Ik heb 3 weken geleden een T4 gekocht, aangepast voor rolstoelvervoer. Het probleem is dat ik achter 2 losse stoelen naast elkaar kwijt kan in de rails, maar 3 kinderen heb. Rechts wil ik mijn zoon in de rolstoel kwijt en links van hem wil ik een 2-zits bankje met 3-puntsgordels. Ik heb 2 losse stoelen dicht op elkaar gepast (ik dacht misschien aan elkaar lassen), maar dan past de rolstoel er niet naast. Nou weet ik dat een MB Vito en ook een Sprinter een smalle 2-zits stoel hebben zoals de T4 de 2-zits bijrijdersstoel heeft. Voordeel van de MB varianten is dat de 3-puntsgordels in de stoel zelf verwerkt zit ter hoogte van de hoofsteun. Als ik deze stoel las op het onderstel van de huidige 1-persoons stoelen dan ben ik klaar en ben ik voor 80% zeker dat het past. Ik heb namelijk nog niet de kans gehad om het op te meten. Voordat ik hier aan begin dacht ik jullie te raadplegen. Misschien is iemand bekend met dit probleem, of ken je een ander type smalle 2-zits met geïntegreerde 3-puntsgordel.
Een andere vraag over de stoelen zijn die draaistoelen. Ik zie ze wel eens te koop en zit er aan te denken om deze aan te schaffen. Maar moet ik dan speciaal een bestuurdersstoel hebben of kan ik bv ook 1 van de 2e rij kopen? Vaak zie je namelijk die van de 2e rij te koop en ik vraag me nu af of dat een reden heeft. Zo niet, dan ga ik er 2 zoeken om voorin in te bouwen.
En als laatst Climate Control... Heeft iemand dit achteraf wel eens ingebouwd? Ook dit weet ik wel te vinden, maar als ik zie wat er allemaal bij zit dan word ik dus ECHT NIET vrolijk. De leidingen lopen ergens naar de achterste wielkasten volgens mij. Daar ben ik wel minimaal een hele dag mee zoet zo te zien. Vandaar dat ik benieuwd ben naar iemand die dit ook al heeft gedaan. Dingen waar ik op moet letten bijvoorbeeld. Ik ben geen monteur ofzo, maar heb 2 rechterhanden zeg maar.
Nog wat info over de bus en mij.... Een blauwe T4 uit 1999 van de eerste eigenaar. Tot 130.000km alle stempels en heeft er nu 161.000 op zitten. Net wat onderhoud gehad eind januari voor de keuring. Het merendeel kan ik zelf en zal ik ook zelf doen. Zodra ik ergens vind wat er moet gebeuren bij welke kmstanden. Distributieriem is zowat het enige wat ik niet zelf doe, en die moet denk ik wel vervangen worden. Opties, pff schuifdakje, handmatig. Dubbele Cabine zonder tussenschot dan, Cruisecontrol en een extra kachel. Het is btw een 2,5 TDI 102pk. Dat was het zo. Is niet erg, ik heb er veel te lang voor moeten sparen. Nu toch maar 1 minder luxe gekocht. De rest bouw ik wel in. Altijd privé in VW gereden. Diverse Golf 1's, even een Audi 80 en daarna allemaal Passats 35i B3. VR6 en G60 Syncro. Die heb ik ook allemaal tot full options gebouwd, dus dat moet hier ook wel mee lukken :klappen . Voorlopig hoor ik niemand klagen, iedereen is blij met de bus. En zo hoort het ook. Dus als jullie wat tips of opmerkingen hebben, graag. Dan wordt de bus nog beter dan hij al is.