Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Rammelende zijdeur (T5 2005 1.9 105PK)

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cedarcanoe
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 mei 2008, 00:58
Locatie: Storfors, Zweden

Rammelende zijdeur (T5 2005 1.9 105PK)

Bericht door Cedarcanoe »

Voor de 2e maal in 3 jaar 'rammelt' de schijfdeur rechts. Het lijkt wel of deze loskomt, en de hele tijd ligt te kloppen/rammelen in het slot of toch heel dicht in de buurt ervan. De 1e maal heeft mijn garagist deze met redelijk wat werkuren terug in orde gemaakt, maar nu is het al een tijdje weer van dat.
Ben ik de enige met dit probleem ? Kan ik er zelf iets aan verhelpen ?

Het betreft een T5 Transporter 1.9 TDI 105 PK met 3 rijen zitbanken en 56.000 op de teller.

Erik
Afbeelding
t5ddm
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14

Re: Rammelende zijdeur (T5 2005 1.9 105PK)

Bericht door t5ddm »

hallo erik , je bent niet de enige met die rammel in de schuifdeur. ik weet niet hoe dit komt , en het is ook niet constand . maar deze week krijgt mijn bus z,n 50.000 beurt , en laat ik het ze oplossen??








t5 131ps automaat [chipchip 170ps]
Mixed Emotions
Berichten: 196
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:17

Re: Rammelende zijdeur (T5 2005 1.9 105PK)

Bericht door Mixed Emotions »

Dit heb ik in het eerste jaar dat ik mijn bus had (2004) ook gehad, men heeft het toen verholpen door veel te stellen.
Ik heb er tot nu toe geen last meer van gehad, het is ook verstandig de centreer pinnen boven en onderin regelmatig, bij elke beurt, laten smeren.
groeten
Cirilo,Arietta en Tycho

Afbeelding
peterj
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2008, 11:51

Re: Rammelende zijdeur (T5 2005 1.9 105PK)

Bericht door peterj »

Ik rij in een verlengde T5 van bouwjaar 2004
Ik vindt het een geweldige auto alleen baal ik al twee jaar van een rammel in mijn rechterschuifdeur.
Mijn garage heeft er al 6 keer na gekeken en kan niets vinden.
Wie heeft er voor mij advies of ervaring in deze klacht.
b.v.d.

peter :nuts
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Re: Rammelende zijdeur (T5 2005 1.9 105PK)

Bericht door EricP »

Bij mij lijkt het erop dat de rechterdeur ook rammelt terwijl de linker nergens last van heeft (en nooit heeft gehad).
Schijnbaar is rechts kritischer als links.

Is er een methode om de deur af te stellen? kan ik de radio weer wat zachter zetten.

Groet Eric P
arie2005
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 jun 2008, 20:22

Re: Rammelende zijdeur (T5 2005 1.9 105PK)

Bericht door arie2005 »

hey wjwers,

Ik heb dit probleem ook gehad met een multivan.
Rechterdeur rammelt en links niet, garage ernaar laten kijken, opnieuw afgesteld door garage maar nog steeds gerammel(op klinkers, niet op asfalt)
Vervolgens zelf maar het gereedschap gepakt en de sluitpen `bovenste zwarte pen` en sluitplaat van het slot lichtjes losgedraaid en vervolgens rondje gereden over klinkers en wat drempels, vervolgens schuifdeur voorzichtig opengemaakt en sluitpen en sluitplaat weer goed vastgezet, daarna is het rammelen over (behalve als ik over een drempel rij) maar daar kan ik wel mee leven

mss werkt dit...

suc6

arie
Papoea
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 jun 2008, 14:12

Re: Rammelende zijdeur (T5 2005 1.9 105PK)

Bericht door Papoea »

arie2005 schreef:hey wjwers,

, daarna is het rammelen over (behalve als ik over een drempel rij) maar daar kan ik wel mee leven
suc6
arie
=================Snap ik dus ff niet omdat er onderhand meer drempels zijn dan klinkerwegen========== :groteogen Papoe
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Re: Rammelende zijdeur (T5 2005 1.9 105PK)

Bericht door EricP »

Gisteren de bekleding van de rechter deur maar eens losgehaald (hij was vastgelijmd om rammelen te voorkomen!!). De kabel die loopt van de klink naar de sluiting vooronder vastgelegd / plakt. Deze lag los te rammelen onderin de deur.
Het klonk bijna hetzelfde als een losse schuifdeur.

Groet EricP
Plaats reactie