Als ik namelijk een stuk gereden had dan zat de hele motorruimte onder de koelvloeistof

en ik hoopte er op dat mijn stationair/start probleem hiermee ook eindelijk eens over zou zijn.....NEE dus

Vandaag alles weer losgehaald want het viel mij gisteren op dat het rubber wat OP de thermostaat zit zo goed als verdwenen was.
Nou had ik laatst gelezen dat Tinus ook problemen met zijn koelvloeistof had en dit kwam door het zg. nalooppompje van de koeling.
ik dacht dat misschien de stukjes van het missende rubber in dit pompje vast zouden kunnen zitten,waardoor de doorstroming gestremd werd en zorgt voor overdruk.
Dus gecontroleerd vandaag. pompje was schoon en draait netjes.
thermostaat ook losgehad en opnieuw gemonteerd. Maar na een test rit weer koelvloeistof onder de kap

Het viel mij trouwens gister en vandaag weer op dat toen ik de koelvloeistof opnieuw had gevuld na de reparatie

Hij liep eindelijk als een zonnetje, zoals een diesel hoort!
PLEZIER VAN KORTE DUUR HELAAS, na een tijdje loopt ie weer rauw(er) en hoor je hem weer zwaar tikken

Ik weet het op dit moment niet meer waar het te zoeken!! ondertussen zoveel vervangen maar nog steeds zonder gewenst resultaat.
Is er misschien een T4 kenner onder ons in de regio Friesland die eens met mij wil kijken?
Misschien zie ik iets over het hoofd?

Timm 908