Weer naar de garage. Na onderzoek bleek dat de fout in het brandstoffilter zou zitten, een kapot afdichtingsringetje zou de oorzaak zijn dat de pomp damp aan kon zuigen.
Nieuw brandstoffilter geplaatst door de garage. Op weg naar huis reed busje weer perfect, en ik was opgelucht.
Zondag een kerstboom gehaald, ca. 6 km. van huis, en toen we weer thuis kwamen viel het me op dat de motor een beetje klapperde en stationair heel onregelmatig liep.
Busje op zondagavond naar de garage gereden, en het klapperen of ratelen werd steeds erger, ik begon al te twijfelen of ik het zou halen.
De garage is aan het zoeken gegaan, en men denkt dat de brandstofpomp even vast gezeten heeft, waardoor de distributieriem van tijd is geraakt, en daarmee ook de kleplichting, waardoor de kleppen beschadigd zijn. Ik heb tijdens het naar huis rijden op zondag helemaal niets gemerkt van een vastzittende brandstofpomp.
Kent iemand van jullie deze verschijnselen en kan iemand mij verklaren hoe de brandstofpomp zo maar even ongemerkt vast heeft kunnen zitten?
Het gaat veel Euries kosten, de brandstofpomp moet nagekeken worden en de cilinderkop moet gereviseerd worden.
Dan weet men ook niet de oorzaak.
