Ik zal me even voorstellen. Ik ben Marjolein en ik woon in Rotterdam. Samen met mijn vriend en mijn twee tiener dochters zijn we op zoek naar een mooie Volkswagen camper. In het verleden zijn we meerderde zomers op pad geweest met een gehuurde T4 en een T3. Dat is ons altijd heel goed bevallen. Vier jaar geleden hebben we samen met mijn schoonouders een Fiat Ducato (Globescout) gekocht, maar ik heb altijd de compactheid van de volkswagen camper gemist. Dus, we hebben de Fiat verkocht en zijn nu op zoek naar een VW camper, die we ook als 'dagelijkse auto' willen gebruiken (dit wordt absoluut niet dagelijks, want voor ons werk gebruiken we met openbaar vervoer, in de stad altijd de fiets, maar dus meer de ritjes naar familie en vrienden in het weekend). En we willen er natuurlijk vaak mee op avontuur!
Nu zijn we ons al een tijdje aan het oriënteren (T5, T6 en zelfs mooie T4's) en ik vind het moeilijk om een keuze te maken, het is toch best een flinke investering. Daarom zou ik graag jullie mening horen. Wat zijn nou de voor en nadelen van een VW california (fabrieksinbouw) ten opzichte van een door een professioneel bedrijf zelfbouw in een transporter? We hebben bijvoorbeeld gekeken bij www.campr.nl en bij www.woodpeckercampers.nl. Het zijn prachtige campers die met heel veel zorg zijn gebouwd. Ik vind het persoonlijk veel meer sfeer hebben dan de California (zeker de nieuwere modellen). Maar ik hoor ook dat er toch echt wel verschil zit in bijvoorbeeld de isolatie etc.
Het zal natuurlijk genuanceerd liggen en misschien met smaak te maken hebben. Maar wellicht kunnen hier de ervaringsdeskundigen ons een beetje op weg helpen? Waar we bijvoorbeeld op kunnen letten? Daar zouden we erg mee geholpen zijn!
Groet,
Marjolein
ps: Heb ik dit in het goede onderwerp geplaatst? Of kan ik het beter ergens anders ook nog plaatsen?