Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

2.4D kietelen.

vragen over de T4
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

2.4D kietelen.

Bericht door Harry 341 »

Is er uit een 2.4D van '94 ook wat extra power te halen?Of is het dan meteen een rijdende rookbom....
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: 2.4D kietelen.

Bericht door Ron---63--- »

Denk het wel Harry....praat maar eens met Ferry 395, die had toen ook een 2,4 en hield mn 102 pk destijds bijna bij......
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: 2.4D kietelen.

Bericht door Harry 341 »

Ja,zal ik doen.Maar er staat inmiddels 365.000 km op,en hij moet natuurlijk wel heel blijven..
grtz.Harry
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: 2.4D kietelen.

Bericht door bartt4 »

Brandstof pomp kan altijd beetje verder open. Als je dat in de beperking houd valt het roken wel mee. Eventueel is er een turbo set te krijgen. Destijds veel geleverd in duitsland op campers met opbouw. Maar dan word het wel weer kostbaar. En ivm de teperatuur zal dan ook daar het een en ander aan moeten gebeuren.
was afgelopen zomer nog een weetjeweller bij me ben ze naam kwijt die had groene camper 2.4 met turbo kit. volgens mij van oetinger en die liep als de brandweer.
Effe kijken bij tips voor je roetstop iets verder open draaien. Ff onthouden hoeveel je hem opschroeft bevalt het niet kun je altijd weer terug naar origineel.
Verder valt er weinig uit te halen denk ik geen roetkat geen turbo hooguit een verbeterd luchtfilter.
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: 2.4D kietelen.

Bericht door matje86 »

wat nu harry , kan je een t3 niet meer inhalen?
:jump
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Ceyhun
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 feb 2007, 00:24

Re: 2.4D kietelen.

Bericht door Ceyhun »

http://www.angelfire.com/wv2/westfalia_ ... ted_UK.htm :bonk

hallo harry,
check deze site maar effe

ik wil dit binnenkort ook proberen

succes
Acv power
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: 2.4D kietelen.

Bericht door olle griese »

Een compressor plaatsen is veel goedkoper dan een turbo.
Kijk maar eens naar een G60 lader van VW bij voorbeeld.
peter123
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 feb 2008, 19:10

Re: 2.4D kietelen.

Bericht door peter123 »

Hallo

JA Bart dat was ik Peter.

Ik heb een orginele 2.4 diesel van Oettinger met 95pk. Heeft een turbo met interkoeler en er is een extra grote oliekoeler gemonteerd. Verder is de 5de versnelling verlengd. Het rijdt inderdaad als de brandweer. Alleen nu even niet ik heb de pakking tussen de turbo en de uitlaatspruitstuk eruit geblazen. Een mooie pokke klus om die te vervangen zelfs de inlaat spruitstuk moet eraf om erbij te kunnen. Maarja dan gelijk even een beurtje en apk en weer verder rijden als de brandweer. Dus een 2.4 diesel is wel degelijk goed te kietelen.

groetjes Peter
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 2.4D kietelen.

Bericht door Multivan Generation »

ivm de houdbaarheid zou ik er niet aan beginnen.
De warmteproductie in een bepaalde cylinder (4de)
kan wel problemen op gaan leveren
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Keely 798
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:55

Re: 2.4D kietelen.

Bericht door Keely 798 »

Ik heb een 2.4D gehad, die was al in Duitsland voorzien van een turbo met intercooler, een extra oliekoeler en een langere vijfde versnelling. Ik heb het nooit laten controleren, maar het aantal pk's zou 95 - 100 zijn.
Alle papieren van de vorige Duitse eigenaar waren er nog bij.
Toen ik de rekeningen van de vorige eigenaar zag, dacht ik gelijk van dit zou ik zelf nooit hebben gedaan, want de prijs was erg hoog. Ik heb er overigens vele probleemloze kilometers mee gereden.

Het motorlawaai nam door de hogere snelheid behoorlijk toe.
De ombouw was gedaan door de Firma Papmahl

http://www.papmahl.eu/

Groetjes George Haga
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: 2.4D kietelen.

Bericht door koos 890 »

Harry , wil dit zelf doen of laten doen . Als je het laat doen is "de ringsleutel " goed . Daar zetten ze de bus op een rollerbank en aan de comp. en dan schroeven ze hem op , maar niet meer dan dat het verantwoord is . Je krijgt een vermogen uitdraai van ervoor en er na. Ik ben er één keer bijgeweest .Ziet er goed en proff. uit . Ik dacht dat er max. 93 pk uitkwam Zo kaal .
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 2.4D kietelen.

Bericht door Multivan Generation »

Ik heb ombouwen gezien van Papmahl, Oettinger en Schrick.
Met een Schrick heb ik eens gereden in Noorwegen in de bergen.
Reed best behoorlijk, maar motorisch toch fragiel getuige het pakket rekeningen dat de eigenaars hadden..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: 2.4D kietelen.

Bericht door Pascal-141 »

Multivan Generation schreef:Reed best behoorlijk, maar motorisch toch fragiel getuige het pakket rekeningen dat de eigenaars hadden..
Inderdaad , de antieke 2.4D is een goede motor , maar is niet echt de meest geschikte motor om daar een turbo te gaan opzetten.
De 2.4D heeft het op zich (standaard toestand) al lastig met de temperatuur , en door de montage van een turbo word het blok nog eens extra thermisch belast , en dat is nou net het zwakke punt van die goeie ouwe 2.4 ...

Bezint eer ge begint ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 2.4D kietelen.

Bericht door Multivan Generation »

het voelde qua rijden toch ook heel anders aan,
het spetterende flitsende accelereren van een TDI gaf het niet,
maar je kon wel merken dat het blok een stuk gewilliger was.
Wel voelde het wat iel aan..
Alle 3 de uitvoeringen die ik gezien heb waren voorzien van een extra oliekoeler..

Enne wat denk je van de koppeling :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: 2.4D kietelen.

Bericht door bartt4 »

Zowiso een olie koeler koppeling is vrij sterk kan wel wat hebben en beetje rekening mee houden scheelt natuurlijk ook maar word inderdaad prijzig denk harry dat je beter dan een sloper kan zoeken en een 2.5 tdi inbouwen.
RUBBEREXPRESS
Plaats reactie