Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

gloeistiften lampje licht op

vragen over de T4
Plaats reactie
Theeviertje

gloeistiften lampje licht op

Bericht door Theeviertje »

Hallo, ben ik weer.
Dat betekent dus weer een probleem.....
De t4 diesel start niet door, hij wilt aanslaan maar stopt ermee. (net zoals vroeger... je n auto kon 'verzuipen')

Vanmiddag lichtte op t dasboard mijn lampje van de gloeiers op tijdens het rijden, wat kan dat zijn?
Kan ik er dan nog mee doorrijden??
Groet Theeviertje
Roger B. (11)61

Re: gloeistiften lampje licht op

Bericht door Roger B. (11)61 »

wat voor motor, bouwjaar enz , meer info betekend gerichtere en betere antwoorden over het algemeen.

Ik lees twee problemen, een dat ie afslaat en de ander dat het voorgloeilampje brandt....

Afslaan direct na het aanslaan lijkt op startblokkeringsprobleem, start een met een beetje gas, blijft ie dan langer lopen en valt ie uit als ie bij stationair toerental komt?

Voorgloeilampje is al vele malen gepasseerd... Kan (oa) duiden op probleem in het electrische deel van je remsysteem, oa lampje stuk (remlichten) remlichtschakelaar stuk (werkt cruise vaak ook niet meer) even de zoekfunctie gebruiken :jumpklap
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Theeviertje

Bericht door Theeviertje »

dank je wel voor je reactie

het gaat om een T4 diesel uit 1991 5 cilinder.
ik dacht dat de problemen met elkaar in verband stonden.
starten- ook al geef je gas. hij start niet door maar pruttelt uit
als hij dan wel aanslaat dan komt er een witte rookpluim uit de uitlaat

-gloeistiften had ik idd al naar gekeken via zoekfunctie
kan ik dan toch rijden of moet ik direct naar de garage?
groet Theeviertje
Roger B. (11)61

Bericht door Roger B. (11)61 »

of die remsysteemfoutmelding ook voor die eerste versie T4 geldt, geen idee, kan ook zijn dat het een fout in je gloeisysteem is en dan hangt het dus wel samen, witte pluim bij aanslaan duidt op onverbrandde diesel, dus wel inspuiting maar geen ontbranding

-lucht in de leidingen kan een oorzaak zijn, maar wellicht dat je gloeisysteem niet goed functioneerd...

-controlleren van zekering, spannign op gloeistiften bij gloeien, gloeistiften zelf brengt duidelijkheid
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
bartt4

Bericht door bartt4 »

vermoed je gloeirelais of conatct probleem in 1 van je gloeispiralen. ff meten of hij in de gloeistand wel spanning heeft op de gloeispiralen.
Als je bus niet gloeid geeft die inderdaad viese rook bij koude start en zal pruttelen Kan ook nog je kontact slot blokje zijn. ff spanning meten her en der
RUBBEREXPRESS
Plaats reactie