Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Meerdere Vragen over onze T4
Meerdere Vragen over onze T4
Het is een 2.5 tdi maar kan het zijn dat hij opgevoerd is naar 2.7 dat zei de vorige eigenaar.?
Electrische ramen gaan erg sloom kan dat kloppen?
Hoe kun je het beste een Bullbar bevestigen aan een T4?
E.v.t. andere opleuk (pimp) tips zijn ook welkom.
Groeten RobbinT4
Electrische ramen gaan erg sloom kan dat kloppen?
Hoe kun je het beste een Bullbar bevestigen aan een T4?
E.v.t. andere opleuk (pimp) tips zijn ook welkom.
Groeten RobbinT4
Re: Meerdere Vragen over onze T4
2.7 lijkt mij sterk maar weet niet zeker natuurlijk. Wat de ramen betreft een je bekleding verwijderen van de deuren en je raam gelijders(rubber waar raam in steunt en glijd) goed schoonmaken en daarna in sprayen met sileconen spray of iets dergelijks. Zit meestal zand en vuil tussen.
Kwa pimpen idd bullbar te bevestigen met bij geleverde bouten en beugels, Zijbars, grille sport of embleemloos, chromen spiegelkappen, krukken etc.
Andere dikke bumpers, wiekast verbreders , velgen, Kan zo gek je wil. Struin maar eens op marktplaats zou ik zeggen.
En veel plezier met je t4

Kwa pimpen idd bullbar te bevestigen met bij geleverde bouten en beugels, Zijbars, grille sport of embleemloos, chromen spiegelkappen, krukken etc.
Andere dikke bumpers, wiekast verbreders , velgen, Kan zo gek je wil. Struin maar eens op marktplaats zou ik zeggen.
En veel plezier met je t4


RUBBEREXPRESS
Re: Meerdere Vragen over onze T4
Dat is het probleem ook van die bullbar er is niks bij geleverd we hebben hem voor een mooi prijsje op marktplaats op de kop getikt... en er zitten geen beugels me ik heb al wel strippen van school mee genomen maar weet nog niet precies hoe en wat ik het aan zal pakken hebben jullie iedeeën en tips (e.v.t. foto's)?
Groeten Robbin
Groeten Robbin
Re: Meerdere Vragen over onze T4
Zoek een bevestigingspunt op je subframe en ik heb ze ook wel bij de kentekenplaat vast zien zitten. Dan moet je evengoed een bevestiging op je subframe hebben, anders wappert dat ding er zo af.
Maar je kunt met pimpen echt zo gek als je zelf wilt en je budget het toe laat. Er is een bult te koop voor de T4.
mvg Rick
Maar je kunt met pimpen echt zo gek als je zelf wilt en je budget het toe laat. Er is een bult te koop voor de T4.
mvg Rick
Re: Meerdere Vragen over onze T4
Oke bedankt. Over dat 2.7 ltr ik heb eens wat rond gevraagd en volgens een leraar op school heeft de 1e eigenaar (wij zijn de 2e) hem ge chiptuned en volgens de leraar zit hij dus nu op ongeveer 125kw (170 pk).... Dat is wel leuk rijden trouwens
... :P

- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: Meerdere Vragen over onze T4
Wel een geweldige leraar trouwens,een die door chiptunen de motorinhoud kan vergroten!





groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Re: Meerdere Vragen over onze T4
hee mag ik het aderes van die meeste, ik wil ook wel een 3 lieter of zo
Re: Meerdere Vragen over onze T4
Voor we allemaal misverstanden krijgen ik weet natuurlijk niet wat er van bijde verhalen waar is nou moet ik eerlijk zeggen dat ik eerder geloof dat het een 2.7 is dan dat hij gechiptuned is... 

- René
- Berichten: 5293
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: Meerdere Vragen over onze T4
Laat ik het nu eens andersom denken
Das puur eenvoudiger om gedaan te krijgen. Om van een 2.5 naar 2.7 te gaan moet je puur wat werk verrichten en het kost ook aanzienlijk wat geld om het te bewerkstelligen.
Succes met de keuze wat er waar is.
René
Das puur eenvoudiger om gedaan te krijgen. Om van een 2.5 naar 2.7 te gaan moet je puur wat werk verrichten en het kost ook aanzienlijk wat geld om het te bewerkstelligen.
Succes met de keuze wat er waar is.
René
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Meerdere Vragen over onze T4
Ben het met René eens.
Een motorinhoud vergroting bij een benzine heb ik al van gehoord,
Bij een diesel hoor je daar eigenlijk niet van.
Bij een diesel hoor je eerder van chiptuning.
Ik heb wel eens met een opgeboorde VR6 gereden (door oettinger) naar 3.2 liter.
Als ik er aan terugdenk
jemig wat liep dat ding (passat variant).
Kijk anders gewoon eens in de papieren, of via de RDW-site, dan weet je wat zekerder wat er in zit..
Een motorinhoud vergroting bij een benzine heb ik al van gehoord,
Bij een diesel hoor je daar eigenlijk niet van.
Bij een diesel hoor je eerder van chiptuning.
Ik heb wel eens met een opgeboorde VR6 gereden (door oettinger) naar 3.2 liter.
Als ik er aan terugdenk


Kijk anders gewoon eens in de papieren, of via de RDW-site, dan weet je wat zekerder wat er in zit..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- René
- Berichten: 5293
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: Meerdere Vragen over onze T4
Hoor bij diesel wel eens van overmaatse zuigers met veren plaatsen, maar de cilinderinhoud toename is minimaal, daar krijg je niet de vergroting van als hier beschreven staat. Houd in ieder geval voor mij in dat dit een broodje aap verhaal is. ( geeft ook te denken aan van de kennis van de verkoper)
René
René
- Rafke 108
- Berichten: 691
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
- Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België
Re: Meerdere Vragen over onze T4
Plaats gewoon eens een fotootje van onder de motorkap...
Denk dat hij sterk op onze motors gaat lijken...
Denk dat hij sterk op onze motors gaat lijken...
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07
Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster

Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07
Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster
Re: Meerdere Vragen over onze T4
als een blok wordt uitgeboord om bv van een 2.5 naar een 2.7 te gaan zie je dat niet aan de buitenkant...Rafke 108 schreef:Plaats gewoon eens een fotootje van onder de motorkap...
Denk dat hij sterk op onze motors gaat lijken...
Maar idd... met chippen en andere turbo is meer en goedkoper vermogen te winnen.
T4 california coach bj 1999. 50mm verlaagd. Getinte ruiten. Ronal 16 inch. Smoke achterlichten. Silver vision knipperlichten. Aerotwin wissers voor en achter. Embleemloze grille
Re: Meerdere Vragen over onze T4
Op RDW had ik al gekeken maar daar staad bij de cilinderinhoud niet geregistreerd... En ik denk dat hij gewoon gechiptuned is als we weer een keer bij de garage zijn waar hij die 9 jaar int onderhoud is geweest zijn dat ik gewoon vraag hoe de vork in de steel zit... in ieder geval hartelijk dank voor jullie info en tips...
Groeten Robbin
Groeten Robbin
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Meerdere Vragen over onze T4
waar haalt die leraar van jou die 170 pk vandaan (en wat had ie dan standaard??)
een 2,5 TDI kan 88pk, 102pk of 150pk standaard vermogen hebben.
Met alleen Chiptuning naar 170PK gaan lijkt me alleen bij de 150pk versie mogelijk zonder overmatige belasting van de motor
een 2,5 TDI kan 88pk, 102pk of 150pk standaard vermogen hebben.
Met alleen Chiptuning naar 170PK gaan lijkt me alleen bij de 150pk versie mogelijk zonder overmatige belasting van de motor
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon