXPRESS