Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Bestelbusjes groot gevaar op de weg!!!
dit zat er aan te komen, ik heb op me kamer nog ergens een kranten artikel liggen over een test met begrensde busjes. die kunnen neit harder dan 120. ik vind dit persoonlijk ook gevaarlijk want ze kunnen nooit meer inhalen, de vraag moet dat dan: ja want vracht wagens rijden ook geen 100 meer. ik rij met me t4 en autoambulance +/- 100 ipv 80 en duwen ze me nog aan!. apsurt
als je het artikel hier boven lees, bouwvakkers, coriers etc. dan lees ik niet dat ze particulieren hebben aan gehouden ;) haha. kunnen ze WjWers geen speciaal pasje geven hahaa.
grt
als je het artikel hier boven lees, bouwvakkers, coriers etc. dan lees ik niet dat ze particulieren hebben aan gehouden ;) haha. kunnen ze WjWers geen speciaal pasje geven hahaa.
grt
rollen die kazen noch een beetje?Multivan Generation schreef:Ik ga tegenwoordig ook op pad naar klanten,
maar ik ga daar echt niet harder voor rijden hoor...
Lekker relaxed op cruise control met een vaartje van 110 km/u.
Maar het uitzicht ik wel minder als in mijn bus..
Ik zit zowat met mijn reet op de grond...
Maar wel superzuinig en zeer weinig uitstoot
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
of ik een heilig boontje ben weet ik niet, maar ik ben een rustige rijder in het verkeer dat wel. Ik heb dan ook nog nooit een bekeuring gehad, noch voor te hard rijden of wat dan ook en ik rijd nu bijna 8 jaar.keescv schreef:mmm ik ben wel geen bouwvakker ,mare doe jij nooit iets stouts in het verkeer.hendrikus schreef:moet wel zeggen dat ik niet echt gecharmeerd ben van die ''bouwvakkers '' bussen die s'middags allemaal zo snel mogenlijk naar huis willen. Inhalen waar het net niet kan, omdat de bus niet snel genoeg is eigenlijks. Zijn veelal bouwvakkers en straten makers die dit goed kunnen ( naar mijn mening ).
Maar om nu alle bussen een snelheids begrenzer te verplichten is ook wel wat. Pak je dus ook eventuele gehandicapten mee
heilige boontjes zijn er helaas niet in de wereld
Feit blijft dat er nu eenmaal redelijk wat ongelukken gebeuren met busjes. En of dat aan de bestuurder ligt of aan de auto weet ik niet, maar ik weet wel dat de huidige generatie busjes dermate hard gaat dat het soms goed mis kan gaan. Het hoge zwaarte punt van een bus is nu eenmaal niet echt goed voor de balans bij hoge snelheden
T4 2.5TDI 88pk 1999
ik rij dagelijks met de motor en probeer altijd een beetje netjes te rijden.het feit dat ik de jungle overleef heb ik mede te danken aan de oplettendheid van mijn medeweggebruikers.daarmee wil ik zeggen dat je nog zo,n goede chauffeur kan zijn,een foutje is zo gemaakt,en helaas wordt dat vaak als a-sociaal bestempeld,terwijl het gewoon oplettendheid is.wat ik wel merk als ik met de bus opweg ben is dat de auto,s de meest vreemde capriolen uithalen om maar voor je te komen.
groetjes erik
groetjes erik
van alles wat ik in mijn leven ben kwijtgeraakt,mis ik mijn verstand het meest
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Ik heb vandaag weer genoeg gezien op de weg..
In Nederland viel het nog mee,
maar op de ring bij Antwerpen en op de terugweg bij Brussel,
tsja daar houden ze er toch "een wat andere rijstijl" op na.
Was inspannend rijden, maar wel genoten hoor...
Alleen jammer dat het weer druk was...
In Nederland viel het nog mee,
maar op de ring bij Antwerpen en op de terugweg bij Brussel,
tsja daar houden ze er toch "een wat andere rijstijl" op na.
Was inspannend rijden, maar wel genoten hoor...
Alleen jammer dat het weer druk was...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Ik rijd veel door het land heen,en of het nou bussen,luxe wagens of vrachtwagens zijn,we hebben bijna allemaal haast en stress.
Ik zie alle soorten auto's de meest achterlijk/gevaarlijke toeren uithalen om wat tijdwinst te verkrijgen,maar dat lukt dus niet;we staan vast.
Het is dus een open deur intrappen om een bepaalde groep weggebruikers aan te wijzen als "levensgevaarlijk",zal eerder een financiele reden achter zitten
Ik zie alle soorten auto's de meest achterlijk/gevaarlijke toeren uithalen om wat tijdwinst te verkrijgen,maar dat lukt dus niet;we staan vast.

Het is dus een open deur intrappen om een bepaalde groep weggebruikers aan te wijzen als "levensgevaarlijk",zal eerder een financiele reden achter zitten

Een renault Expace, mitsubishi grandis, sharan, enz zijn dat ook geen busjes??
Ik wil dat nog wel eerst eens zien met die begrenzers.
En waarom busjes,..... het ligt niet aan het soort auto maar aan de bestuurder.
De stropdasjes vertegenwoordiger die haast heeft met zijn leasebak rijdt ook
niet al te netjes.
Wel moeten mensen vooral koeriers met de wat zwaardere bussen qua
laadvermogen van rond de 3 a 4 ton als die flink hard rijden
er rekening houden dat het geen golfje is
in de bochten en met het wisselen van rijbaan. ok zitten daar vaak jonge gasten op met weinig rijervaring.
Ik wil dat nog wel eerst eens zien met die begrenzers.
En waarom busjes,..... het ligt niet aan het soort auto maar aan de bestuurder.
De stropdasjes vertegenwoordiger die haast heeft met zijn leasebak rijdt ook
niet al te netjes.
Wel moeten mensen vooral koeriers met de wat zwaardere bussen qua
laadvermogen van rond de 3 a 4 ton als die flink hard rijden
er rekening houden dat het geen golfje is
in de bochten en met het wisselen van rijbaan. ok zitten daar vaak jonge gasten op met weinig rijervaring.