Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Raambekleding/wat hebben jullie voor de ramen?

vragen over de T4
Gebruikersavatar
anita-sushi
Berichten: 227
Lid geworden op: 06 apr 2009, 13:41
Locatie: Veluwe

Raambekleding/wat hebben jullie voor de ramen?

Bericht door anita-sushi »

Ik heb nog niets voor de ramen, omdat ik niet goed weet wat ik wil. Hebben jullie tips?

Ik heb al wel van die drukknopen in huis, maar daar heb ik meestal ruzie mee, na een paar keer al 'lam' enzo.
Dus wil ik liever van die spandraden oid.

Ik kan de gordijnen op zich wel zelf maken, (heb de kussens ook zelf bekleedt) maar ik weet niet wat het handigste is.
Gebruikersavatar
anita-sushi
Berichten: 227
Lid geworden op: 06 apr 2009, 13:41
Locatie: Veluwe

Re: Raambekleding/wat hebben jullie voor de ramen?

Bericht door anita-sushi »

Niemand tips? :huilen
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Raambekleding/wat hebben jullie voor de ramen?

Bericht door bartt4 »

Ik heb plastic grodijn railtjes in de raan sponning geschroefd van de gamma aan de gordijnen de rolletjes genaaid(mijn vriendin) en was goedkope maar goed werkende oplossing. Zal morgen even fotos voor je maken dan heb je idee
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
anita-sushi
Berichten: 227
Lid geworden op: 06 apr 2009, 13:41
Locatie: Veluwe

Re: Raambekleding/wat hebben jullie voor de ramen?

Bericht door anita-sushi »

Fijn, dank je! Heb je dat ook bij het voorraam?
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 aug 2008, 15:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: Raambekleding/wat hebben jullie voor de ramen?

Bericht door Reny »

Hoi Anita,

Ik heb van die standaard Westfalia drukknoppen (ook bij het voorraam) en geen last van lamme knopjes ofzo.
Ik weet niet welke jij hebt maar misschien een idee om voor de westfalia te gaan? Zijn o.a. te koop bij Poptop.nl :knipoog
fotogalerij 1120
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Raambekleding/wat hebben jullie voor de ramen?

Bericht door bartt4 »

anita67 schreef:Fijn, dank je! Heb je dat ook bij het voorraam?
Ja zij en voor raam links en rechts hangen ze naast de stoelen bij de grodels bij het open zijn. dicht heb je ze over het dashbord heen liggen.
Bochten heb ik met haat feun er in gemaakt.
Tis nu te donker maar zal morgen fotos maken voor je
RUBBEREXPRESS
leen
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 sep 2007, 21:56

Re: Raambekleding/wat hebben jullie voor de ramen?

Bericht door leen »

Wij gebruiken een donkere iets rekbare stof.
Hier zijn knoopsgaten in gemaakt.
Op de ramen ouderwetse verpleegsterschort knopen gelijmt.
Gordijnen zijn dan makkelijk te bevestigen.
Kunnen dan ook op de schuifdeur blijven zitten tijdens openen.
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: Raambekleding/wat hebben jullie voor de ramen?

Bericht door Leo45 »

Achterin rondom de standaard Westfalia gordijnen, voorin isomatjes met zuignapjes op de ramen.
Die gordijnen met drukkers blijf ik een raar patent vinden. Bovendien scheelt het veel warmte in de zomer.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Re: Raambekleding/wat hebben jullie voor de ramen?

Bericht door Dirk/970 »

Hoi Anita,
Ik heb op alle ruiten in de laadruimte automatische rolgordijnen van de praxis. Achteraf niet de goedkoopste oplossing, maar ik vind het er strak uitzien en het werkt superhandig. Wel de veren goed strak spannen, anders rammelen ze snel op ruw wegdek. Voor de schuifdeur heb ik een stuk stof van 1 van de andere rollen gebruikt om met klittenband (zelfklevend spul ook van de praxis, werkt ook erg goed) op de sponningen te plakken.
Voor de cabine heb ik standaard isolatiematten met zuignappen van een campershop.
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
anita-sushi
Berichten: 227
Lid geworden op: 06 apr 2009, 13:41
Locatie: Veluwe

Re: Raambekleding/wat hebben jullie voor de ramen?

Bericht door anita-sushi »

Bedankt voor de reacties. Die isomatten voor in de cabine denk ik dat ik dat ook wil. Voor de andere ramen ben ik er nog niet uit.
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: Raambekleding/wat hebben jullie voor de ramen?

Bericht door heartbeat »

Hallo anita als je slim ben kom je even lanngs op het camper weekend daar kan je bij een ieder even in de auto kijkken en zelf beslissen wat je mooi en of handig vindt + dat het ook nog eens gezellig is evt blijf je ook het weekend

we hopen je te ontmoeten op de camper meeting

grt Rob en Lize (HeartBeat 921) :yes

Ps voor de voorruit en portier ramen heb ik een silverscreen gekocht dit is echt super als je s'ochtends wil weg rijden en je heb er in geslapen is meestal je voorruit beslagen daar heb je mat een silverscreen geen last van hij ligt ook buiten over de ruit heen en zit over de voordeuren dus gelijk ook vast je kan evt als je tijdelijk meer licht binnen wil het voorruit gedeelte dmv klitteband een halveslag omslaan . het eropen afhalen is 4sec werk dus ook niet heel je voorruit onder de afdrukken van de zuignappen.
Rob & Lize
Gebruikersavatar
anita-sushi
Berichten: 227
Lid geworden op: 06 apr 2009, 13:41
Locatie: Veluwe

Re: Raambekleding/wat hebben jullie voor de ramen?

Bericht door anita-sushi »

@ Heartbeat, daar zat ik zelf ook al aan te denken. Dus ik kom waarschijnlijk wel ff aanwaaien, ik kan alleen nu nog niet bekijken of ik zal overnachten of niet.
En dan kan ik ook meteen dat silverscreen van je zien, want dat klinkt goed.
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 aug 2008, 15:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: Raambekleding/wat hebben jullie voor de ramen?

Bericht door Reny »

Hoi Rob,

Aangezien mijn baas heeft bedacht dat ik mag komen werken zijn wij er niet op het camperweekend maar ben wel benieuwd naar jullie silverscreen!!! (vast heel handig in Italië en Faak tegen de warmte)
:hebbeuh (heb je foto's??????????)
fotogalerij 1120
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Raambekleding/wat hebben jullie voor de ramen?

Bericht door Egbert&Manon »

Hier zie je de site van silverscreens:
http://www.silverscreens.co.uk/index.html
Ze worden niet (meer) verzonden en alleen in Engeland leverbaar.
Dus hebben we onze silverscreen maar zelf uit Engeland gehaald (en eentje voor Peter Multivan).
Peter heeft een tijdje geleden een foto geplaatst.
Als je googled op silverscreen vw t4 krijg je meer te zien
Bijvoorbeeld: http://camperproducten.nl/index.php?mai ... anguage=nl

Groetjes Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Raambekleding/wat hebben jullie voor de ramen?

Bericht door Egbert&Manon »

Ik kom het volgende tegen:

28-06-2008 Silverscreens in NL verkrijgbaar
“Silverscreens” is een begrip in Engeland onder camper bezitters. Het is een isolatiedeken die uit drie delen bestaat (aan elkaar vastgemaakt met klittenband) die aan de buitenzijde van de camper geplaatst wordt. In de Benelux en Duitsland worden deze isolatie dekens verdeeld door Memo Handelsonderneming onder de naam Polar Exclusive. Bijzonder aan de Polar Exclusive is dat bijna alle modellen gebruikt kunnen worden zonder dat men eerst bevestigingsmateriaal hoeft aan te brengen op de kampeerauto.

Deze isolatiedeken is in Engeland zeer populair bij bezitters van integraal campers. De Polar Exclusive is geschikt voor gebruik in alle 4 seizoenen. In de winter zal hij de kou buiten houden en in de zomer de hitte weerkaatsen door de zilveren afwerking van de isolatie deken. Doordat de set uit 3 delen bestaat kan men overdag het middelste gedeelte openmaken, zodat er zonlicht in de camper kan komen tijdens een regenachtige dag.

De prijzen van de Polar Exclusive varieren van 225 tot 300 euro inclusief btw afhankelijk van het model.

Voor de volgende modellen is een Polar Exclusive verkrijgbaar: Hymer B klasse (1998-2006), Hymer B klasse (2006-), Rapido (2007-), Fiat Ducato (1994-2006), Fiat Ducato (2007-), VW T4, VWT5, Ford Transit (2000-). Meer modellen zijn in ontwikkeling.

De Polar Exclusive is verkrijgbaar bij de professionele camper dealer, verkoopadressen zijn op te vragen via de website http://www.autoproducten.nl




http://camperproducten.nl/index.php?mai ... 20a&page=1



:muur Voor niks naar Engeland gereden!
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Plaats reactie