Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vraag stalen ventielen

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Hans 678
Berichten: 353
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:36
Locatie: Franeker

Vraag stalen ventielen

Bericht door Hans 678 »

Ik heb hier nu voor de tweede keer een leegstaande band met de T4, het komt hier op Curacao zowiezo veelvuldig voor een lekke band, maar dan is er een oorzaak, pika's, rotzooi enzo (de infrastructuur is hier nou niet om over naar huis te schrijven). Maar ik kan geen schade aan de band vinden.. zou het zo kunnen zijn dat dit zo'n "rubberventiel" probleem is. Ik heb de zoek functie gebruikt en er stond me ook al zoiets bij, dat er al eens over ventielen geschreven is.
Het is hier natuurlijk een stuk warmer en ik heb de banden toch op de aangegeven druk van 3,5 voor en 4,0 achter. Zou daar door de warmte overdruk kunnen onstaan en dat het ventiel het niet aankan?
Kan ik die stalen ventielen los krijgen, want dan moet ik ze op laten sturen, want ik heb niet de illusie dat ze ze hier hebben.
Bijvoorbaat dank voor het antwoord.
Groeten Afbeelding Hans 678
Afbeelding T4 California Generation 2.5TDi Syncro 2001 Afbeelding
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Vraag stalen ventielen

Bericht door Harry 341 »

Ja Hans,die zijn gewoon verkrijgbaar.
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Adrie
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 feb 2007, 10:17

Re: Vraag stalen ventielen

Bericht door Adrie »

Hallo Hans,
Een bekend probleem. Ik heb het afgelopen jaar gehad met drie :ie banden. Kwalitatief waren zij nog perfect, maar toch de banden leeg. Het begon met de banden die altijd aan de zonkant stonden.
Ik had het zelfs een keer met twee banden tegelijk, dan sta je wel te schelden. Bij de bandenboer bleek het rubberventiel verteerd c.q. daardoor half afgescheurd op de velgrand. Maar balen is het wel als je niet weg kan rijden.
Blijkbaar heeft het rubber ventiel maar een levensduur van circa 4 jaar.
Groet, Adrie
Gebruikersavatar
Hans 678
Berichten: 353
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:36
Locatie: Franeker

Re: Vraag stalen ventielen

Bericht door Hans 678 »

Bedankt Harry en Adrie,
Dan ligt het zeer waarschijnlijk aan de ventielen.
Oke de stalen ventielen zijn los te verkrijgen, dan toch nog een vraag, zijn dit gewone stalen (metalen) ventielen of zijn deze gemaakt van RVS. Want alles roest hier onder je k*nt vandaan, dan laat ik er toch maar weer rubberen inzetten...
Wederom alvast bedankt voor het antwoord...
Groeten Afbeelding Hans 678
Afbeelding T4 California Generation 2.5TDi Syncro 2001 Afbeelding
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Vraag stalen ventielen

Bericht door Harry 341 »

Hans,de goede velgenverkopers hebben RVS ventielen.Wil wel voor je vragen wat ze kosten..
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Hans 678
Berichten: 353
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:36
Locatie: Franeker

Re: Vraag stalen ventielen

Bericht door Hans 678 »

Harry 341 schreef:Hans,de goede velgenverkopers hebben RVS ventielen.Wil wel voor je vragen wat ze kosten..
grtz.Harry
Harry dat zou top zijn als je dat zou willen doen :toppie Dan hoor ik dat graag...
Groeten Afbeelding Hans 678
Afbeelding T4 California Generation 2.5TDi Syncro 2001 Afbeelding
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Vraag stalen ventielen

Bericht door bartt4 »

3 euro per stuk bij mij op de zaak. wij plaatsen altijd stalen ventielen in caravans en bedrijfswagens met drukken hoger dan 3.5 bar.
Gewone rubber venielen gaan zo ongeveer 6 jaar mee net als een gemiddelde levens duur van een band en de adviesen voor het vervanegn van banden (caravans etc.)
De hogere druk in de banden zargt voor verkorte levens duur van de rubber ventielen en door het rijden. Kracht op een ventiel bij rijden is ongeveer 7 kilo..
Kan 4 ventielen op sturen mocht je ze nodig hebben
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Hans 678
Berichten: 353
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:36
Locatie: Franeker

Re: Vraag stalen ventielen

Bericht door Hans 678 »

bartt4 schreef:3 euro per stuk bij mij op de zaak. wij plaatsen altijd stalen ventielen in caravans en bedrijfswagens met drukken hoger dan 3.5 bar.
Gewone rubber venielen gaan zo ongeveer 6 jaar mee net als een gemiddelde levens duur van een band en de adviesen voor het vervanegn van banden (caravans etc.)
De hogere druk in de banden zargt voor verkorte levens duur van de rubber ventielen en door het rijden. Kracht op een ventiel bij rijden is ongeveer 7 kilo..
Kan 4 ventielen op sturen mocht je ze nodig hebben
Hallo Bart,
Bedankt voor deze info, zijn het RVS ventielen, ivm roestproblemen? Zijn er nog dingen waaraan gedacht moet worden bij het plaatsen van de ventielen, aandraaien oid...of wijst het zich vanzelf?
Ik zou dan graag gebruik willen maken van je aanbod om ze op te sturen.
Dan mail ik je voor de verzendgegevens..

:alarm @Harry, ik hoop niet dat je het erg vind dat ik het op deze manier regel? Heel erg bedankt voor je aanbod om na te gaan wat de ventielen zouden gaan kosten... :toppie

Fijn hoor zo'n forum!!! :yes
Groeten Afbeelding Hans 678
Afbeelding T4 California Generation 2.5TDi Syncro 2001 Afbeelding
Gebruikersavatar
Hans 678
Berichten: 353
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:36
Locatie: Franeker

Re: Vraag stalen ventielen

Bericht door Hans 678 »

Bart als het goed is heb je :mail
Groeten Afbeelding Hans 678
Afbeelding T4 California Generation 2.5TDi Syncro 2001 Afbeelding
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Vraag stalen ventielen

Bericht door Harry 341 »

Kijk,is weer mooi geregeld toch? :toppie
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Vraag stalen ventielen

Bericht door bartt4 »

ik heb je mail gelezen neem morgen mee en stuur ze zaterdag op per post. zijn rvs ventielen. leg de montage wel uit in briefje bij paketje.
RUBBEREXPRESS
Frits611
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 jan 2007, 09:19

Re: Vraag stalen ventielen

Bericht door Frits611 »

Hey Hans,

Nog alles kits @ Dushi Korsou?

Doe wel even rubber dopjes op de stalen ventielen. Heb wel een gehad dat jongens van die halfords dopjes derop hebben en die roesten vast, toch lastig als je je banden wilt pompen. Zeker met die zeelucht daar!

Geniet nog van je tijd daar, denk er nog zo vaak aan terug in die drukke kouwe zooi hier.

Konmindamentu!

Frits
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Vraag stalen ventielen

Bericht door bartt4 »

zitten op deze gewoon rvs dopjes (hoge druk dopjes) die gaa niet vast zitten.
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Re: Vraag stalen ventielen

Bericht door GerJol 716 »

Ha dan krijgt Hans dus ventielen voor snelle sportwagens :ikrij

Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Vraag stalen ventielen

Bericht door bartt4 »

niet specifiek voor snelle sportwagens meer voor snelle t4 busjes haah. we plaatsen ze altijd in bestel busjes caravans en nieuwe setjes sportvelgen.
RUBBEREXPRESS
Plaats reactie