Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Welke kiezen T5 of Peugeot Expert multi

vragen over de T5
Luc
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 feb 2007, 08:34
Locatie: Dicht bij Brussel

Welke kiezen T5 of Peugeot Expert multi

Bericht door Luc »

Mijn T4 alhoewel hij nog rijdt is afgekeurd op de technische keuring, nl. teveel CO, tss. 1.02 en 1.50, dit is 3 a 4 maal meer de toegestane normen. Mijn garagist raadt mij aan van wagen te veranderen want buiten de huidige herstelling van de katalisator vreest voor bijkomende onkosten, omdat er nogal veel condensatie is in de leidingen. Het gaat hier over een T4 van 1998, 2.0l benzine met LPG, 237.000klm, altijd op tijd door de VW garage laten onderhouden...
Nu ben ik uit aan 't zoeken welk een nieuwe wagen ik zou kopen, eerst dachten we aan een T5 dubbele cabine 130 pk maar deze is nogal prijzig, dus hebben we effen verder gekeken en de nieuwe Peugeot expert multi 136pk zou ook kunnen voldoen, voorwielaandrijving, dubbele cabine en 8.000€ goedkoper (alle extra kortingen inbegrepen).
Zouden er volgen jullie voldoende redenen zijn om niet een Peugeot te nemen en toch 8.000E meer uit te geven voor een T5.
Wat we eigenlijk willen is een degelijke wagen waar we vele jaren zonder al te veel problemen veel plezier kunnen aan beleven.
Graag jullie mening.
Hartelijk dank
Mvg
Luc
Laatst gewijzigd door Luc op 11 feb 2007, 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Eric 175
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 jan 2007, 04:18

t5

Bericht door Eric 175 »

....en dat vraag je op een T5, liefhebbers forum????? :bonk
Tuurlijk is de T5 beter!!!
Nee, zonder gekheid,zo'n keuze is voor iedereen persoonlijk.
Ik kan niet in iemands beurs en beleveniswereld kijken.
Per definitie is elke auto zonde van het geld, zeker een nieuwe!
Ik zou zeggen ga proefrijden, kijk of er genoeg ruimte voor je is, of het lekker rijdt etc. Met de duurzaamheid lijkt me dat VW een voorsprong heeft op Peugeot. Maar uiteindelijk beslis je natuurlijk zelf. Succes met de keuze!
robindonne
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:51
Locatie: Hlem

Bericht door robindonne »

Ik kan je heel veel antwoorden geven om voor de t5 te gaan
Ten eerste de uitstraling en rij eigenschappen en zo kan ik nog wel even doorgaan
Uit ervaring met mijn vorige bus een opel vivaro,het volgende:
De vivaro was 3000 euro goedkoper dan mijn T5
Ik kocht daarna dus een t5 voor ca 25000 euro en mijn vivaro was 22000.
ik heb ze beide na 1.5 jaar ingeruild en merkte aan de afschrijvingop beide autos dat de t5 voordeliger was
Ik kreeg voor de vivaro 12500 terug na inruilna 1,5 jaar
Ik kreeg voor de t5 na inruil na 1.5 jaar 19000 terug
Die K***E vivaro heeft mij dus 9500 euro afschrijving gekost
Die Fijne T5 heeft mij dus maar 6000 euro gekost.
is 500 minder aan afschrijving en je rijdt in de bus der bussen.


ja ja je zult er toch aan moeten geloven om naar de vw dealer te stappen

Succes met je keuze tussen de 130 en 174 pk!!
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Bericht door appie »

Ha Luc , ik heb even prijslijst van de nwe Scudo/Expert bekeken en inderdaad heel veel voor weinig hoor.

136PK climatromic rondom inc bumpers in kleur (panorama executive) (soort multivan uitvoering)kleurennavi met blauwetand stand/hulpkachel voor 25000 ex, lijkt me niet te versmaden en voor 31 maart besteld doet fiat er 2 jaar garantie bij (dus 4 jaar)

Tja wil je dan 10000 ex meer uitgeven? Persoonlijke keuze lijkt me.
Maar qua afschrijving gaat ie het niet redden vrees ik.

Appie , wiens bussie ook in het 4e jaar zit en dus aan het sneupen is.
(en de mv 60 edition heeeel leuk vind)

http://local.fiat.nl/prijslijsten/LCV/S ... slijst.pdf
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Bericht door Dirk/970 »

Hoi Luc,

Ik heb nu dan wel een T4, maar ben na 8 jaar Expert 1.9TD overgestapt naar VW. Had ik altijd al willen hebben, maar budgettair kwam de Peus toen beter uit. Destijds 1 jaar oud en 65000 km, en er zo'n 230000 bij opgezet. Onverwoestbare en betrouwbare motor en aandrijflijn. En die was qua weggedrag toch wat auto-achtiger dan de T4, meer een scheurijzer. Maar na verloop van jaren voldeed de Expert niet meer vanuit praktisch oogpunt en uiteindelijk toch een T4 TDI kunnen kopen en wil nooit meer terug :happy Ik kijk nog steeds met veel tevredenheid terug op het Peus-tijdperk, maar VW is toch echt het einde :jumpklap Altijd fatsoenlijk "Frans" opgevoed, mijn pa neemt mijn 2 VW's (andere is Polo) nu wel beetje kwalijk :bifun - ik zijn caravan :ie
Uiteindelijk gaat het, zoals al gezegd, om persoonlijke wensen. Afmetingen, capaciteiten, uitstraling, gevoel, verwachtingen. Als de T4 op is gaan we zeker over op een T5!
Expert/Jumpy/Scudo is naar mijn ervaring zeker geen slechte auto, kijk wat je praktisch het beste past en dan naar het kostenplaatje. En persoonlijk zou ik i.p.v. gloednieuwe liever kijken naar een jong gebruikte.
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Luc
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 feb 2007, 08:34
Locatie: Dicht bij Brussel

Bericht door Luc »

Op zich zou een tweedehands wel kunnen, alhoewel wat koop je dan, alleen zit ik met mijn T4 die ik moeilijk van de hand zou kunnen doen, waarschijnlijk enkel bij opkopers...
Mvg
Luc
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

te koop aanbieden

Bericht door vaniac »

Hallo Luc,

Waarom biedt je je T4 niet te koop aan op dit forum? Misschien zijn er wel liefhebbers die een redelijke prijs willen betalen.
Fred loodrecht
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:38
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Fred loodrecht »

ik kreeg van de opkopers op mp een goede prijs,en ze komen hem halen, betalen en geen gezeur.
had hem binnen 20 min verkocht,ze boden tegen elkaar op.
Ik heb ook getwijfeld met een andere auto maar de afschrijving heeft voor mij de doorslag gegeven.
Een t5 blijft het prijsverschil ook meer waard als een andere auto, dus als je het geld hebt, waarom geen t5?
Je betaald in aanschaf meer maar je krijgt er ook meer voor terug.
Toen was de keus snel gemaakt.
En trouwens als je een dag in een t5 gereden hebt ben je het geld al vergeten.
Je kan beter kijken waar je lekker in rijd en waar je je lekker in voelt.Als je dat niet hebt is elke cent teveel.
En dan heb ik liever een 2e hands vw als een nieuwe peugeot, met alle respect voor jouw keuze.
Kijk anders een naar een t5 met weinig kilometers.
Mies
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 jan 2007, 12:39
Locatie: Eindhoven

Bericht door Mies »

Hoi Luc,
Ik heb 2 jaar in een Expert HDi 110pk gereden. Zonder problemen! Ben toen van werkgever veranderd en kreeg mijn eerste T5 met 130pk. Dan merk je pas wat er dan een verschil in het rijden is. En dat alleen maar in de positieve zin van de T5. Ik zou niet meer terug willen naar de Peugoet.
Kan natuurlijk niet in jou portemone kijken, en peugeot heet inderdaad zeer leuke acties en is goedkoper. Maar mijn voorkeur gaat toch echt uit naar de VW. Succes met je keuze
Gr Mies
fred154
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 feb 2007, 22:31
Locatie: volendam

Welke kiezen T5 of Peugeot Expert multi

Bericht door fred154 »

Let ook even op alle problemen met de T5.
Ik persoonlijk met; lekke stuurbekrachtigingspomp, waterpomp, koelvloeistoflekkage door lekke pakking, versnelling schakelt van 1 naar 2 zeer slecht en ik vind `m meer windgevoelig dan m`n vorige T4.
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Bericht door Danny »

Wat natuurlijk eigen is aan diverse fora is dat deze enkel problemen aan kaarten, probleemloze T5 rijders zal je nauwelijks horen :jump
Ieder merk heeft wel zijn probleempjes of zwak schakeltje maar dat komt dan ook lang niet bij iedereen tevoorschijn en als het dat wel doet zijn er vaak enorme verschillen in kilometerstanden.
Ik denk dat je gewoon moet kopen waar je je 't lekkerste in voelt, ik rijd al heel m'n leven VW of Audi en laatst twijfelde ik om toch een Vivaro te kopen omdat die zoveel goedkoper was en er een boel (gratis) opties op zaten, de proefrit en allicht ook 't visuele aspect gaven voor mij de doorslag en de T5 was gauw besteld.
Duurder ... dat wel maar ik rijd in die wagen waar ik me lekker in voel en dat is 't wel 't belangrijkste :happy

Zijn andere merken slechter, neee geloof ik niet in gewoon ieder zijn ding en dan is iedereen tevreden he :proost
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Bericht door P@ the T5 courier »

Ook hier een bericht van een blijde gebruiker, rij met een T5 174 pk automaat.
ben nu anderhalf jaar onderweg, en 231.500 km verder.

IK WIL NIET ANDERS....
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Bericht door appie »

IK WIL NIET ANDERS?

ook geen lekkere V6?
Luc
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 feb 2007, 08:34
Locatie: Dicht bij Brussel

Bericht door Luc »

De meeste kilometers met het nieuwe busje zullen vakantiekilometers worden. In de week rijd ik per dag +/- 8km, soms meer, maar het aantal kilometers en tijd in de wagen is beperkt. Voor de rest zal het busje gebruikt worden voor hobby (fietsen), om op wintervakantie te gaan en te kamperen (met tent).
Al met al zal de bus eerder beperkt worden gebruikt, dan is het de vraag is dit het verschil wel waard.
Met vriendelijke groeten
Luc
Fred loodrecht
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:38
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Fred loodrecht »

waarom meld je dit niet meteen,nou probeert iedereen je te helpen,kom je nog hiermee,ik zou gewoon een bus huren voor de vakantie en een heel klein autootje erbij nemen,je ben toch zo bezig met wat het goedkoopste is,nou dat is dit.
En als je nog eens met plezier wilt rijden huur je een t5!!
Plaats reactie