1 x boven geslapen en dat beviel in het geheel niet
dun matras weinig ruimte en geen comfort.
nu al jaren beneden en met een 12 cm dik oplegmatras slapen we beter als thuis
smal bed dat zeker en is even wennen de eerste dagen maar daarna heerlijk en geen enkel probleem er mee
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Voor en nadelen fabrieksbouw tov zelfbouw door bedrijf?
Re: Voor en nadelen fabrieksbouw tov zelfbouw door bedrijf?
Happy with the
Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm

2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
Re: Voor en nadelen fabrieksbouw tov zelfbouw door bedrijf?
Wij sliepen ook altijd beneden omdat we het matras en de lattenbodem in het calfornia hefdak onvoldoende slaapcomfort biedt. Sinds een paar maanden hebben we een schotelbodem en koudschuimmatras die speciaal voor de california wordt gemaakt. Een wereld van verschil. We slapen sindsdien altijd boven met als bijkomend voordeel dat je niet iedere keer de boel moet verbouwen.
https://squergo.de/schlafen-im-vw-bulli/#t5
https://squergo.de/schlafen-im-vw-bulli/#t5
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Re: Voor en nadelen fabrieksbouw tov zelfbouw door bedrijf?
met die schotels krijg je nog minder ruimte in het achterste deel van het bed
en dan elke keer omhoogklimmen om te slapen , nee dank je
boven is onze tijdelijke opslag (evt jas, rugzakken en fotoapparatuur)
omdat we altijd naar warme oorden gaan ligt het bed altijd opgemaakt klaar en leven we toch buiten (evt met bustent)
en dan elke keer omhoogklimmen om te slapen , nee dank je
boven is onze tijdelijke opslag (evt jas, rugzakken en fotoapparatuur)
omdat we altijd naar warme oorden gaan ligt het bed altijd opgemaakt klaar en leven we toch buiten (evt met bustent)
Happy with the
Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm

2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
Re: Voor en nadelen fabrieksbouw tov zelfbouw door bedrijf?
+1 voor Squergo, in combinatie met hun matras!
Slaapt vele malen beter dan de originele T5 lattenbodem en het originele harde matras.
@websurfer: bij een T5 nemen de veerschotels geen extra ruimte in, boven in ieder geval. Naar boven klimmen is sterk afhankelijk per persoon denk ik, wij hebben er geen enkel probleem mee.
Slaapt vele malen beter dan de originele T5 lattenbodem en het originele harde matras.
@websurfer: bij een T5 nemen de veerschotels geen extra ruimte in, boven in ieder geval. Naar boven klimmen is sterk afhankelijk per persoon denk ik, wij hebben er geen enkel probleem mee.
Re: Voor en nadelen fabrieksbouw tov zelfbouw door bedrijf?
Ik refereerde ook naar de T4 welke ook in het voorbeeld aangehaald werd
T5 ken ik niet qua opbouw en inrichting
Maar T4 ruimte boven voor volwassenen is m.i. te klein om comfortabel te zijn (benen recht op met schoenmaak 45 en lengte 190 cm is niet te doen
hoe dat in T5 is weet ik niet maar van buiten lijkt het net zo (min) ruim te zijn.
T5 ken ik niet qua opbouw en inrichting
Maar T4 ruimte boven voor volwassenen is m.i. te klein om comfortabel te zijn (benen recht op met schoenmaak 45 en lengte 190 cm is niet te doen
hoe dat in T5 is weet ik niet maar van buiten lijkt het net zo (min) ruim te zijn.
Happy with the
Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm

2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
- krekwakwol
- Berichten: 4381
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
Re: Voor en nadelen fabrieksbouw tov zelfbouw door bedrijf?
Ruimte in hefdak is ook nog afhankelijk of je een LWB of een KWB hebt en hoe hoog het achterscharnier het dak optilt.
Wij zouden er met gemak nog een bedplank van 220 lang in kunnen maken, maar wij hebben ook gekozen voor een vast bed onderin. Door de LWB heb je tussen de voorstoelen en het bed van 2mtr lang nog voldoende ruimte over.
Wij zouden er met gemak nog een bedplank van 220 lang in kunnen maken, maar wij hebben ook gekozen voor een vast bed onderin. Door de LWB heb je tussen de voorstoelen en het bed van 2mtr lang nog voldoende ruimte over.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Re: Voor en nadelen fabrieksbouw tov zelfbouw door bedrijf?
Ik quote bovenstaande vanwege het volgende: klaarblijkelijk ben ik een " liefhebber" met een dikke portemonnee ... Vorig jaar leende ik een VW t5 California van vrienden uit 2006 om te ervaren of ik rondtrekken met een camper leuk vond. Ja dus en vervolgens kocht ik van een particulier een vw camper met een inbouw die me bij nader inzien niet beviel: keukenblok dwars achterin en meer. Ik heb er afgelopen zomer van juni t/m september veel lol van gehad, maar de inbouw vond ik ruk en al met al paste de euro 4 classificatie me niet...Ik vond de bus met 6 versnellingen automaat en 180 pk geweldig rijden. Daarop besloten voor een nieuwer exemplaar te gaan en kon de bus erg gunstig inruilen op een 2010 westfalia met weinig km's, euro 5 en dsg, dat heb ik gedaan , ben ik dan een "liefhebber" met dikke portemonnee ? Een Westfalia is doorgaans duurder klopt, maar ook reuze slim ingedeeld en toevallig meer bij mij passendmarrcel schreef: 14 sep 2023, 21:30 Een originele Cali is duurder bij aanschaf en houdt zijn waarde meer vanwege de "liefhebbers" met een dikke portemonnee.
Bij camper bouwbedrijven kan je meer op maat bestellen. Maar zal altijd duurder zijn dan zelfbouw zoals je op dit forum aantreft.