Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Vito v6 cdi
-
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:51
- Locatie: Hlem
Vito v6 cdi
Ik werd me vanmiddag toch plots opgedrukt op de A28
een rode v6 cdi vito achterop mijn t5,je
Het zweet brak uit bij mijn busje maar met wat terug schakelen kon ik hem even afschudden.
Heb het geen moment opgegeven maar kreeg niet het idee dat ik op hem uitliep.
Ik zit nu net op internet te kijken wat voor uitzonderlijk geval mij vanmiddag probeerde op te jagen.
Met een 174 pk ben je niet gewend dat die bumperklevers, na even een dot gas te hebben gegeven , nog steeds achter je hangen.
Ik zocht dus op Vito v6 etc, ik kwam toen dit tegen en moest eigenlijk wel weer een beetje lachen.
Ik spreek die vito rijder wel weer over een jaar of 2,als ie hem getectyleerd heeft.
http://www.zibb.nl/app/6485162-6485165/ ... etf._.html
een rode v6 cdi vito achterop mijn t5,je
Het zweet brak uit bij mijn busje maar met wat terug schakelen kon ik hem even afschudden.
Heb het geen moment opgegeven maar kreeg niet het idee dat ik op hem uitliep.
Ik zit nu net op internet te kijken wat voor uitzonderlijk geval mij vanmiddag probeerde op te jagen.
Met een 174 pk ben je niet gewend dat die bumperklevers, na even een dot gas te hebben gegeven , nog steeds achter je hangen.
Ik zocht dus op Vito v6 etc, ik kwam toen dit tegen en moest eigenlijk wel weer een beetje lachen.
Ik spreek die vito rijder wel weer over een jaar of 2,als ie hem getectyleerd heeft.
http://www.zibb.nl/app/6485162-6485165/ ... etf._.html
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: Vito v6 cdi
Ik heb een keer een 120cdi achter me gehad, en die kon ik ook achter me houden
Als ik nou maar een gechipte had kon ik nog
ze zullen mekaar niet veel ontlopen in vermogen.
Lekkere revieuws op die link zeg

Als ik nou maar een gechipte had kon ik nog

ze zullen mekaar niet veel ontlopen in vermogen.
Lekkere revieuws op die link zeg

- Schildertje
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
- Locatie: Zaanstad
- Contacteer:
Re: Vito v6 cdi
120 cdi heeft toch echt 204 pk aan boord, en die ga je met een 130 pk tdi dus nooit achter je houden
Een vriend van me heeft zo'n apparaat en we hebben dat dus al diverse malen getest. Ik met een gechipte 130 pk (178 pk rollenbank) en hij met de 120 cdi. Allebei automaat, en bij het eerste gedeelte houd ik hem bij, maar vanaf ongeveer 100 km/u gaat hij er toch echt vandoor.......

T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: Vito v6 cdi
Ik heb een 174PK handbak en tot zo'n 150KmPh kon die mij weinig maken.
Ik heb maar 300Kg aan spullen in de wagen, maar alsnog
Ik heb maar 300Kg aan spullen in de wagen, maar alsnog

- Schildertje
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
- Locatie: Zaanstad
- Contacteer:
Re: Vito v6 cdi
Dan heeft ie simpelweg niet zijn uiterste best gedaan 

T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Re: Vito v6 cdi
Ik kan uit ervaring spreken, en kan vertellen dat de 174 ( ik heb er 2 gehad),het echt aflegd tegen een V6, zowel bij optrekken als op de lange adem.
Mijn huidige Viano weegt 2240 kg, en enkele weken geleden reed ik op de A9 (130 km op de teller), ik merkte dat de berijder van deze T5 het merkje van mijn trekhaak wilde lezen (kortom hij wilde er langs).
Ik natuurlijk netjes naar rechts, en ik kon het niet laten om de geruisloze brute kracht van mijn V6 eens aan te spreken.
De T5 er voorbij (halverwege mijn spiegel), en toen begon de ,,race,, ik trapte het gaspedaal tegen het mooi gevormde uitra strake tapijtje aan, en kon na enkle tellen niet meer ontdekken welk merk auto mij wilde inhalen ( hij verdween in mijn spiegel).
Aangekomen bij de Kooimeer ( ja waar rechts dat mooie stadion ligtwaar de nummer 1 van nederland speelt met ), stond hij rechts voor mij, om richting heerhugowaard te gaan.
Zo zag ik dat het een 174 pk uitvoering was ( hoewel sommige gasten met een 105 / 130 pk blok, een volledig rode TDI op de klep hebben staan).
Tuurlijk is deze reactie doorspekt met Painter grapjes, maar feit is, dat een 174 echt niet kan tippen aan een MB V6.
Kan je nagaan, als je een korte kale Vito van effe 1700 kg met een V6 naast je hebt staan ( begin er maar niet aan
)
Mijn huidige Viano weegt 2240 kg, en enkele weken geleden reed ik op de A9 (130 km op de teller), ik merkte dat de berijder van deze T5 het merkje van mijn trekhaak wilde lezen (kortom hij wilde er langs).
Ik natuurlijk netjes naar rechts, en ik kon het niet laten om de geruisloze brute kracht van mijn V6 eens aan te spreken.
De T5 er voorbij (halverwege mijn spiegel), en toen begon de ,,race,, ik trapte het gaspedaal tegen het mooi gevormde uitra strake tapijtje aan, en kon na enkle tellen niet meer ontdekken welk merk auto mij wilde inhalen ( hij verdween in mijn spiegel).
Aangekomen bij de Kooimeer ( ja waar rechts dat mooie stadion ligtwaar de nummer 1 van nederland speelt met ), stond hij rechts voor mij, om richting heerhugowaard te gaan.
Zo zag ik dat het een 174 pk uitvoering was ( hoewel sommige gasten met een 105 / 130 pk blok, een volledig rode TDI op de klep hebben staan).
Tuurlijk is deze reactie doorspekt met Painter grapjes, maar feit is, dat een 174 echt niet kan tippen aan een MB V6.
Kan je nagaan, als je een korte kale Vito van effe 1700 kg met een V6 naast je hebt staan ( begin er maar niet aan


Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: Vito v6 cdi
Dan wil ik niet eigenwijs doen, dan zal dit wel het geval geweest zijn.Schildertje schreef:Dan heeft ie simpelweg niet zijn uiterste best gedaan
het duurde ook steeds even voor hij op gang kwam, maar eens op gang kwam hij wel snel dichterbij.
Misschien had hij wel problemen met z'n blok of iets, dat komt ook erg veel voor bij de Ster toch


- Schildertje
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
- Locatie: Zaanstad
- Contacteer:
Re: Vito v6 cdi

T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Re: Vito v6 cdi
ik rij nog liever in een vw met een 45 kilometer botdje achterop dan met een bus met een ster in de grill


Re: Vito v6 cdi
Klik hier en lachrobindonne schreef:Ik werd me vanmiddag toch plots opgedrukt op de A28
een rode v6 cdi vito achterop mijn t5,je
Het zweet brak uit bij mijn busje maar met wat terug schakelen kon ik hem even afschudden.
Heb het geen moment opgegeven maar kreeg niet het idee dat ik op hem uitliep.
Ik zit nu net op internet te kijken wat voor uitzonderlijk geval mij vanmiddag probeerde op te jagen.
Met een 174 pk ben je niet gewend dat die bumperklevers, na even een dot gas te hebben gegeven , nog steeds achter je hangen.
Ik zocht dus op Vito v6 etc, ik kwam toen dit tegen en moest eigenlijk wel weer een beetje lachen.
Ik spreek die vito rijder wel weer over een jaar of 2,als ie hem getectyleerd heeft.
http://www.zibb.nl/app/6485162-6485165/ ... etf._.html
Multivan T5 Comfortline 130pk
Re: Vito v6 cdi
zeef schreef:Klik hier en lachrobindonne schreef:Ik werd me vanmiddag toch plots opgedrukt op de A28
een rode v6 cdi vito achterop mijn t5,je
Het zweet brak uit bij mijn busje maar met wat terug schakelen kon ik hem even afschudden.
Heb het geen moment opgegeven maar kreeg niet het idee dat ik op hem uitliep.
Ik zit nu net op internet te kijken wat voor uitzonderlijk geval mij vanmiddag probeerde op te jagen.
Met een 174 pk ben je niet gewend dat die bumperklevers, na even een dot gas te hebben gegeven , nog steeds achter je hangen.
Ik zocht dus op Vito v6 etc, ik kwam toen dit tegen en moest eigenlijk wel weer een beetje lachen.
Ik spreek die vito rijder wel weer over een jaar of 2,als ie hem getectyleerd heeft.
http://www.zibb.nl/app/6485162-6485165/ ... etf._.html
Allemaal wel leuk en wel, maar dat was geen MB V6



Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: Vito v6 cdi
painter schreef:zeef schreef:Klik hier en lachrobindonne schreef:Ik werd me vanmiddag toch plots opgedrukt op de A28
een rode v6 cdi vito achterop mijn t5,je
Het zweet brak uit bij mijn busje maar met wat terug schakelen kon ik hem even afschudden.
Heb het geen moment opgegeven maar kreeg niet het idee dat ik op hem uitliep.
Ik zit nu net op internet te kijken wat voor uitzonderlijk geval mij vanmiddag probeerde op te jagen.
Met een 174 pk ben je niet gewend dat die bumperklevers, na even een dot gas te hebben gegeven , nog steeds achter je hangen.
Ik zocht dus op Vito v6 etc, ik kwam toen dit tegen en moest eigenlijk wel weer een beetje lachen.
Ik spreek die vito rijder wel weer over een jaar of 2,als ie hem getectyleerd heeft.
http://www.zibb.nl/app/6485162-6485165/ ... etf._.html
Allemaal wel leuk en wel, maar dat was geen MB V6![]()
![]()
Klopt, die stond in de garage


Re: Vito v6 cdi
Hallo wjwellers,
Nu heb ik niet direct overal de behoefte een wedstrijdje te doen maar wel benieuwd eigenlijk.
Ik heb een gechipte 174 pk. Die brengt het met wat andere kleine aanpassingen tot een kleine 500nm en 210 pk
Een handgeschakelde bak ook.
Deze zou tegenover een conventionele automaat toch ook weer wat voordeel moeten brengen.
Bij het snel optrekken zijn naast het zeer belangrijke vermogen natuurlijk andere dingen belangrijk.
Het totaal gewicht tov het vermogen het zogenaamde specifieke vermogen maar dit zou je uit kunnen rekenen.
Wat ook erg belangrijk is is natuurlijk de lucht weerstand, met name boven de 90 km per uur kan een klein voordeel in luchtweerstand echt meer dan behoorlijk mee gaan spelen.
Bij snelheden boven de 140 kan een klein beetje minder luchtweerstand al veel meer uitmaken dan 20 of 30 pk meer of minder.
Natuurlijk spelen er nog meer dingen zoals de rolweerstand, smalle banden of brede en natuurlijk de banden spanning.
Dat een motor zo goed mogelijk zijn brandstof moet kunnen verbranden spreekt eigenlijk vanzelf. Efficient dus. Goed afgesteld, schone filters enz enz.
Wil je al het beschikbare vermogen gebruiken dan moet je natuurlijk airco en alle andere energie verbruikers uitschakelen.
Verder overigens een zeer bescheiden diesel olie verbruiker. Gemiddeld gemeten verbruik van 1 op 12
Dit komt niet alleen door het gaspedaal te ontzien maar ook de rem.
100.000 km met dezelfde remblokken. Dit alles wel met langere afstanden en niet te veel belading.
Ik weet het, in duitsland even een t5 betrekkelijk eenvoudig even de 200 km op de teller aan laten tikken is totaal onzinnig,maar het blijft erg indrukwekkend.
Nu heb ik niet direct overal de behoefte een wedstrijdje te doen maar wel benieuwd eigenlijk.
Ik heb een gechipte 174 pk. Die brengt het met wat andere kleine aanpassingen tot een kleine 500nm en 210 pk
Een handgeschakelde bak ook.
Deze zou tegenover een conventionele automaat toch ook weer wat voordeel moeten brengen.
Bij het snel optrekken zijn naast het zeer belangrijke vermogen natuurlijk andere dingen belangrijk.
Het totaal gewicht tov het vermogen het zogenaamde specifieke vermogen maar dit zou je uit kunnen rekenen.
Wat ook erg belangrijk is is natuurlijk de lucht weerstand, met name boven de 90 km per uur kan een klein voordeel in luchtweerstand echt meer dan behoorlijk mee gaan spelen.
Bij snelheden boven de 140 kan een klein beetje minder luchtweerstand al veel meer uitmaken dan 20 of 30 pk meer of minder.
Natuurlijk spelen er nog meer dingen zoals de rolweerstand, smalle banden of brede en natuurlijk de banden spanning.
Dat een motor zo goed mogelijk zijn brandstof moet kunnen verbranden spreekt eigenlijk vanzelf. Efficient dus. Goed afgesteld, schone filters enz enz.
Wil je al het beschikbare vermogen gebruiken dan moet je natuurlijk airco en alle andere energie verbruikers uitschakelen.
Verder overigens een zeer bescheiden diesel olie verbruiker. Gemiddeld gemeten verbruik van 1 op 12
Dit komt niet alleen door het gaspedaal te ontzien maar ook de rem.
100.000 km met dezelfde remblokken. Dit alles wel met langere afstanden en niet te veel belading.
Ik weet het, in duitsland even een t5 betrekkelijk eenvoudig even de 200 km op de teller aan laten tikken is totaal onzinnig,maar het blijft erg indrukwekkend.
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: Vito v6 cdi
@Pieters,
ff over echte wagens(
)
Hoe heb jij je wagen getuned, welk jaar, en roetfilter?
ff over echte wagens(

Hoe heb jij je wagen getuned, welk jaar, en roetfilter?
Re: Vito v6 cdi
zo ,vandaag ook eens de kans gehad om in de v6 vito te sturen (lwb met dc ).....viel niet tegen ,maar aangezien het de zelfde motor is die je aantreft in een normale mercedes personenwagen (320 cdi )had ik ook wel enige verwachtingen.
Het viel mij op dat :
de motor stiller en ronder liep dan mijn t5 174pk (als je naast de auto staat )
het veercomfort wat soepeler /deiniger is dan de t5 (kwestie van smaak )
Het geluidsniveau in de cabine niet heel veel stiller was dan in mijn t5 ,(wel stiller maar niet schokkend veel stiller )
mijn gechipte t5 voelt /is op de tussen acceleraties sneller dan de vito (heeft wellicht te maken met de automaat van de mercedes ,ik zelf heb een handgescakelde bak )
Dat bepaalde onderdelen luxer ogen dan de t5 ,maar ook een aantal dingen weer beduidend minder goed aanvoelden .
al met al is het gewoon zo dat de v6 van de vito mooi en smeuig loopt in combi met een automaat ,maar absoluut het bijterige acceleratie vermogen van de t5 174 pk mist ,ondanks dat de vito v6 standaard meer nm en pk heeft .
(ter vergelijking ,de hyundai heeft op papier ook 170 pk en bijna net zo veel nm als een 174 pk t5 ,maar als je de specs van de hyundai er op naleest zie je dat hij net de waarden bereikt qua snelheid en acceleratie die je met een t5 130 pk ook haalt .
mvg sep
Het viel mij op dat :
de motor stiller en ronder liep dan mijn t5 174pk (als je naast de auto staat )
het veercomfort wat soepeler /deiniger is dan de t5 (kwestie van smaak )
Het geluidsniveau in de cabine niet heel veel stiller was dan in mijn t5 ,(wel stiller maar niet schokkend veel stiller )
mijn gechipte t5 voelt /is op de tussen acceleraties sneller dan de vito (heeft wellicht te maken met de automaat van de mercedes ,ik zelf heb een handgescakelde bak )
Dat bepaalde onderdelen luxer ogen dan de t5 ,maar ook een aantal dingen weer beduidend minder goed aanvoelden .
al met al is het gewoon zo dat de v6 van de vito mooi en smeuig loopt in combi met een automaat ,maar absoluut het bijterige acceleratie vermogen van de t5 174 pk mist ,ondanks dat de vito v6 standaard meer nm en pk heeft .
(ter vergelijking ,de hyundai heeft op papier ook 170 pk en bijna net zo veel nm als een 174 pk t5 ,maar als je de specs van de hyundai er op naleest zie je dat hij net de waarden bereikt qua snelheid en acceleratie die je met een t5 130 pk ook haalt .
mvg sep