Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Toekomstige overstap naar T4

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Doka Driekus
Berichten: 514
Lid geworden op: 08 nov 2008, 22:06
Contacteer:

Re: Toekomstige overstap naar T4

Bericht door Doka Driekus »

Zo, na een paar dagen zonder tussenschot te hebben greden hebben we gisteravond het kuststof tussenschot geplaatst. Wat heerlijk om er weer een tussenschot in te hebben. Het is weer stil in de cabine, de stoel kan nu verder naar achteren in vergelijking tot het originele tussenschot, en de rugleuning kan nu wel achterover. Echt helemaal goed :toppie

Ik kom 's morgens op weg naar mijn werk ook regelmatig een groene (met rode biezen) T3 bestelbus tegen. Vanmorgen stond deze op het fietspad naast de weg en stootte rookwolken uit die de indruk wekten dat er iets niet helemaal goed ging. Uiteraard ben ik gestopt om te vragen of ik de bestuurder misschien ergens mee kon helpen. De bus was er mee opgehouden en wilde niet meer starten. Ik stelde hem voor om hem maar even te slepen daar hij vlakbij de plaats van (zijn) bestemming was. Bus er voor gezet waarna ik tot de ontdekking kwam dat ik nog niet alle spulletjes uit mijn voormalige T3 in de bus heb gelegd waaronder een sleepkabel :bonk De T3 rijder bleek ook geen sleepkabel te hebben dus helaas heb ik hem niet verder kunnen helpen. Hoorde een half uurtje later van een collega dat hij had gezien dat de T3 alsnog op sleep genomen werd.

Verder geniet ik met volle teugen van de T4 en hoop maar dat het rijden met deze bus na verloop van tijd niet "gewoon" gaat worden. Gelukkig heb ik nog een T3 staan waar ik de komende zomer ook wel weer mee op pad ga waardoor het rijden in de T4 wellicht toch heel bijzonder blijft.

Groeten,
Erik
RK
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 jan 2007, 21:50

Re: Toekomstige overstap naar T4

Bericht door RK »

Hoi Erik,

Ik ben momenteel niet meer zo actief op dit forum omdat mijn T4 ca. tweeenhalf jaar geleden werd gestolen. Toen ik mijn T4 kocht, een Caravelle 2.5 TDI 102 PK, had ik daarvoor een T3 Bluestar 1.6TD gehad.
Die T3 heb ik altijd een fijne bus gevonden. Redelijk luxe en stuurbekrachtiging en die 1.6TD, ja, niet echt overpowered maar wel rustgevend. Toen naar de T4. Ineens zit je achter de voorwielen in plaats van er bovenop. In eens heb je ruim 30 pk meer. Voor de TDI geldt dat het koppel verslavend is, zeker als je uit je T3 komt. Gevolg: 1: 12.5 max!

Maar, als ik het over mocht doen, zou ik weer voor de 102 PK TDI gaan. Roest, wat kleine overkomelijke plekjes rond de wielkastranden.

Ik zou het wel weten, als ik jou was. <aar ik kan natuurlijk niet in je portemonnaie kijken.

Door de 3 jaar Caravelle TDI ervaring ben ik wel verslingerd aan deze diesels geraakt. Rijdt nu nog steeds TDI, maar geen bus meer.

Succes!

Rob
Gebruikersavatar
Doka Driekus
Berichten: 514
Lid geworden op: 08 nov 2008, 22:06
Contacteer:

Re: Toekomstige overstap naar T4

Bericht door Doka Driekus »

Hoi Rob,

Ik weet niet of je dit topic helemaal gelezen hebt, maar ik ben sinds kort de zeer blije eigenaar van een T4 gesloten bestelbus :toppie

Vandaag ook even een klein kastje in de laadruimte gemaakt waar de krik, gevaren driehoek, sleepkabel enz. netjes in opgeboren kunnen worden.

De XXX-Star uitvoeringen van de T3 waren natuurlijk wel de mooiste uitvoeringen (de oermultivan!) Ik vindt de Star uitvoeringen ook mooier dan de Caravelle Carat maar dat is misschien persoonlijk.

Groeten,
Erik
Gebruikersavatar
Doka Driekus
Berichten: 514
Lid geworden op: 08 nov 2008, 22:06
Contacteer:

Re: Toekomstige overstap naar T4

Bericht door Doka Driekus »

Vandaag de kale delen van de bodem (daar hebben grote kasten gestaan) even beplakt met rubber en een brandblusser achterin de bus gehangen. Nu wil ik er alleen nog een aantal sjorogen in hebben om de Kreidlers mee vast te zetten als die een keer mee moeten in de bus. Ik heb sjorogen besteld die in de vloer vallen maar de vloerplaat is daar helaas niet dik genoeg voor. Nu zou ik er schroefbare sjorogen in willen zetten naar het idee van deze: Sjorogen schroefbaar Hier kosten ze alleen 19,50 Euro per stuk :ie
Heeft iemand van jullie een tip waar schoefbare sjorogen eventueel nog meer te krijgen zijn?

Groeten,
Erik
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Toekomstige overstap naar T4

Bericht door Multivan Generation »

wat denk je van deze?
http://cgi.ebay.de/VW-T4-T5-Transporter ... 240%3A1318


Mocht je deze willen, bijvoorbeeld om in te bouwen in een vloertje, dan heb ik er daar nog 4 van liggen..?
http://cgi.ebay.de/VW-Passat-T4-T5-Golf ... 240%3A1318

Doe er je voordeel mee... :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Doka Driekus
Berichten: 514
Lid geworden op: 08 nov 2008, 22:06
Contacteer:

Re: Toekomstige overstap naar T4

Bericht door Doka Driekus »

Ja, ik was zelf (door een verwijzing van Google) ook al op Ebay aan het neuzen geweest. Daar staan inderdaad sjorogen tussen zoals ik ze zou willen hebben (schroefbaar en niet verzonken). Nadeel is dat ik ze volgende week al nodig ben en mijn ervaring is dat het vaak minimaal twee weken duurt voordat je de artikelen vanuit Duitsland ontvangt na de aankoop op Ebay.

De sjorogen die jij hebt liggen komen volgens mij ook verdiept te zitten en ik heb ze liever iets minder opzichtig. Mocht iemand iets hebben liggen in de geest van deze VW-T4-T5-Transporter-Verzurr-Osen-6-Stueck zou ik dat graag horen.

Groeten,
Erik
Gebruikersavatar
Viking64
Berichten: 293
Lid geworden op: 29 dec 2008, 19:39
Locatie: Castellum aan den Rijn
Contacteer:

Re: Toekomstige overstap naar T4

Bericht door Viking64 »

Hey Erik,

Ik heb er 8 liggen..... (komen uit mijn T5)
Moe'k ze maar op sturen dan?
Dan mag jij overmaken wat je er voor over hebt.
Verzendkosten zullen me de kop ook niet kosten!

gr
Ruud
Als ik niet met m'n T6 rij, zit ik op een van m'n BMW motoren :)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Toekomstige overstap naar T4

Bericht door Multivan Generation »

kijk now we are talking,
dat wordt dus mooi geregeld... :jump

Toppie hoor :yes
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Doka Driekus
Berichten: 514
Lid geworden op: 08 nov 2008, 22:06
Contacteer:

Re: Toekomstige overstap naar T4

Bericht door Doka Driekus »

Hoi Ruud,

Dat zou geweldig zijn :toppie Jouw oude T4 ziet er weer netjes uit in het laadgedeelte en alleen de sjorogen ontbreken nog. Ik maak binnenkort wel even een fotootje.

Wat die sjorogen betreft, dat regelen we wel via :mail

Groeten,
Erik
Gebruikersavatar
Viking64
Berichten: 293
Lid geworden op: 29 dec 2008, 19:39
Locatie: Castellum aan den Rijn
Contacteer:

Re: Toekomstige overstap naar T4

Bericht door Viking64 »

Sjor ogen zijn vanmorgen met de TNT verzonden......
Als ik niet met m'n T6 rij, zit ik op een van m'n BMW motoren :)
Gebruikersavatar
Doka Driekus
Berichten: 514
Lid geworden op: 08 nov 2008, 22:06
Contacteer:

Re: Toekomstige overstap naar T4

Bericht door Doka Driekus »

Hoi Ruud,

Vanmorgen rond kwart voor twaalf stond de bezorger van TNT aan de deur met de sjorogen :toppie Hartstikke bedankt, en de kosten regelen we nog.

Kwartiertje later staat mijn (Kreidler) toermaatje aan de deur of ik met hem mee kan om een Kreidler op te halen. Heb met vier hoekijzertjes en een paar schroefjes maar even tijdelijke sjorogen gemaakt :lach

Direct na het weekend de echte sjorogen even in de bus zetten.

Groeten,
Erik
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Toekomstige overstap naar T4

Bericht door harry t5 191 »

Erik,
Toch is het volgens mij de bedoeling dat de sjorogen net andersom gemonteerd moeten worden.
Op deze manier gemonteerd trek je ze ächterover"!
Dus zullen ze verbuigen.(geloof ik :ie )
Mooi brommertje hoor! :klappen

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
Doka Driekus
Berichten: 514
Lid geworden op: 08 nov 2008, 22:06
Contacteer:

Re: Toekomstige overstap naar T4

Bericht door Doka Driekus »

Ach, het was maar een noodoplossing voor één ritje. Ombuigen zal niet zo makkelijk gaan omdat ze vrij dik zijn. De hoekijzers heb ik er echter gelijk weer uit gehaald en volgende week monteer ik de echte sjorogen die ik van Ruud heb ontvangen.

Groeten,
Erik
Gebruikersavatar
Viking64
Berichten: 293
Lid geworden op: 29 dec 2008, 19:39
Locatie: Castellum aan den Rijn
Contacteer:

Re: Toekomstige overstap naar T4

Bericht door Viking64 »

Graag gedaan Erik!
Als ik niet met m'n T6 rij, zit ik op een van m'n BMW motoren :)
Plaats reactie