Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
vreemd
vreemd
Hey mede t5 chauffeurs
Ik ben op een vreemd gevalletje gestuit.
Mijn bussie heeft een weekje stil gestaan voor de deur, toen ik hem weer starte waren alle instellingen van mijn radio verdwenen.
Zenders, bleutooth en de muziek instellingen. Ben bij de dealer geweest maar die kon me niets zinnigs vertellen....
Kent iemand dit probleem? Zo jah, wat kan ik er aan doen om het in de toekomst te voorkomen?
Het een pioneer DEH-600 bt radio in een t5 van 03-3008, 24000 gelopen 168 pk (gechipt)
Greetz Mark
Ik ben op een vreemd gevalletje gestuit.
Mijn bussie heeft een weekje stil gestaan voor de deur, toen ik hem weer starte waren alle instellingen van mijn radio verdwenen.
Zenders, bleutooth en de muziek instellingen. Ben bij de dealer geweest maar die kon me niets zinnigs vertellen....
Kent iemand dit probleem? Zo jah, wat kan ik er aan doen om het in de toekomst te voorkomen?
Het een pioneer DEH-600 bt radio in een t5 van 03-3008, 24000 gelopen 168 pk (gechipt)
Greetz Mark
Re: vreemd
Het schijnt dat de boordelectronica continu de accuspanning controleert. Indien de spanning onder een bepaald minimum niveau daalt, worden de minder belangrijke verbruikers zoals de radio compleet uitgeschakeld om de accu te sparen. Bij de radio heeft dit tot gevolg dat je alle opgeslagen instellingen kwijt bent.

Heb ik ook al een paar keer gehad, alles weer opnieuw instellen en doorgaan 

..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
K lekker is dat....
En laat me raden, het kan niet omzeild worden cker.....
Nou jah dan maar de motor af en toe starten, maar klote is het wel. Ben cker weer een half uur zoet om alles weer in te stellen, fijn hoor een uitgebreide raio :alarm ....
In ieder geval bedankt voor de reakties!!
Greets mark
En laat me raden, het kan niet omzeild worden cker.....

Nou jah dan maar de motor af en toe starten, maar klote is het wel. Ben cker weer een half uur zoet om alles weer in te stellen, fijn hoor een uitgebreide raio :alarm ....
In ieder geval bedankt voor de reakties!!
Greets mark
- Wim T4 935
Kun je dit niet oplossen door de constante stroom rechtstreeks van de accu/zekeringkast te halen in plaats van de voeding die VW standaard op de ISO stekker zet?

Groeten van Wim

Na een week, zelfs 3-4 mag de accuspanning natuurlijk absoluut niet zover zakken. Heb je ongemerkt kleine verbruikers aanstaan ? Dat zou ook IN die radio enz. kunnen zitten.
Andere oorzaken: accu niet best meer of wordt niet 100% opgeladen.
Andere oorzaken: accu niet best meer of wordt niet 100% opgeladen.
Ik doe voortaan eerst de auto starten, en dan pas mijn frontje erin. tot nu toe heb ik er geen last meer van. 

..........................................
Ook ik heb dit gehad. Zo erg zelfs dat de auto niet meer startte.
Wat blijkt. Mijn radio heeft constante stroom en ook bluetooth. Als ik de radio uitzette middels de daarvoor bestemde knop, bleef de bluetootth actief.
Niet te zien maar zodra mijn telefoon ging werd de radio automatisch opgestart.
Nu haal ik er consequent het frontje er van af.
Probleem is nu over.
Wat blijkt. Mijn radio heeft constante stroom en ook bluetooth. Als ik de radio uitzette middels de daarvoor bestemde knop, bleef de bluetootth actief.
Niet te zien maar zodra mijn telefoon ging werd de radio automatisch opgestart.
Nu haal ik er consequent het frontje er van af.
Probleem is nu over.
-
Hey,
Opgepast:
In de issostekker bij VW zit de constant + en de +na contact anders dan bij sommige radiomerken.
(net omgekeerd)
Blaupunkt bvb. moet je in de issostekker beide draden wisselen.
Dit merk je niet aan de werking, doch het heeft zo zij eigenaardigheidjes tot gevolg. mischien ook dit ?
Nakijken die handel !!!
John.
Opgepast:
In de issostekker bij VW zit de constant + en de +na contact anders dan bij sommige radiomerken.
(net omgekeerd)
Blaupunkt bvb. moet je in de issostekker beide draden wisselen.
Dit merk je niet aan de werking, doch het heeft zo zij eigenaardigheidjes tot gevolg. mischien ook dit ?
Nakijken die handel !!!
John.

Bedankt voor reakties
Heb even gecheked wat de radio doet als ie uitstaat en d e telefoon gaat, en idd de radio ging aan.
Haal nu dus het frontje eraf voor alle zekerheid...
Wat betreft het verhaal van de constante + enzo, daar heb ik absoluut geen verstand van, lijkt me ook maar beter om er zelf niet mee te gaan prutsen, haha anders heb ik binnenkort geen bus meer....
Nogmaals bedankt
Greetz mark
Heb even gecheked wat de radio doet als ie uitstaat en d e telefoon gaat, en idd de radio ging aan.
Haal nu dus het frontje eraf voor alle zekerheid...
Wat betreft het verhaal van de constante + enzo, daar heb ik absoluut geen verstand van, lijkt me ook maar beter om er zelf niet mee te gaan prutsen, haha anders heb ik binnenkort geen bus meer....

Nogmaals bedankt
Greetz mark
-
Hallo
Ik heb ook een pioneer autoradio met bleutooth
Als de sleutel uit het contactslot is is de radio uitgeschakeld en valt de bleutooth ook uit
Groeten Reinier
Ik heb ook een pioneer autoradio met bleutooth
Als de sleutel uit het contactslot is is de radio uitgeschakeld en valt de bleutooth ook uit
Groeten Reinier
Dag Reinier
Ik heb het bij ook geprobeerd en de radio schakelde weer aan. Welk type radio heb je? Misschien dat daar verschil in zit...
Blijft wel vevelend....
Greetz Mark
Ik heb het bij ook geprobeerd en de radio schakelde weer aan. Welk type radio heb je? Misschien dat daar verschil in zit...
Blijft wel vevelend....
Greetz Mark