Harry 341 schreef:Lees mijn redenering nog eens...ik rij NIET onveilig!
Tja, dat is JOUW mening....en wat als je nou toevallig op die dag dat je wel 200 kg in de bus hebt WEL een rare uitwijkmanouevre moet maken en daarbij net te hard over de velg hangend een kuiltje instuiterd en het hart uit je velg breekt? DAAR zijn die regels voor draagkracht nou voor bedoeld.....
Harry 341 schreef:En dat ik niet aan de Duitse eisen voldoe?
So be it...De Duitse eisen voldoen ook niet aan de rest van Europa..laten we eerst maar eens alle regels in Europa op één lijn zien te krijgen....toch?
Dat je niet aan de duitse regels voldoet is geen probleem, je rijdt immers met een nederlands kenteken..En gezien je afgifte datum van het kenteken voldoe je ook aan de (achterlijk opgestelde) wetgeving van nederland.
wat ik bedoel is dat ze in NL van die domme overgangen maken in de wetgeving, is je auto een dag jonger dan zijn de velgen niet veilig voor je auto en mag je ze niet monteren.... Oh uw auto is een dag eerder op kenteken gezet (net voor de ingangsdatum) ohhhh Dan is er niets aan de hand en kunt u gewoon op veel te lichte velgen rijden....
Wat jij voor velgen onder je auto schroeft moet je zelf weten, als je dat weloverwogen beredeneerd doet

dan heb je in elk geval overwogen hoe groot het risico waarschijnlijk zal zijn dat je er last van krijgt en dat risico klein genoeg bevonden.
Maar dan nog zou ik een ander niet adviseren die zelfde keuze te maken, want die persoon overweegt misschien niet zo goed wat die velgen met zijn bus en belading EN rijgedrag te verduren krijgen...
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon