Nu al ophef nieuwe minister
WOEDE OM ’UITBANNEN DIESELAUTO’
door Harrie Nijen Twilhaar
DEN HAAG, zaterdag
De Nederlandse autobranche heeft met verbijstering gereageerd op de uitspraak van de nieuwe milieuminister Jacqueline Cramer (PvdA) die de dieselauto in ons land wil uitbannen.
Bovag en de RAI Vereniging vinden dat deze milieuambitie van de toekomstige bewindsvrouw „nergens op slaat”. De voormalig activiste kondigde bij het ’sollicitatiegesprek’ met formateur Balkende aan uiteindelijk helemaal af te willen van dieselauto’s omdat ze te belastend zijn voor het milieu.
„Dieselauto’s zijn nota bene de laatste jaren schoner geworden. Over een aantal jaren is diesel nog milieuvriendelijker dan benzineauto’s”, aldus Peter Jansen, voorzitter van de RAI Vereniging en namens de Bovag.
De uitspraak van Cramer om dieselrijders te ontmoedigen raakt volgens de autobranche kant noch wal. „Sinds de invoering van de emissie-eisen voor personenen lichte bedrijfsauto’s is de uitstoot van schadelijke stoffen gehalveerd”, aldus Jansen.
Sloopregeling
Bovag en de RAI Vereniging pleiten voor een sloopregeling voor diesels ouder dan tien jaar. In jongere diesels worden roetfilters geplaatst.
--------------------------------------------------------------------------------
Volgende kolom
• Jacqueline Cramer
Sinds 1990 is de CO-uitstoot met 98 procent afgenomen en de uitstoot van stikstofoxiden en koolwaterstof in diezelfde periode met 95 procent.
De autobranche vindt dat de nieuwbakken minister zich eerst maar eens in de materie moet verdiepen voordat ze dergelijke uitspraken doet.
Telegraaflezers hebben eveneens met verbijstering gereageerd. Vele honderden dieselrijders noemen het een „dom”, „ondoordacht” en „belachelijk” plan.
--------------------------------------------------------------------------------
Terug naar pagina
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Nu al ophef over uitbannen dieselauto.
Nu al ophef over uitbannen dieselauto.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Re: Nu al ophef over uitbannen dieselauto.
[quote="henkru"]Nu al ophef nieuwe minister
WOEDE OM ’UITBANNEN DIESELAUTO’
door Harrie Nijen Twilhaar
DEN HAAG, zaterdag
De Nederlandse autobranche heeft met verbijstering gereageerd op de uitspraak van de nieuwe milieuminister Jacqueline Cramer (PvdA) die de dieselauto in ons land wil uitbannen.
Bovag en de RAI Vereniging vinden dat deze milieuambitie van de toekomstige bewindsvrouw „nergens op slaat”. De voormalig activiste kondigde bij het ’sollicitatiegesprek’ met formateur Balkende aan uiteindelijk helemaal af te willen van dieselauto’s omdat ze te belastend zijn voor het milieu.
„Dieselauto’s zijn nota bene de laatste jaren schoner geworden. Over een aantal jaren is diesel nog milieuvriendelijker dan benzineauto’s”, aldus Peter Jansen, voorzitter van de RAI Vereniging en namens de Bovag.
De uitspraak van Cramer om dieselrijders te ontmoedigen raakt volgens de autobranche kant noch wal. „Sinds de invoering van de emissie-eisen voor personenen lichte bedrijfsauto’s is de uitstoot van schadelijke stoffen gehalveerd”, aldus Jansen.
Sloopregeling
Bovag en de RAI Vereniging pleiten voor een sloopregeling voor diesels ouder dan tien jaar. In jongere diesels worden roetfilters geplaatst.
--------------------------------------------------------------------------------
Volgende kolom
• Jacqueline Cramer
Sinds 1990 is de CO-uitstoot met 98 procent afgenomen en de uitstoot van stikstofoxiden en koolwaterstof in diezelfde periode met 95 procent.
De autobranche vindt dat de nieuwbakken minister zich eerst maar eens in de materie moet verdiepen voordat ze dergelijke uitspraken doet.
Telegraaflezers hebben eveneens met verbijstering gereageerd. Vele honderden dieselrijders noemen het een „dom”, „ondoordacht” en „belachelijk” plan.
Ik ken geen vrachtwagens die op benzine of gas lopen, of dan meoten we wel heel ver terug gaan in het verleden, naar de 3 en de 1 tonners van de landmacht bouwjaar 1960.
Zijn we net van Joop Wijn af staat er weer een andere knuppel wat te
praten wat kant nog wal raakt, het is de laatste jaren wel zat geweest.
dat ze maar eerst op de kerosine evenveel belasting doen als op de motoren
brandstoffen.
WOEDE OM ’UITBANNEN DIESELAUTO’
door Harrie Nijen Twilhaar
DEN HAAG, zaterdag
De Nederlandse autobranche heeft met verbijstering gereageerd op de uitspraak van de nieuwe milieuminister Jacqueline Cramer (PvdA) die de dieselauto in ons land wil uitbannen.
Bovag en de RAI Vereniging vinden dat deze milieuambitie van de toekomstige bewindsvrouw „nergens op slaat”. De voormalig activiste kondigde bij het ’sollicitatiegesprek’ met formateur Balkende aan uiteindelijk helemaal af te willen van dieselauto’s omdat ze te belastend zijn voor het milieu.
„Dieselauto’s zijn nota bene de laatste jaren schoner geworden. Over een aantal jaren is diesel nog milieuvriendelijker dan benzineauto’s”, aldus Peter Jansen, voorzitter van de RAI Vereniging en namens de Bovag.
De uitspraak van Cramer om dieselrijders te ontmoedigen raakt volgens de autobranche kant noch wal. „Sinds de invoering van de emissie-eisen voor personenen lichte bedrijfsauto’s is de uitstoot van schadelijke stoffen gehalveerd”, aldus Jansen.
Sloopregeling
Bovag en de RAI Vereniging pleiten voor een sloopregeling voor diesels ouder dan tien jaar. In jongere diesels worden roetfilters geplaatst.
--------------------------------------------------------------------------------
Volgende kolom
• Jacqueline Cramer
Sinds 1990 is de CO-uitstoot met 98 procent afgenomen en de uitstoot van stikstofoxiden en koolwaterstof in diezelfde periode met 95 procent.
De autobranche vindt dat de nieuwbakken minister zich eerst maar eens in de materie moet verdiepen voordat ze dergelijke uitspraken doet.
Telegraaflezers hebben eveneens met verbijstering gereageerd. Vele honderden dieselrijders noemen het een „dom”, „ondoordacht” en „belachelijk” plan.
Ik ken geen vrachtwagens die op benzine of gas lopen, of dan meoten we wel heel ver terug gaan in het verleden, naar de 3 en de 1 tonners van de landmacht bouwjaar 1960.
Zijn we net van Joop Wijn af staat er weer een andere knuppel wat te
praten wat kant nog wal raakt, het is de laatste jaren wel zat geweest.
dat ze maar eerst op de kerosine evenveel belasting doen als op de motoren
brandstoffen.
Nieuwe auto's produceren kost ook heel veel energie,Harry 341 schreef:Diesels ouder dan tien jaar slopen???![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
:alarm ....gaat gewoon weer om de centen....elke regering heeft sch... aan het milieu als het geld kost...verlaag de mrb op LPG....nee!!!Kost Geld!!!
Bio brandstof??NEE...kost geld......
met de huidige auto's langer doorrijden spaart productie kosten en energie.
maar het gaat vaak al helemaal niet om het milieu, maar er zit een andere
agenda achter dergelijke plannen,
want waar rijden onze oude outo's waar wij verwijderingsbijdrage voor hebben betaald.... ergens in afrika.... en als ze op zijn worden ze gewoon in de bos gedumpt,..... en roetfilter...... nou dat zit er echt niet op daar.