Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
en nog een D3W (waterverwarmer) probleem
Re: en nog een D3W (waterverwarmer) probleem
Stijnh, je hebt gelijk hij is 8-polig, de zekering is nr.4 in de zekeringhouder onder je grote zekeringkast.
Toen ik gisteravond mijn bericht schreef kwam ik net terug van de huisarts post waar ze twee staal splinters uit mijn rechter oog hadden gehaald, ik zag dus wat wazig en met één oog de goede toetsen raken valt ook niet mee!!
Succes, ik hoor (lees) het wel,
Toen ik gisteravond mijn bericht schreef kwam ik net terug van de huisarts post waar ze twee staal splinters uit mijn rechter oog hadden gehaald, ik zag dus wat wazig en met één oog de goede toetsen raken valt ook niet mee!!
Succes, ik hoor (lees) het wel,
Groet, Oskar.
Re: en nog een D3W (waterverwarmer) probleem
het is je vergeven hoorOskar 725 schreef:Stijnh, je hebt gelijk hij is 8-polig, de zekering is nr.4 in de zekeringhouder onder je grote zekeringkast.
Toen ik gisteravond mijn bericht schreef kwam ik net terug van de huisarts post waar ze twee staal splinters uit mijn rechter oog hadden gehaald, ik zag dus wat wazig en met één oog de goede toetsen raken valt ook niet mee!!
Succes, ik hoor (lees) het wel,
veel beterschap!!!
geslepen zonder bril ofzo?
ik heb het ook eens voor gehad, dom van mij, de moeite niet gedaan om voor een klein stukje mijn bril op te zetten
het was wel snel genezen
Ik rijd T-vier met veel plezier!!
Re: en nog een D3W (waterverwarmer) probleem
Life's no monkey business.........
Re: en nog een D3W (waterverwarmer) probleem
het is je vergeven hoor
veel beterschap!!!
geslepen zonder bril ofzo?
ik heb het ook eens voor gehad, dom van mij, de moeite niet gedaan om voor een klein stukje mijn bril op te zetten
het was wel snel genezen[/quote]
Dank je Stijnh,
het gaat gelukkig al weer een stuk beter, en nee, niet aan de slijptol gezeten. Alleen maar een dynamo vervangen bij een combo diesel, dit moet van onder af en ik denk dat er hier of daar wat metaal naar beneden is gekomen. auto.
veel beterschap!!!
geslepen zonder bril ofzo?
ik heb het ook eens voor gehad, dom van mij, de moeite niet gedaan om voor een klein stukje mijn bril op te zetten
het was wel snel genezen[/quote]
Dank je Stijnh,
het gaat gelukkig al weer een stuk beter, en nee, niet aan de slijptol gezeten. Alleen maar een dynamo vervangen bij een combo diesel, dit moet van onder af en ik denk dat er hier of daar wat metaal naar beneden is gekomen. auto.
Groet, Oskar.
- m.c van den berg
- Berichten: 1453
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
- Locatie: Beesd
Re: en nog een D3W (waterverwarmer) probleem
metaal splinter heb onze zoon ook in z,n oog gehad, huisartsenpost heb die uit het oog geboord. is heel apart om dat te zien hoe ze dat doen.
Oscar veel beterschap , bij onze zoon is alles goed gekomen.
Oscar veel beterschap , bij onze zoon is alles goed gekomen.
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
foto nr 602
Re: en nog een D3W (waterverwarmer) probleem
ik slijp eigenlijk nooit met een bril op heb 1keertje een slintertje in me oog gehad in de 20 jaar dat ik slijp ,,las,,boor en knutsel
- GerJol 716
- Berichten: 2012
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46
Re: en nog een D3W (waterverwarmer) probleem
Dan moet jij wel vreselijk dom zijn JJ, je weet toch wat ze zeggen? Geluk is met de D......
Gerard
Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan
Re: en nog een D3W (waterverwarmer) probleem
ik had gisteren avond nog gereageerd maar blijkbaar heb ik niet bevestigd
ik herneem mijn bericht dus nog maar eens
@Oskar : dat is kl**** , er vallen enkele splinters en dan juist nog in je oog
ik heb eerst de t4 wiki nog wat uitgepluist en nu weet ik waarvoor elke draad dient
super die site
alles wat toekomt aan de kachel is orde, spijtig genoeg, dus geen kabelbreuk
wat ik wel raar vond dat is dat de weerstand van de kachel tussen waar de massa en de plus op komt zeeer hoog is . mischien is dit wel normaal ? of wordt de plus niet doorgevoerd?
ik ga deze namiddag de kachel eens open doen om de sensoren die erin zitten eens uit te meten
wordt vervolgd....
nu moet het hier nu juist sneeuwen en vriezen brrrrr
ik herneem mijn bericht dus nog maar eens
@Oskar : dat is kl**** , er vallen enkele splinters en dan juist nog in je oog
ik heb eerst de t4 wiki nog wat uitgepluist en nu weet ik waarvoor elke draad dient
super die site
alles wat toekomt aan de kachel is orde, spijtig genoeg, dus geen kabelbreuk
wat ik wel raar vond dat is dat de weerstand van de kachel tussen waar de massa en de plus op komt zeeer hoog is . mischien is dit wel normaal ? of wordt de plus niet doorgevoerd?
ik ga deze namiddag de kachel eens open doen om de sensoren die erin zitten eens uit te meten
wordt vervolgd....
nu moet het hier nu juist sneeuwen en vriezen brrrrr
Ik rijd T-vier met veel plezier!!
Re: en nog een D3W (waterverwarmer) probleem
Beste Stijnh,
Ik begrijp dat je de waterverwarmer er al onderuit gebouwd hebt, hoe heb je de slangen waar de koelvloeistof doorheen stroomt afgekoppelt?
Ergens heb ik gelezen dat iemand dat deed door met griptangen de slangen dicht te knijpen en deze vervolgens met 22 mm koperbuis door te verbinden.
Laat even weten hoe je het gedaan hebt, ik sta op het punt om hier ook aan te beginnen, ik heb namelijk precies het zelfde probleem.
Groetjes,
Arjan
Ik begrijp dat je de waterverwarmer er al onderuit gebouwd hebt, hoe heb je de slangen waar de koelvloeistof doorheen stroomt afgekoppelt?
Ergens heb ik gelezen dat iemand dat deed door met griptangen de slangen dicht te knijpen en deze vervolgens met 22 mm koperbuis door te verbinden.
Laat even weten hoe je het gedaan hebt, ik sta op het punt om hier ook aan te beginnen, ik heb namelijk precies het zelfde probleem.
Groetjes,
Arjan
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: en nog een D3W (waterverwarmer) probleem
Als ik de kachel er nog eens onderuit moet hebben zet ik er kogelkranen tussen, dan kan de kachel er in het vervolg onderuit zonder veel geknoei met koelvloeistof of griptangen (die vast niet positief op de levensduur van je slangen werken)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: en nog een D3W (waterverwarmer) probleem
eindelijk binnen met vervroren vingers
na heel wat miserie om kruisschroeven los te maken heb ik de kachel toch open gekregen
alles uit gemeten en tot de conclusie gekomen dat de gloeiplug overleden is , totaal geen doorgang meer
nu dus snel een andere bestellen
ik dacht dat ik ooit eens iets gelezen had dat er een andere op de markt was die beter was ofzo maar ik kan het niet meer vinden
iemand?
wat is de prijs er ongeveer van?
na heel wat miserie om kruisschroeven los te maken heb ik de kachel toch open gekregen
alles uit gemeten en tot de conclusie gekomen dat de gloeiplug overleden is , totaal geen doorgang meer
nu dus snel een andere bestellen
ik dacht dat ik ooit eens iets gelezen had dat er een andere op de markt was die beter was ofzo maar ik kan het niet meer vinden
iemand?
wat is de prijs er ongeveer van?
Ik rijd T-vier met veel plezier!!
Re: en nog een D3W (waterverwarmer) probleem
beste,kroonhome schreef:Beste Stijnh,
Ik begrijp dat je de waterverwarmer er al onderuit gebouwd hebt, hoe heb je de slangen waar de koelvloeistof doorheen stroomt afgekoppelt?
Ergens heb ik gelezen dat iemand dat deed door met griptangen de slangen dicht te knijpen en deze vervolgens met 22 mm koperbuis door te verbinden.
Laat even weten hoe je het gedaan hebt, ik sta op het punt om hier ook aan te beginnen, ik heb namelijk precies het zelfde probleem.
Groetjes,
Arjan
ik heb de kachel er niet tussenuit gehaald hoor, in dat geknoei met koelwater had ik geen zin
ik heb de kachel opengemaakt (elektronisch gedeelte) en zo kan je alles uitmeten
succes
Ik rijd T-vier met veel plezier!!
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: en nog een D3W (waterverwarmer) probleem
volgens mij zou ik er dus niet bij kunnen in gemonteerde toestand om die vastgeoxideerde kruisschroeven los te draaien
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: en nog een D3W (waterverwarmer) probleem
de kruisen op de achterkant gingen gemakkelijk maar die op de bovenkant nietRoger B. schreef:volgens mij zou ik er dus niet bij kunnen in gemonteerde toestand om die vastgeoxideerde kruisschroeven los te draaien
veel geknoei en uiteindelijk losgetikt met een platte schroevendraaier en een hamer
ik snap echt niet waarom ze kruisen steken als ze ook imbus steken
Ik rijd T-vier met veel plezier!!
Re: en nog een D3W (waterverwarmer) probleem
dit heb ik al op het forum gevonden
BERU 0 100 226 228 is oude nummer
BERU 0 100 226 340 is het nieuwe nummer
eberspacher nummer is 25 1864 01 10 00/2
VW nummer is 7M3 963 319A
BERU 0 100 226 228 is oude nummer
BERU 0 100 226 340 is het nieuwe nummer
eberspacher nummer is 25 1864 01 10 00/2
VW nummer is 7M3 963 319A
Ik rijd T-vier met veel plezier!!