Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Motor start slecht, accu ok
Motor start slecht, accu ok
Mijn
TDI van 1997 start 's ochtends slecht, heb de accu laten doormeten, deze is goed. Nu heb ik gehoord, dat de stratmotor waarschijnlijk vervangen moet worden. Wie heeft dit ook al eens gehad en :nouwatkostdat ?

- Henk-1
- Site Admin
- Contacteer:
Ga eerst eens kijken naar de startmotor kabelaansluitingen
Misschien dat dit geen goed contact meer maakt
Ik zou zelf eerst visueel eens kijken voordat je hem gaat vervangen
En ik heb in het verleden idd mijn startmotor al es vervangen, hoeveel euries weet ik niet meer
Misschien dat dit geen goed contact meer maakt
Ik zou zelf eerst visueel eens kijken voordat je hem gaat vervangen
En ik heb in het verleden idd mijn startmotor al es vervangen, hoeveel euries weet ik niet meer
Laatst gewijzigd door Henk-1 op 03 mar 2007, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK

- Ron Mokum 383
Startmotor
Inderdaad wat Henk verteld,contacten,oxidatie!!!!!
Reeds lange tijd bij starten,zallie wel of zallie niet,net of hij hem niet of nauwelijks door zijn compressie kon halen(s,morgens bij de eerste start)
Ik dacht accu,nieuwe accu gekocht,niet dus,probleem was niet verholpen.
Vandaag een service beurt gegeven op de brug,meteen even gekeken naar massa aansluitingen,toen ik bij de startmotor kwam zag ik bij de aansluitingen oxidatie en roest,dit schoongemaakt,en ik moet zeggen naar mijn gevoel start hij spontaner,dus even afwachten,maar ik denk dat ik het euvel gevonden hebt.
Dus Bart53 kijk dit eerst even na!!!!
Succes Ron.
Reeds lange tijd bij starten,zallie wel of zallie niet,net of hij hem niet of nauwelijks door zijn compressie kon halen(s,morgens bij de eerste start)
Ik dacht accu,nieuwe accu gekocht,niet dus,probleem was niet verholpen.
Vandaag een service beurt gegeven op de brug,meteen even gekeken naar massa aansluitingen,toen ik bij de startmotor kwam zag ik bij de aansluitingen oxidatie en roest,dit schoongemaakt,en ik moet zeggen naar mijn gevoel start hij spontaner,dus even afwachten,maar ik denk dat ik het euvel gevonden hebt.
Dus Bart53 kijk dit eerst even na!!!!
Succes Ron.

Als men naar links kijkt dan ziet men rechts niets.
Groet Ron Mokum 383
Groet Ron Mokum 383
Ben net aande beurt geweest;
startmotor heeft altijd goed gestart maar na 260000 km. ontplofte die tijdens het starten in een kleine rookwolk....van goed werkend ineens naar volledig doorgebrand
.
De laatste tijd verbeeldde ik me wel dat ie wat minder snel aansloeg, en ik verhielp dat met een dubbele gloeitijd.
Ben op advies van Theo Musch voor de duurste optie gegaan; een Bosch van 2,0 kW i.p.v. de 1,2 die er in zat. Kostte 225 euro incl. BTW, 30 euro montagekosten.
Ik hoop dat deze weer 250000 mee gaat...
en de bus start als de brandweer, groot verschil.
startmotor heeft altijd goed gestart maar na 260000 km. ontplofte die tijdens het starten in een kleine rookwolk....van goed werkend ineens naar volledig doorgebrand
.
De laatste tijd verbeeldde ik me wel dat ie wat minder snel aansloeg, en ik verhielp dat met een dubbele gloeitijd.
Ben op advies van Theo Musch voor de duurste optie gegaan; een Bosch van 2,0 kW i.p.v. de 1,2 die er in zat. Kostte 225 euro incl. BTW, 30 euro montagekosten.
Ik hoop dat deze weer 250000 mee gaat...
en de bus start als de brandweer, groot verschil.
T4 LWB; 2,5 TDI (ACV) DC, 1998, blauw.