Als er wel een klik te horen is dan is er spanning dus lijkt het mij niet logisch dat er een draadbreuk in een van de kabelbomen naar de voorportieren zou zijn. Ik denk eerder aan een defect motortje of iets dergelijks.
kan ook zijn dat het motortje over zijn punt heen is (had het ook bij mijn vorige auto mercedes)
deurpanel eraf
kijk hoe ver de maan zit is met vertanding
op schakelaar drukken en dan met de achterkant van een schroevendraaier tegen de motor tikken
boomingbus01 schreef:kan ook zijn dat het motortje over zijn punt heen is (had het ook bij mijn vorige auto mercedes)
deurpanel eraf
kijk hoe ver de maan zit is met vertanding
op schakelaar drukken en dan met de achterkant van een schroevendraaier tegen de motor tikken
dit wou toen vaak helpen bij de benz
De Ramen van een T4 werken met een kabel, gaat dus niet werken, verder klopt je verhaal helemaal.
Is het systeem origineel volkswagen of is het later ingebouwd?
Later ingebouwd, misschien een kabelbreuk, of het motortje einde levensduur. Deze onderdelen zijn makkelijk via de webshops te bestellen.
Deurpaneel is makkelijk te verwijderen, zie tips en tricks. Deksel van het handvat, schroeven losdraaien, 2 losse schroeven verwijderen, deurslotknopding verwijderen en rechtstandandig omhoogtrekken. Vervolgens kijken wat er hangt.
Bleek de kunsstof geleiding te zijn die boven op de geleidestang stond.
Heb ik ook gehad in het trechterportier, sindsdien verschuift het raam maar kleine stukjes, telkens als ik op de knop druk (bovendien is de bedieningsrichting omgekeerd, heb de boel wel helemaal los gehad ). Maakt niet uit of het rechter raam vanaf het linker of rechterportier wordt bediend. Dat euvel is nog niet verholpen.
Linker portierraam werkt nog wel goed.
T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Alvast bedankt voor de tips,ga een dezer dagen eens de boel open maken.Heb nog wel iets wat misschien iets zegt voor de kenner,toen het van de winter erg koud was deed tie het heel soms?!En het is een origineel systeem.Alvast bedankt voor het meedenken.
het probleem is dat er al reparaties gedaan zijn in de kabelboom , dus kan hem het beste helemaal eruit halen en ff goed solderen, maarja dat is weer zo`n klusje wat toch ff tijd in beslag neemt. was al blij dat het geen nieuwe raam motor koste want dat tikt weer lekker aan
het zal allemaal wel lukken hoor maar toch bedankt voor het aanbod
eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)
Een oud topic maar voor mij nu actueel.
Rechter portierraambedieng klikt wel maar geen beweging in het raam. Ook nog geen kabelbreuk kunnen ontdekken maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat die er niet zit.
Wat me wel opviel is dat de motor een beetje warm was. Het blijkt dat er continu spanning op de motor staat, ook bij uitgeschakeld contact. Klopt dat wel? De raambediening werkt normaal niet bij uitgeschakeld contact. Iemand een logische verklaring?
Groet Easger
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Vorig jaar hielden beide ramen er mee op. Corrosie in de staalkabel waardoor de motortjes te zwaar werk hadden. Daardoor bleek ook het stuurapparaat gesneuveld. Die zijn vrijwel niet meer te krijgen. Nieuw mechaniek ingebouwd met handbediening. 30 euro per deur. Zo gefixed.
Ik heb inmiddels een nieuw raammechanisme zonder motor besteld. De motor blijkt het nog wel te doen maar de rest zit vast. Dit weekend inbouwen en dan kijken of alles nog werkt. Vind het alleen nog vreemd dat er continu spanning op de motor blijft staan.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012