Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

De parkeergarage....

vragen over de T4
Gebruikersavatar
camph021
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 feb 2007, 10:35
Locatie: Albergen
Contacteer:

De parkeergarage....

Bericht door camph021 »

Ha weetjewellers,

volgens mij nog niet eerder behandeld:
de Parkeergarage en of je bus erin past.

Je kunt in een drukke stad alleen nog parkeren in de parkeergarage.
De rest is bezet :muur :muur :muur

Maar, volgens de borden kan mag je niet hoger dan 1,95 m zijn. :toppie
Wat doe je: als je niet onder het bord doorkomt, of als het lijkt dat de eerste betonnen balk toch echt op dezelfde hoogte ligt als je bussie hoog is? Ga je in die drukke rij staan met het risico dat je terug moet en de hele rij achter je in z'n achteruit moet? :ie :ie :ie
Ik twijfel altijd.

Dit naar aanleiding van de topic over de extra verlengde bus en de maten die (ik dacht matje) erbij zette. Mijn bus is dus 1.94m hoog...
Bij 2.00m ga ik erin.... :bifun :bifun
Maar bij 1,95m?

groeten, Jacco
T4 102 PK uit 2002 met 400.000 kilometers :yes
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: De parkeergarage....

Bericht door stijnh »

bus verlagen :gekte

ik heb altijd al kunnen parkeren buiten zo'n garage maar ik zou het denk ik niet wagen.
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: De parkeergarage....

Bericht door Harry62 »

stijnh schreef:bus verlagen :gekte

ik heb altijd al kunnen parkeren buiten zo'n garage maar ik zou het denk ik niet wagen.
Hoezo verlagen? Hij komt toch met de bovenkant tegen die betonnen balk :ie
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: De parkeergarage....

Bericht door pluuke »

Is toch wel vaker een onderwerp geweest hoor....

Het verschil met de maximale doorrijhoogte is gewoon te klein, oftewel het risico te groot dat het net niet goed gaat.
Je belading kan immers verschillen, bandendruk, het bordje kan afwijken, de hoek waaronder je binnenrijdt speelt soms mee, etc. etc.

Oftewel : (mijn mening) : wegblijven !!!
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

Re: De parkeergarage....

Bericht door j.d.hukema »

De meeste parkeergarages zijn tussen de 1.90 en 1.95 inrijhoogte.Er zijn er wel in nederland die 2,10 inrijhoogte hebben.Maar die moet je zoeken.Hier in groningen is er een aan de rademarkt waar je met de bus in kan.En de nieuwe die ze op het damsterdiep aan het bouwen zijn wordt ook 2.10.hoog. De hoogte die men aangeeft is een voorzorgs maatregel omdat in het verleden het nogwel eens voorkwam dat er een auto klem kwam te zitten.Men stelde dan de gemeente aansprakelijk. T4 is met 15 inch wielen 1.90 hoog . De transporter niet verlaagd maar met dakspoiler of rails 1.95 hoog. Als je de hoogte van de garages wilt weten ga dan naar de gemeentelijke site van de stad en dan parkeerzaken en parkeergarages daar vindt je alles. Geld voor alle steden.Heb er regelmatig mee te maken. Probeer het niet uit want de schade die je oploopt is behoorlijk hoog omdat je ook tegenwoordig voor de schade die je aan de garage veroorzaakt aansprakelijk gesteld wordt.


Dick :driveT4
Groetjes Dick 1076 Afbeelding
Gebruikersavatar
deejoe
Berichten: 340
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:23
Locatie: Oosterhout

Re: De parkeergarage....

Bericht door deejoe »

Let op als je een WestFalia Hefdak hebt ben je 1.99m hoog !!!
Maar ik heb er ook al gezien die nog een hoger hefdak hebben.
Ik ga alleen de garage in als ie 2.10m anders niet.
VW T4 Westfalia Biker 1996 2.4D (oud)
VW T4 1998 2.5 TDI(oud)
VW T4 2000 2.5 TDI
VW T3 1985 (te koop)
VW T5 2011 2.0 TDI
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: De parkeergarage....

Bericht door stijnh »

Harry62 schreef:
stijnh schreef:bus verlagen :gekte

ik heb altijd al kunnen parkeren buiten zo'n garage maar ik zou het denk ik niet wagen.
Hoezo verlagen? Hij komt toch met de bovenkant tegen die betonnen balk :ie
een verlaagde bus is toch minder hoog
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

Re: De parkeergarage....

Bericht door j.d.hukema »

Stijnh. dat is wel zo maar er zit in alle hellingen een knik.Als je de helling afrijd krijg je een knik. En als je dan met je voorbanden op het vlakke gedeelte komt dan komt de bus iets omhoog. Je ziet namelijk in veel gagages dat de knik in het plafond gelijk is met die in de helling. We hebben het uitgeprobeerd voor dat de garages open gingen.


Dick :driveT4
Groetjes Dick 1076 Afbeelding
Gebruikersavatar
Gretschi
Berichten: 1395
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Westfriesland omg.Hoorn

Re: De parkeergarage....

Bericht door Gretschi »

In Enschede onder de grote markt, geen probleem.
in Hengelo tegenover het Best Western hotel, geen probleem.
in het centrum van Zeist ben ik er in gegaan stond vast omdat er voor me 3 auto's stonden want in de garage ging de slagboom niet omhoog, moest achteruit de garage weer uit.
in Amsterdam bij de Marninx straat, geen probleem.
in Amsterdam na de IJ-tunnel, geen probleem met de hoogte maar daar liep ik aan de zijkant lichte schade op, het insteken moet je ruim doen want daar liggen van die hoge betonblokken,

Dit zijn onze ervaringen. Voor ik ergens moet wezen Google ik eerst. Die groene is verlaagd en is 1.90m ,

groetjes Peter
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: De parkeergarage....

Bericht door dennisvt4 »

als de garage 2.00 meter hoog is dan rij ik er wel in anders no way !

de bus is op het hoogste punt de spoiler of ofwel de antenne 1.96 hoog, wat ik niet haal zonder verlagings veren

in schevingen bad zag ik 1 keer een t4 inrijden en die staat aangegeven als 1.90
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Gebruikersavatar
Patt
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 nov 2007, 18:51
Locatie: Opwijk City

Re: De parkeergarage....

Bericht door Patt »

Geloof me, diegenen die achter u staan om de parkeergarage in te rijden worden hier niet blij van. :gif :gif

Ik ben erin geslaagd om het eerste weekend dat ik men T4 had, in Oostende een parking op te rijden waar er bovengronds nog plaats was, wist ik veel dat je hiervoor de ondergrondse parking 1m80 door moest :ie ,
Hangen ze dat max hoogte bordje natuurlijk helemaal onderaan de inrit.
T4 met hefdak = 1m99 :alarm

Hoop dat de file die ik toen veroorzaakt heb, ondertussen is opgelost...

grts

Patt
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: De parkeergarage....

Bericht door rick_k »

Ik rij ook alleen in bij 2.00 meter. Anders zet ik hem ergens anders neer.

Gelukkig kom ik eigenlijk nooit in de stad, vind het namelijk al te belachelijk voor woorden dat ik moet betalen voor het niet gebruiken van mijn auto...

De parkeergarage onder de Middenwaard in Heerhugowaard, aan de hoofdingang is makkelijk te doen qua draaien maar die onder de Dekamarkt is in het begin al te krap, dus dan moet je ff de tegenliggers tot staan dwingen. Omdat het daar nu allemaal betaald is, zet ik hem in het gras aan de overkant, tot ik weer eens een bon krijg...

In Alkmaar kun je de Singelgarage (2.00 meter) wel in maar als er 2 autos een beetje beroerd staan, ken je de draai niet maken.

mvg Rick
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: De parkeergarage....

Bericht door stijnh »

j.d.hukema schreef:Stijnh. dat is wel zo maar er zit in alle hellingen een knik.Als je de helling afrijd krijg je een knik. En als je dan met je voorbanden op het vlakke gedeelte komt dan komt de bus iets omhoog. Je ziet namelijk in veel gagages dat de knik in het plafond gelijk is met die in de helling. We hebben het uitgeprobeerd voor dat de garages open gingen.


Dick :driveT4
inderdaad, dat snap ik wel maar euh het was als grap bedoeld hoor :zwaai
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 aug 2008, 15:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: De parkeergarage....

Bericht door Reny »

rick_k schreef:Ik rij ook alleen in bij 2.00 meter. Anders zet ik hem ergens anders neer.

Gelukkig kom ik eigenlijk nooit in de stad, vind het namelijk al te belachelijk voor woorden dat ik moet betalen voor het niet gebruiken van mijn auto...

De parkeergarage onder de Middenwaard in Heerhugowaard, aan de hoofdingang is makkelijk te doen qua draaien maar die onder de Dekamarkt is in het begin al te krap, dus dan moet je ff de tegenliggers tot staan dwingen. Omdat het daar nu allemaal betaald is, zet ik hem in het gras aan de overkant, tot ik weer eens een bon krijg...

In Alkmaar kun je de Singelgarage (2.00 meter) wel in maar als er 2 autos een beetje beroerd staan, ken je de draai niet maken.

mvg Rick
Volgens mij lukt het gras je alleen nog zolang ze aan het bouwen zijn :knipoog
Maar aan de andere kant van de AH in middenwaard (bij de hema) is nu een buitenparkeer terrein (ook betaald)

Iemand de karperton in Alkmaar al eens geprobeerd?? Daar ga ik al niet eens met de gewone auto in :ie (alleen de al vakken zijn supersmal)
fotogalerij 1120
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: De parkeergarage....

Bericht door repelsteeltje »

karperton is idd drama, met de passat wel eens ingeweest.... Om nog uit te kunnen stappen mis je de schuifdeur van een T4 :nuts

Ding is ontworpen om motorfietsen in te plaatsen, meer past niet.
Plaats reactie