Met de motor van de donor en van je bus eruit kan je overal heel makkelijk bij.
Vervang alle motor steunen.
Schoef de bak van de donor eraf en check koppelingplaat, massavliegwiel, krukas keerring en druk lager, ook als er bonnen van een nieuwe koppeling bij zitten of als de vorige eigenaar gezegd heeft dat er een nieuwe koppeling in zit.
Vervang distributie riem spanrollen keerring achter de poelie (check poeli voor scheuren) riem aan de andere kant.
Vervang brandstof filter.
Vervang het schakelbolletje.
Vervang alle rubbers van de voorwiel ophanging.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Conversie van 2.4D naar 2.5TDi en kleiner werk
Re: Conversie van 2.4D naar 2.5TDi en kleiner werk
T4 Multivan 2.5 TDI ACV, maart/1999, Westfalia slaapdak, keuken achterin.
Re: Conversie van 2.4D naar 2.5TDi en kleiner werk
Is het ook mogelijk het subframe inclusief motor en bak als geheel te wisselen?Multivan Generation schreef: 01 apr 2017, 16:26 Fuseestukken en veel betere remmen en zo rollend er onder te schroeven
- Multivan Generation
- Berichten: 34474
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Conversie van 2.4D naar 2.5TDi en kleiner werk
Volgens mij niet
Re: Conversie van 2.4D naar 2.5TDi en kleiner werk
Even een update van het project:
Beide motoren zijn eruit.
Beide kabelbomen zijn eruit.
Het is een trieste aanblik die lege kale bussen ;-) maar, het komt allemaal goed!
Een paar kleine dingetjes die we tegenkomen:
- de zekeringskast 1 op 1 uitruilen is er niet bij. De 2.5TDi heeft meer nodig dan in de camper zit maar in de camper zitten weer aansluitingen die de TDi niet heeft. Het wordt een mengelmoes dus.
- De pedalen van de TDi worden in de camper gezet. Het oude gaspedaal van de camper werkte met een kabel, die van de TDi met een soort van sensor. Voor het monteren moest een bevestiging gemaakt worden
- Luchtinlaat van de turbo zit in het rechtervoorscherm. Dit heeft de camper niet. Het spatscherm gaan we overzetten. Onder het spatscherm moet een gat voor de luchtinlaat gemaakt worden en de bevestiging voor het luchtfilter zit gepuntlast en moet worden losgeboord en overgezet. Ook de bevestiging op de motorsteunbalk moet gemaakt worden. Dit vergt aardig wat aanpassingswerk.
- Onderste motorsteun is anders. Ivm de staat van het subframe van de TDi en het extra (door mij te betalen werk) hebben we ervoor gekozen een motorsteun op het bestaande subframe te lassen.
- de motorsteunen van de TDi zijn redelijk maar ik overweeg ze voor de zekerheid te vervangen. Heeft iemand er toevallig nog een paar liggen? (2.5TDi motorcode ACV, bouwjaar 1996)
- de luidsprekers uit de camper zijn grotendeels verrot, geven iig een verrot geluid. Heb ze gedemonteerd maar vervangende speakers die voorin het dashboard geklikt kunnen worden vinden valt niet mee. Iemand nog een suggestie? (heb oude threads gezien maar alle genoemde links en modellen zijn iet meer vindbaar)
De donorbus wordt langzaamaan gedemonteerd en de onderdelen worden voor verkoop aangeboden. Iemand nog interesse in een chassis met carosserie in rollende staat?
Als alles lukt zoals gepland kunnen we volgende week weer rondrijden
Beide motoren zijn eruit.
Beide kabelbomen zijn eruit.
Het is een trieste aanblik die lege kale bussen ;-) maar, het komt allemaal goed!
Een paar kleine dingetjes die we tegenkomen:

- de zekeringskast 1 op 1 uitruilen is er niet bij. De 2.5TDi heeft meer nodig dan in de camper zit maar in de camper zitten weer aansluitingen die de TDi niet heeft. Het wordt een mengelmoes dus.
- De pedalen van de TDi worden in de camper gezet. Het oude gaspedaal van de camper werkte met een kabel, die van de TDi met een soort van sensor. Voor het monteren moest een bevestiging gemaakt worden
- Luchtinlaat van de turbo zit in het rechtervoorscherm. Dit heeft de camper niet. Het spatscherm gaan we overzetten. Onder het spatscherm moet een gat voor de luchtinlaat gemaakt worden en de bevestiging voor het luchtfilter zit gepuntlast en moet worden losgeboord en overgezet. Ook de bevestiging op de motorsteunbalk moet gemaakt worden. Dit vergt aardig wat aanpassingswerk.
- Onderste motorsteun is anders. Ivm de staat van het subframe van de TDi en het extra (door mij te betalen werk) hebben we ervoor gekozen een motorsteun op het bestaande subframe te lassen.
- de motorsteunen van de TDi zijn redelijk maar ik overweeg ze voor de zekerheid te vervangen. Heeft iemand er toevallig nog een paar liggen? (2.5TDi motorcode ACV, bouwjaar 1996)
- de luidsprekers uit de camper zijn grotendeels verrot, geven iig een verrot geluid. Heb ze gedemonteerd maar vervangende speakers die voorin het dashboard geklikt kunnen worden vinden valt niet mee. Iemand nog een suggestie? (heb oude threads gezien maar alle genoemde links en modellen zijn iet meer vindbaar)
De donorbus wordt langzaamaan gedemonteerd en de onderdelen worden voor verkoop aangeboden. Iemand nog interesse in een chassis met carosserie in rollende staat?
Als alles lukt zoals gepland kunnen we volgende week weer rondrijden

Re: Conversie van 2.4D naar 2.5TDi en kleiner werk
Vandaag Anne-Roos door toeval in levende lijve mogen bewonderen en wat meegesleuteld met de subframe wissel. Ook voor mij erg leerzaam.
Flinke klus, maar als het straks klaar is kun je er blij mee
Heb je het frame er nog onder gekregen?
Ik zal je nog mailen met de nummers als ik achter mijn computer zit.
Groeten, Odorf
Flinke klus, maar als het straks klaar is kun je er blij mee

Heb je het frame er nog onder gekregen?
Ik zal je nog mailen met de nummers als ik achter mijn computer zit.
Groeten, Odorf
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<
Re: Conversie van 2.4D naar 2.5TDi en kleiner werk
Hoe is het afgelopen?