Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Dashboard en brandstofmeter

vragen over de T5
Plaats reactie
MV-courier
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2008, 15:54

Dashboard en brandstofmeter

Bericht door MV-courier »

hallo,

Ik had een vraag sinds enige tijd ben ik in het bezit van eem VW MV, redelijk tevreden erover tot dit weekend opeens de brandstofmeter constant een volle tank blijft aangeven, en het wel lijkt of kortsluiting ontstaat achter het dashboard element. ( maakt een knetterend geluid). De boardcomputer geeft nu ook steeds aan dat ik 840 km nog kan rijden terwel ik normaal maar 710 er mee kan afleggen.
Auto bij plaatselijke dealer laten nakijken maar deze zeggen niks te kunnen vinden, heeft iemand van hier een idee ?
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Dashboard en brandstofmeter

Bericht door Donald4Motion »

Ik vind het altijd een beetje raar dat ze zeggen dat ze niks kunnen vinden en dat je bijvoorbeeld 'hier' een oplossing moet zoeken :muur .
Een beetje dealer lost het gewoon op, klaar! of hebben ze er geen verstand van?
Anyway er zal heus wel iemand zijn hier die weet van hoe en wat :knipoog


Welkom op HET forum trouwens :toppie


:wjw
MV-courier
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2008, 15:54

Re: Dashboard en brandstofmeter

Bericht door MV-courier »

ja, dealer heeft nu al een tweetal keer de auto gehad maar blijven steeds zeggen niks te kunnen vinden. Maar goed ik denk niet dat het de bedoeling is dat ik precies bij hou hoeveel km ik rij om uit te kunnen rekenen wanneer ik moet tanken. Maar goed dacht mischien kan iemand hier van het forum mij wat op weg helpen of heeft iemand het eerder meegemaakt.
Mixed Emotions
Berichten: 196
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:17

Re: Dashboard en brandstofmeter

Bericht door Mixed Emotions »

Hebben ze het geheel al eens aan de diagnose kast gehangen.
Men kan dan alle instrumenten aansturen.

Heeft men ook al eens de aarde aansluiting gecontroleerd, de hoofdaarde zit net onder het tapijt bij de motorkap openen handel.

Mijn dashbord is al eens geheel uitgevallen, aardpunt schoongemaakt etc. en alles werkt weer netjes.
groeten
Cirilo,Arietta en Tycho

Afbeelding
Plaats reactie