Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Slecht starten bij laag nivo brandstoftank.

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ronaldvanderlely
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 apr 2008, 20:30
Locatie: Breda.

Slecht starten bij laag nivo brandstoftank.

Bericht door Ronaldvanderlely »

Hoi,

Er is al eerder over geschreven maar is er nu precies duidelijk een antwoord te vinden waarom het starten problemen geeft bij een brandstofnivo in de tank van 1/2 en/of lager? Mijn wagen start "Baggerslecht" :gif zowel bij warme als koude buitentemperatuur en als hij langer stil heeft gestaan dan ongeveer 2 uur. Voorheen was een halve dag tot een hele dag nog geen probleem maar het wordt steeds korter. HELP! Ik heb geen zin om naar de garage te gaan met dit vage verhaal en ook niet geinteresseerd in een eindeloos spoorzoekende monteur. :nuts

Bedankt voor het lezen van dit bericht en ik ben reuze benieuwd!! :jump :jump :jump

Ronald. :muur
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: Slecht starten bij laag nivo brandstoftank.

Bericht door stijnh »

hoe zit het met je filters?
geen verstopte filters?
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Slecht starten bij laag nivo brandstoftank.

Bericht door Roger B. (11)61 »

Zoals je al schreef is er al vaker over geschreven en naar mijn weten is de oorzaak in meerdere van die topics ook duidelijk genoemd.

Zoals ik het onthouden heb:

De aanzuigleiding in de tank heeft een scheurtje dat bij een bepaald niveau boven de diesel komt. Er kan dan lucht aangezogen worden en wellicht dat er zelfs diesel terug kan lopen de tank in (en daardoor lastiger starten veroorzaakt.

Ik weet niet of bij de T4 de aanzuigleiding en de vlotter in één onderdeel zitten (tankelement) waarschijnlijk wel, dat element kun je bereiken door de stoelen te demonteren, de voortste vloerbedekking op te tillen en de deksel achter de handrem los te schroeven, je kijkt dan bovenop de tank op het tankelement.

Misschien is het te repareren, anders moet er een nieuw tankelement in.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33816
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Slecht starten bij laag nivo brandstoftank.

Bericht door Multivan Generation »

Dat tankelement scheurt best wel eens.
Had mijn buurman toevallig ook een paar maanden terug..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Slecht starten bij laag nivo brandstoftank.

Bericht door bartt4 »

Heb ik ook gehad een keer de leiding bij de aansluiting op de brandstof pomp en tweede keer bij me witte bus in de brandstof tank. gewoon de leiding(toevoer) vervangen door een nieuwe was bij mij nauwelijks te zien dat die lek was maar was genoeg voor ellende. Wat ook nog zou kunnen is je asje van je gas hendel op je pomp maar dan zie je ook diesel lekage bij draaiende motor. zoniet ga dan vaar van je leiding uit of je brandstof filter aan sluiting.
RUBBEREXPRESS
Plaats reactie