Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

bliepbliep

vragen over de T4
Plaats reactie
sjefkeg
Berichten: 59
Lid geworden op: 21 jan 2007, 14:37
Locatie: mariahout

bliepbliep

Bericht door sjefkeg »

Misschien niet zo belangrijk,maar toch even een vraagje.
Je ziet soms in films of op tv als iemand de auto afsluit met de afstandsbediening er een "bliepbliep"geluid te horen is.
Is er iets te verkrijgen in de handel dat zelf in te bouwen is?
Met vriendelijke groet Sjefkeg.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: bliepbliep

Bericht door Roger B. (11)61 »

sommige merken alarm en centrale portiervergrendelingen met AB hebben dat erbij, of je dat zelf kunt inbouwen kan ik niet inschatten
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: bliepbliep

Bericht door René »

Ja dat kan

Soldeer op 1 van de draden die naar de richting aanwijzer gaan een elektronisch component (Diode?) die stroom maar 1 kant op laat gaan. ( Deze draad komt dus uit de cv/alarm)
Op de andere kant van het component (diode) een draad solderen die je weer aansluit op de plus van een piep ding. Andere draad op de -
Wat er nu gebeurd is het volgende.

Door aanzetten van je cv/alarm stuur je dus een plus naar je piep ding. Deze geeft dus geluid wat je graag wilt horen. Tevens voorkom je met het elektrisch component (diode) dat bij richting aangeven er stroom je cv/alarm ingaat wat weer vervelende storingen KAN veroorzaken.

Ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel. Elektronica is namelijk niet mijn sterkste kant (Daar heb ik Berrie weer voor :bonk )

Succes.

René
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: bliepbliep

Bericht door Rafke 108 »

Bij mijn T4 is het via het alarm aangesloten (dat biepbiep-ding), maar het is niet altijd handig hoor :)
Zo hoort ze mij dus steevast thuiskomen :nuts
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: bliepbliep

Bericht door Roger B. (11)61 »

Berrie en Rene schreef:Ja dat kan

Soldeer op 1 van de draden die naar de richting aanwijzer gaan een elektronisch component (Diode?) die stroom maar 1 kant op laat gaan. ( Deze draad komt dus uit de cv/alarm)
Op de andere kant van het component (diode) een draad solderen die je weer aansluit op de plus van een piep ding. Andere draad op de -
Wat er nu gebeurd is het volgende.

Door aanzetten van je cv/alarm stuur je dus een plus naar je piep ding. Deze geeft dus geluid wat je graag wilt horen. Tevens voorkom je met het elektrisch component (diode) dat bij richting aangeven er stroom je cv/alarm ingaat wat weer vervelende storingen KAN veroorzaken.

Ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel. Elektronica is namelijk niet mijn sterkste kant (Daar heb ik Berrie weer voor :bonk )

Succes.

René
BIJNA goed rené....

alleen gaat het piepje op jouw manier ook als je je knipperlicht aan zet.....

door de diode in de draad van cv aansturing naar de knipperlichtdraad van je auto te zetten en de pieper VOOR de diode, dus aan de kant van de cpv aansturing, te monteren krijg je wel het gewenste effect.

Afbeelding

Als de diode er niet in zit voor je de pieper monteerd, dan heb je die "terugstroom" vanaf het knipperlicht al. Meestal geen probleem omdat die draad vanaf een relais komt dus niet met de electronica van je CV aansturing verbonden is.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: bliepbliep

Bericht door René »

Roger B. schreef:
Berrie en Rene schreef:
Ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel. Elektronica is namelijk niet mijn sterkste kant (Daar heb ik Berrie weer voor :bonk )

Succes.

René
BIJNA goed rené....
Dat zei ik (Gamma) :toppie

René
Gebruikersavatar
Viking64
Berichten: 293
Lid geworden op: 29 dec 2008, 19:39
Locatie: Castellum aan den Rijn
Contacteer:

Re: bliepbliep

Bericht door Viking64 »

Ik heb die piepjes er juist uit laten programmeren (alarm)
Vind dat echt iets voor jeugd met petjes en bijbehorende auto....
Als ik niet met m'n T6 rij, zit ik op een van m'n BMW motoren :)
Plaats reactie