Hoi

'ers,
Bin wieder zurück aus der Heimat, und das bedeutet.....................
Wieder Bus Klus Dag.
Maar deze keer noodgedwongen.
Heb 3 weken terug een nieuwe trillingsdemper / poelie gemonteerd.
Weer mooi stil
Dacht ik
Eerste week beetje woon werk gereden en vorige week weer naar Schwarzwald
Zaterdagochtend vertrokken, nog een spiegel in Fryslân afgeleverd die ik op MP verkocht had
en via Goor om mijn verlaagde veren af te geven aan Bulliman / Rob.
Daarna via de overheerlijke Deutsche Autobahnen richting Frankfurt und Freiburg am Breisgau.
Ausfahrt 56 Lahr und bei der erste Ampel.........weer het geluid van de poelie terug
Bij een drähzahl van 1000 omw, geluid weer weg, dus rustig aan doorgereden naar Seelbach
Later die week de bodemplaat verwijderd en de multiriem gedemonteerd en geluid weer weg. Poelie op het oog zag er goed uit. In Schwarzwald toch ook nog wel ca 300 km gereden, maar nog wel stationair het geluid, maar geen pech onderweg.
Dus vorige week zaterdag toch maar weer op naar NL, in Wageningen bij Rradd / René een bakkie en een vers hollands broodje gedaan

. Was lekker René, bedankt
Ook begon de olielekkage weer aardig toe te nemen zag ik bij René.
Dus zodoende vandaag noodgedwongen Bus Klus Dag.
Heb vandaag het complete oliefilterhuis en peilstok met olieretourleiding van de Turbo uitgebouwd en de pakkingen, rubber en koperen ringen vervangen. Denk dat de pakking van filterhuis / motorblok de boosdoener was.

- DSCF1574.JPG (135.2 KiB) 3140 keer bekeken
Daarna de poelie nogmaals geïnspecteerd en uiteindelijk gedemonteerd.
Wat bleek, de centrale bout zat goed vast, maar de poelie heeft op de 4 imbusbouten lopen jutteren.
Mogelijk zaten deze toch niet voldoende vast.
Dus maandag weer een nieuwe poelie bestellen en dan op een avond weer monteren.
Dus de Blue Star is even buiten werking
Wordt vervolgd.
Verdere belevenis van vandaag staan onder de topic Blue Star Bulli XXL
Grüsse Fred => Blue Star Bulli XXL