Twee weken geleden besloot ik dat de Caddy tdi te klein was geworden en eerlijk gezegt was ik ook wel weer eens toe aan wat anders, gewoon voor de fun.
(de caddy is te koop trouwens TDI tje uit 1998 met 185000 NAP kilometers. Ik heb er nooit wat mee gehad echt een hartstikke eerlijke goede wagen met lichtgewicht aluminium imperial met rol. Weinig roest wel wat kleine deukjes hij is tenslotte niet nieuw meer. Bij intresse ff bellen 0651319900 ik kan foto mailen eventueel )
Ik wilde een witte T4, 102 PK, verlengde versie, met dubbele cabine en airco, onder de 2 ton gelopen.
En eigenlijk gisteren(thats me).
Een beetje speuren en ik vond in Groningen bij zo'n louche handelaar voor € 2950,- excl BTW precies de auto die ik zocht

In de advertentie stond dat hij een geknapte distributie riem had.
Ik ben altijd in voor een avontuur want van niks doen leer je ook niks.
Ik er heen en tot mijn verbazing zag ik met een beetje trekken en duwen dat de riem er nog opzat. Hij wilde echter niet starten. Ik dacht Hmm misschien valt het mee en heb de wagen mee genomen voor € 2750,-
Helaas het viel niks mee, het kleppendeksel eraf gehaald en toen was de schade zichtbaar de nokkenas in 4 stukken, lagerkap gescheurd, en de kop beschadigd. Toen maar begonnen met alles te demonteren. De radiator ervoor weg geeft je een berg ruimte. Alles eraf getrokken van boven naar beneden, toen de kop eraf was bleek het onderblok zo te zien onbeschadigd. De oorzaak van de schade was dus geen genapte riem maar een doorgedraaide krukaspoulie. De vorige monteur die de distributieriem had vervangen heeft de krukasbout niet goed aangedraaid wat zonder speciaal gereedsschap ook niet te doen is. Nieuwe poulie gehaal bij Jensma, nieuwe kop gehaald bij Ronald Morien, en alle pakkingen en riemen waterpomp etc bij Ferwerda. alles weer in elkaar gezet en op tijd gezet. met vag com de pomp afgesteld en nu loopt hij weer.De eerste 1500 KM zit weer op de teller. Het is nog even afwachten hoe de drijfstanglagers zich gaan houden maar die kan ik altijd nog vervangen als dat toch nodig blijkt.
Maar nu kom ik steeds meer dingetjes tegen, De wagen heeft gewoon te weinig liefde gehad van de vorige eigenaar. Vandaag de schakelpook onder handen genomen en het koppelingspedaal gesmeerd. Maandag krijgt hij een cruise control

Al met al staat de bus me nu op zo'n € 4000,- excl BTW wel meer dan ik had gedacht. Misschien had ik met wat beter zoeken daar ook wel een voor gevonden!!! maar nu weet je ook wat je hebt. Tot zover eerst even het verhaal. Ik zal dit topic wel een beetje updaten met vragen en dingen die er gedaan worden, en ik zal binnenkort ook wat foto van de bus en de caddy bijvoegen.



Als iemand vragen heeft of details wil weten vraag gerust. Ik woon in Noordwest Friesland en ben niet te beroerd om een mede wjwer eens te helpen.Ik heb hier een eigen brug met alle gereedschap die je je maar kunt wensen en de senseo staat altijd warm.
Iedereen bedankt voor alle steun en tips tot nu toe

