Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Bestelbusjes groot gevaar op de weg!!!
Bestelbusjes groot gevaar op de weg!!!
Bestelbusjes groot gevaar op de weg. Telegraaf.
door Harrie Nijen Twilhaar
AMSTERDAM, woensdag
Eigenaren van bestelbusjes zorgen op snelwegen en binnen de bebouwde kom voor levensgevaarlijke capriolen.
Bestuurders maken zich schuldig aan racepartijen, bumperkleven en rondrijden met niet vastgezette lading.
In Rotterdam deelde de verkeerspolitie afgelopen twee maanden voor dergelijke overtredingen 145 bekeuringen uit, nadat er gericht gesurveilleerd werd op bestelbusjes van o.a. bouwvakkers, installatiebedrijven en koeriersdiensten. De bonnenregen leverde ruim 12.000 euro op.
Het ministerie van Verkeer en Waterstaat onderzoekt momenteel of er verplichte snelheidsbegrenzers in bestelbusjes moeten komen. Snelheidsbeperking is onderdeel van een convenant dat oud-verkeersminister Karla Peijs in 2005 heeft ondertekend met verladersorganisatie EVO, Transport en Logistiek Nederland en Koninklijk Vervoer Nederland. De proef wordt begin volgend jaar afgerond.
De bestelbusactie in Rotterdam werd opgestart nadat er bij de regiopolitie steeds meer klachten binnenkwamen van hinderlijk en asociaal gedrag. ,,We werden niet alleen getipt door burgers die zich ergerden aan het rijgedrag, ook signaleerden we zelf dat er het nodige mis was met de bestelbusjes”, aldus politiezegsvrouw Yvette van den Heerik.
De Vereniging van Nederlandse Autoleasemaatschappijen (VNA) constateert dat veel geleasde bestelbusjes vaak geen vaste berijder hebben. ,,Daarom kunnen ze zich anoniem verschuilen achter het stuur. Wij adviseren werkgevers om een adequate rittenregistratie bij te houden”, zegt VNA-directeur Renate Hemerik. ,,Soms wordt er een pool van werkbusjes gebruikt, dan is het handig als baas om te weten wie er achter het stuur zit.”
Verladersorganisatie EVO vindt het vertekend dat bestelbusjeschauffeurs vanwege het onderzoek in Rotterdam nu de zwartepiet krijgen toegespeeld. De afgelopen jaren blijkt dat bestelautochauffeurs naar verhouding precies evenveel bekeurd worden als anderen voor te hard rijden.
door Harrie Nijen Twilhaar
AMSTERDAM, woensdag
Eigenaren van bestelbusjes zorgen op snelwegen en binnen de bebouwde kom voor levensgevaarlijke capriolen.
Bestuurders maken zich schuldig aan racepartijen, bumperkleven en rondrijden met niet vastgezette lading.
In Rotterdam deelde de verkeerspolitie afgelopen twee maanden voor dergelijke overtredingen 145 bekeuringen uit, nadat er gericht gesurveilleerd werd op bestelbusjes van o.a. bouwvakkers, installatiebedrijven en koeriersdiensten. De bonnenregen leverde ruim 12.000 euro op.
Het ministerie van Verkeer en Waterstaat onderzoekt momenteel of er verplichte snelheidsbegrenzers in bestelbusjes moeten komen. Snelheidsbeperking is onderdeel van een convenant dat oud-verkeersminister Karla Peijs in 2005 heeft ondertekend met verladersorganisatie EVO, Transport en Logistiek Nederland en Koninklijk Vervoer Nederland. De proef wordt begin volgend jaar afgerond.
De bestelbusactie in Rotterdam werd opgestart nadat er bij de regiopolitie steeds meer klachten binnenkwamen van hinderlijk en asociaal gedrag. ,,We werden niet alleen getipt door burgers die zich ergerden aan het rijgedrag, ook signaleerden we zelf dat er het nodige mis was met de bestelbusjes”, aldus politiezegsvrouw Yvette van den Heerik.
De Vereniging van Nederlandse Autoleasemaatschappijen (VNA) constateert dat veel geleasde bestelbusjes vaak geen vaste berijder hebben. ,,Daarom kunnen ze zich anoniem verschuilen achter het stuur. Wij adviseren werkgevers om een adequate rittenregistratie bij te houden”, zegt VNA-directeur Renate Hemerik. ,,Soms wordt er een pool van werkbusjes gebruikt, dan is het handig als baas om te weten wie er achter het stuur zit.”
Verladersorganisatie EVO vindt het vertekend dat bestelbusjeschauffeurs vanwege het onderzoek in Rotterdam nu de zwartepiet krijgen toegespeeld. De afgelopen jaren blijkt dat bestelautochauffeurs naar verhouding precies evenveel bekeurd worden als anderen voor te hard rijden.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
hmm.. dat gaan we toch niet echt beleven? Ik pleit dan ook voor een begrenzer in klpd auto's zolang ze niet echt op weg zijn naar iets dringends.. want die gasten rijden echt altijd als een idioot (bumperkleven, te hard..). Als ik die zo hard voorbij zie scheuren zonder signalen, dan ga ik vrolijk ook wat harder rijden. De politie geeft je immers het voorbeeld toch?
bovendien rijden lease rijders meestal harder dan normale rijders...
bovendien rijden lease rijders meestal harder dan normale rijders...
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Ik ga tegenwoordig ook op pad naar klanten,
maar ik ga daar echt niet harder voor rijden hoor...
Lekker relaxed op cruise control met een vaartje van 110 km/u.
Maar het uitzicht ik wel minder als in mijn bus..
Ik zit zowat met mijn reet op de grond...
Maar wel superzuinig en zeer weinig uitstoot
maar ik ga daar echt niet harder voor rijden hoor...
Lekker relaxed op cruise control met een vaartje van 110 km/u.
Maar het uitzicht ik wel minder als in mijn bus..
Ik zit zowat met mijn reet op de grond...
Maar wel superzuinig en zeer weinig uitstoot

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
moet wel zeggen dat ik niet echt gecharmeerd ben van die ''bouwvakkers '' bussen die s'middags allemaal zo snel mogenlijk naar huis willen. Inhalen waar het net niet kan, omdat de bus niet snel genoeg is eigenlijks. Zijn veelal bouwvakkers en straten makers die dit goed kunnen ( naar mijn mening ).
Maar om nu alle bussen een snelheids begrenzer te verplichten is ook wel wat. Pak je dus ook eventuele gehandicapten mee
Maar om nu alle bussen een snelheids begrenzer te verplichten is ook wel wat. Pak je dus ook eventuele gehandicapten mee
T4 2.5TDI 88pk 1999
mmm ik ben wel geen bouwvakker ,mare doe jij nooit iets stouts in het verkeer.hendrikus schreef:moet wel zeggen dat ik niet echt gecharmeerd ben van die ''bouwvakkers '' bussen die s'middags allemaal zo snel mogenlijk naar huis willen. Inhalen waar het net niet kan, omdat de bus niet snel genoeg is eigenlijks. Zijn veelal bouwvakkers en straten makers die dit goed kunnen ( naar mijn mening ).
Maar om nu alle bussen een snelheids begrenzer te verplichten is ook wel wat. Pak je dus ook eventuele gehandicapten mee
heilige boontjes zijn er helaas niet in de wereld
Hoi.
Ik denk dat de particulier die met een bestel auto rijd er van
verschoont blijft, het gaat dacht ik alleen maar om bedrijfs auto's
die op naam staan van bedrijven.
Bij ons in het bedrijf hebben we zo'n 600 auto's deze zijn allen voorzien
van een black box en worden elke dag gecontroleerd op ongeregeld
heden heb je te hard of raar gereden dan krijg je van de baas een
waarschuwing 70 = 70 , 80 = 80 en de top = max 100 de prent die je
gezien of ongezien hebt gekregen mag je dus zelf betalen.
Dit systeem moeten ze verplicht invoeren voor alle bedrijven ,
maar ja de vracht wagens mogen ook niet sneller dan 80 Kmh
en die rijden ook bijna allemaal veel te snel meer dan 95 Kmh
terwijl deze ook voor zien zijn van een box ?
en daar doen ze nagenoeg niets aan als jij met 120 langs een flitspaal
rijd waar je maar 100 mag dan heb je wel de prent maar de meneer de
trucker gaat er met 100 / 105 langs en die krijgt niets.
Daar moeten ze ook is wat aan gaan doen.
Ik denk dat de particulier die met een bestel auto rijd er van
verschoont blijft, het gaat dacht ik alleen maar om bedrijfs auto's
die op naam staan van bedrijven.
Bij ons in het bedrijf hebben we zo'n 600 auto's deze zijn allen voorzien
van een black box en worden elke dag gecontroleerd op ongeregeld
heden heb je te hard of raar gereden dan krijg je van de baas een
waarschuwing 70 = 70 , 80 = 80 en de top = max 100 de prent die je
gezien of ongezien hebt gekregen mag je dus zelf betalen.
Dit systeem moeten ze verplicht invoeren voor alle bedrijven ,
maar ja de vracht wagens mogen ook niet sneller dan 80 Kmh
en die rijden ook bijna allemaal veel te snel meer dan 95 Kmh
terwijl deze ook voor zien zijn van een box ?
en daar doen ze nagenoeg niets aan als jij met 120 langs een flitspaal
rijd waar je maar 100 mag dan heb je wel de prent maar de meneer de
trucker gaat er met 100 / 105 langs en die krijgt niets.
Daar moeten ze ook is wat aan gaan doen.
wie het onkruid in zijn eigen tuintje wied ziet de rotzooi bij zijn buurman niet
Verbeter de wereld en begin vooral bij een ander, dat is het eerste wat mij te binnen schiet bij het lezen van deze verhalen over slecht rijdende A.O.W ers en vutter s om maar te zwijgen over die asociaale bouwvakkers en straat makers , iedereen heeft het gedaan maar zelf rijden ze altijd even netjes en vooral ZEER goed!! Ik vind het om kots misselijk van te worden . groeten van Pamol