Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
sterkere motor? moderner?
Re: sterkere motor? moderner?
@ron
wat betreft de 140 pk versie heb ik persoonlijk wel vertrouwen in dat die heel blijft
maar ze hebben er hier over om 180pk en meer uit dezelfde 2 liter te halen en dan heb ik persoonlijk
mijn twijfels of het heel blijft
ik hoorde van een bedrijf dat een aantal 1.6 tdi's heeft (golf en jetta) en zo leeg rondcrossen in de regio
gaat prima maar nu zijn er een aantal mee op vakantie geweest met de caravan er achter en de bergen in
en daar zijn toch een aantal problemen ontstaan zoals heet worden kapotte koppakkingen (door oververhitting?)
en koppellings platen
dus kleine motoren ,veel pk's gaat wel .........maar niet altijd even goed onder zware belasting
wat betreft de 140 pk versie heb ik persoonlijk wel vertrouwen in dat die heel blijft
maar ze hebben er hier over om 180pk en meer uit dezelfde 2 liter te halen en dan heb ik persoonlijk
mijn twijfels of het heel blijft
ik hoorde van een bedrijf dat een aantal 1.6 tdi's heeft (golf en jetta) en zo leeg rondcrossen in de regio
gaat prima maar nu zijn er een aantal mee op vakantie geweest met de caravan er achter en de bergen in
en daar zijn toch een aantal problemen ontstaan zoals heet worden kapotte koppakkingen (door oververhitting?)
en koppellings platen
dus kleine motoren ,veel pk's gaat wel .........maar niet altijd even goed onder zware belasting
Re: sterkere motor? moderner?
Zie ook mijn onder textheemskerk schreef:harry t5 191 schreef:Bart heeft een Volvo met een d5 motor!![]()
![]()
![]()
Oooh....

I I I I I I I I I I I
\/\/\/\/\/\/\/\/
RUBBEREXPRESS
Re: sterkere motor? moderner?
Nog even over de mercedes v6, die past omdat het een achterwiel aandrijver is, dus in lengterichting geplaatst. Bij de t5 gaat dat niet lukken. Ik vind het raar dat er nog geen bluemotion uitvoeringen zijn, met daarbij horende bijtellingskosten (natuurlijk welk voor grijskenteken aangepast).
When nothing goes right, go left
T5GP DC

T5GP DC
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: sterkere motor? moderner?
De bluemotionversie (115pk) is er bijna , hij is al te bestellen .joeyt5 schreef:Nog even over de mercedes v6, die past omdat het een achterwiel aandrijver is, dus in lengterichting geplaatst. Bij de t5 gaat dat niet lukken. Ik vind het raar dat er nog geen bluemotion uitvoeringen zijn, met daarbij horende bijtellingskosten (natuurlijk welk voor grijskenteken aangepast).

My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: sterkere motor? moderner?
hoe zit dit feitelijk met de 4motion modellen ?joeyt5 schreef:Nog even over de mercedes v6, die past omdat het een achterwiel aandrijver is, dus in lengterichting geplaatst. Bij de t5 gaat dat niet lukken. Ik vind het raar dat er nog geen bluemotion uitvoeringen zijn, met daarbij horende bijtellingskosten (natuurlijk welk voor grijskenteken aangepast).
ligt deze motor ook dwars ?
indien deze in de langs of lengterichting staan komen er toch een aantal opties vrij...
is er niets over te bouwen van de Toaureg ? een V10'tje zou leuk zijn


Tim's Caravelle:
Caravelle -> Multivan ombouw in progress
06 T5 Black
Multivan bumpers
2.5 5cyl TDI+
Caravelle -> Multivan ombouw in progress
06 T5 Black
Multivan bumpers
2.5 5cyl TDI+
Re: sterkere motor? moderner?
Alle t5 en t5 gp modellen hebben dwarsgeplaatste 4-of 5pits (en de v(r)6 benzine) -lijnmotoren. De 4motionmodellen hebben alleen een ander differentieel met Haldexkoppeling van waaruit de cardanas naar naar het achterdiff gaat. Langsgeplaatste motoren zullen nooit gaan passen in een T5(gp) ..nou ja tenminste niet voorin...
Verwacht eerder 1.4 3-pits tdi dan een de touareg-v10iin de komende t5gp td-met-groene-i , gezien VW's downsize obsessie..
Verwacht eerder 1.4 3-pits tdi dan een de touareg-v10iin de komende t5gp td-met-groene-i , gezien VW's downsize obsessie..

T5 2.5 AXD 2004 515.000km
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: sterkere motor? moderner?
een goed voorbeeld van dat een kleine motor heel goed en superzuinig is en op basis van 35.000 km per jr heel veel geld kan besparen is de door mij aangekochtte fiat doblo 1250 cc + turbo 90 pk b.jr. 8-2010
voorbeeld; eerst hadden we een mits. L300 uit 2002, 2500 ltr. 57 pk verbruik 1 op 8 , altijd !
35000 km rijden ; 8 = 4375 ltr diesel a 1.30 = 5700 euro diesel per jaar.
voorbeeld 2; gekocht een fiat doblo 1250 cc + turbo 90 pk verbruik volgens folder 1 op 22 praktijk 1 op 18
35000 km rijden ; 18 = 1944 ltr diesel a 1.30 = 2500 euro diesel per jaar
BESPARING = RUIM 3000 EURO PER JAAR !!!!!!!!
=========================================
in 4 jr. tijd is die hele DOBLO betaald door de besparing aan brandstof want hij kost maar 12.000 euro :-)
als je net als ik zelfst. ondernemer bent en je hebt aantal van dit soort autos in de ronte rijden ligt het geld werkelijk op straat !
dus ik snap VW wel met het uitbrengen van kleine en zuinige motoren.
voorbeeld; eerst hadden we een mits. L300 uit 2002, 2500 ltr. 57 pk verbruik 1 op 8 , altijd !
35000 km rijden ; 8 = 4375 ltr diesel a 1.30 = 5700 euro diesel per jaar.
voorbeeld 2; gekocht een fiat doblo 1250 cc + turbo 90 pk verbruik volgens folder 1 op 22 praktijk 1 op 18
35000 km rijden ; 18 = 1944 ltr diesel a 1.30 = 2500 euro diesel per jaar
BESPARING = RUIM 3000 EURO PER JAAR !!!!!!!!
=========================================
in 4 jr. tijd is die hele DOBLO betaald door de besparing aan brandstof want hij kost maar 12.000 euro :-)
als je net als ik zelfst. ondernemer bent en je hebt aantal van dit soort autos in de ronte rijden ligt het geld werkelijk op straat !
dus ik snap VW wel met het uitbrengen van kleine en zuinige motoren.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: sterkere motor? moderner?
besparing 3200 euro per jaar en ziet er nog leuk uit ook !
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Re: sterkere motor? moderner?
Die Doblo heeft zeker een mooie snoetje, daar mag je mee gezien worden.robertTREBOR schreef:besparing 3200 euro per jaar en ziet er nog leuk uit ook !
Qua formaat helaas niet voor mij geschikt.
Dan de nieuwe motoren van VW, ik heb er(nog) geen lekker gevoel bij....
Een cilinder uit de ribbenkast trekken en het zelfde/meer vermogen vragen, maar ze doen het wel bij VW.
Sterker nog, bij de crafter is de 5 cilinder er ook uit, ook een 4 pitter dus

Laatst heb ik even met de 180 pk Dsg 7 gereden(caravelle)
Het rijdt perfect, al kon ik niet merken dat het om een 180 pk ging, ik had meer beleving verwacht.
Tijdens het rijden ben ik gewend om te luisteren naar de motor, met m'n eigen T5 5 cilinder relax en je weet wanneer je moet schakelen.
In die nieuwe had ik er geen flauw benul van, kennelijk erg goed geisoleerd.
Van het geluid van de T4 en de T5 loop ik erg warm, herken op afstand wat er aan komt, aangenaam dus.
Die nieuwe zo stil, nog net geen electrische uitvoering, beleving speelt een grote rol!
Als ik voor een nieuwe zou gaan, dan zou ik absoluut garantie bijkopen, evetuele problemen leg ik dan bij VW en wil er mezelf niet mee voor m'n hoofd slaan.
Een nieuwe is leuk maar je bent er snel op uitgekeken, tevreden zijn met wat je hebt is ook wat waard....
Wees er zuinig op en je hebt er jaren plezier van!
Een paar weken geleden kwam ik uit de Wellness in Sauerland, een A6, T5 en een Passat op rij,
driemaal 'standheizung' aan en driemaal een smile van oor tot oor toen we s'avonds wegreden.......
Geniet van 't mooie spul

Mvg,
Luuk
Re: sterkere motor? moderner?
Ik voor me werk een renault master 1.9 diesel met 120 pk gereden dik een jaar. Reed daar gemiddeld 1op 9.8 mee over het gehele jaar. Bus altijd overbeladen en draaid de gehele dag ook stilstaand ivm de voeding aan de apperatuur binnen in. Nu tijdelijk een crafter ,mijn oudebus is nu namelijk inval bus geworden. En de nieuwe laat door extreem lange levertijd nog 3 week op zich wachten.
Met de zelfde apperatuur rijstijl etc etc rijd ik met die crafter 1 op 5.8
Wel lekker voor de freebees hahaha.
Dweilt over de weg is stukken krapper dan de renault en traag als stront. terwijl het een 5 cilinder is en de renault kleinere buiten afmetingen heeft.
De nieuwe word ook weer renault nus een 2.4 met 180 pk en extra extra velengd.
Heb totaal niks met die franse bakken maar in ditgeval vind ik de vw crafter echt vies tegen vallen
Met de zelfde apperatuur rijstijl etc etc rijd ik met die crafter 1 op 5.8

Dweilt over de weg is stukken krapper dan de renault en traag als stront. terwijl het een 5 cilinder is en de renault kleinere buiten afmetingen heeft.
De nieuwe word ook weer renault nus een 2.4 met 180 pk en extra extra velengd.
Heb totaal niks met die franse bakken maar in ditgeval vind ik de vw crafter echt vies tegen vallen
RUBBEREXPRESS