Soortgelijke truc uitgehaald met een landcruiser (met geel kenteken interieur 10 kilo lichter dan op kenteken papieren toen ie nog grijs reed.... (oud grijs dus alleen zonder aachterbank enzo, geen schotten dichte ramen en dergelijke))
we zijn toen met zijn tweeen gegaan, hij met zijn landcruiser met een oud en slecht opel kedett-accutje thuis even starthulp gegeven en toen naar de weging, daar motor laten lopen en thuis weer zware accu erin....
we hadden de avond ervoor ook nog de tank helemaal leeg gereden tot ie afsloeg en er slechts 5 liter ingegooid (voldoende om naar de weging te rijden en daar een tijd te laten lopen (ik had jerrycan in mijn auto om weer te vullen na het wegen

) met een weerstandje gezorgd dat de wijzer van de tank op iets over de helft stond.
De achterste aandrijfas hadden we er onderuit gehaald en op voorwielaandrijving (4wd ingeschakeld) gereden (de voorste as is lichter dan die naar achteren)
Verder geen krik en boordwerktuig erin.
Stalen velgen met originele maat banden eronder (kilo per stuk lichter dan zijn alu's met brede sloffen)
Dashboardkastje en andere vakjes leeg
Geen radio erin.
onderkant goed schoongespoten dat er niet nog een aantal kilo's modder onder zou plakken (werd ook terrein mee gereden, vandaar)
Achterruitenwissermotor en arm uit de achterdeur gehaald.
en uiteraard alle extra accessoires zoals Lier en lierbumper, treeplanken, trekhaak, Bullbar enz erafgehaald.
Toen ik een jaar later mijn discovery invoerde op grijs en ook oest laten wegen heb ik van de ellende afgezien en gewoon laten wegen, een klasse lager scheelde zo weinig (meen dat een klasse hoger 3 tientjes (guldens) per jaar meer zou kosten) Op geel scheelt een klasse beduidend meer en loont het om je die moeite te doen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon