Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Schuifraam(ramen) in T4 (2002) wie levert...

vragen over de T4
Plaats reactie
MartinNL
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:00
Locatie: Rotterdam

Schuifraam(ramen) in T4 (2002) wie levert...

Bericht door MartinNL »

Hallo iedereen,

Ik ben in het bezit van een (grijs kenteken) T4 2002 met Dubbele Cabine. Helaas zitten achterin alleen vaste ruiten. Dit is bij warm weer niet echt lekker voor de mensen achterin. Ik wil daarom schuiframen (laten) plaatsen. Zijn er mensen die mij kunnen adviseren wie deze schuiframen levert in de buurt van Rotjeknor. Ik zie op marktplaats en zo wel aanbieders maar ik weet niet of die te vertrouwen zijn.

Ik weet dat die glaszetters zoals Carglass en Autotaalglas het ook kunnen leveren en plaatsen, maar dat wordt volgens mij een duur grapje.

Groet

Martin.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Schuifraam(ramen) in T4 (2002) wie levert...

Bericht door Roger B. (11)61 »

tja, de dealer uiteraard, want die schuiframen zijn op multivan en caravelle leverbaar geweest. Maar ook daar geldt dat er een prijsje aan hangen zal.....

bij gebruikt spul blijft het altijd gokken of ze niet zullen lekken (ligt er deels aan hoe behoedzaam ze gedemonteerd zijn....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2016
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Schuifraam(ramen) in T4 (2002) wie levert...

Bericht door chv »

Hallo Martin,

Atrion in Steggerda (oké, niet echt naast de deur, maar volgens mij wel betrouwbare lui) doet dat dacht ik voor 200,- euro (inclusief de nieuwe ruit).
http://www.atrion.info

Uiteraard geen binding mee.

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Laatst gewijzigd door chv op 12 jul 2009, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Schuifraam(ramen) in T4 (2002) wie levert...

Bericht door Harry 341 »

Zet je er toch een schuifdak in??Kost een fractie van schuiframen en geen last van tocht.....
Ik heb er nog diverse liggen...........
Afbeelding
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Schuifraam(ramen) in T4 (2002) wie levert...

Bericht door Multivan Generation »

een nieuwe schuifruit met inbouw voor 200 euro is wel een heel goede prijs..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: Schuifraam(ramen) in T4 (2002) wie levert...

Bericht door hendrikus »

lijkt mij ook een hele scherpe prijs. Zag op hun site dat ze er 175 euro voor rekenen. Dat is een nette prijs, zeker als het een nieuwe schuifruit is.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2016
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Schuifraam(ramen) in T4 (2002) wie levert...

Bericht door chv »

Precies, op hun site zie je dat het schuifraam voor een t4 175,- kost en als je op verkoop/bemiddeling klikt wordt je doorgelinkt naar hun advertenties op marktplaats en daar kun je zien dat de montage 25,- is.
(logischer zou zijn geweest om het op de site zelf te hebben gezet maar zo kom je er via een omweggetje natuurlijk ook).
Let wel: het gaat hier om after sale schuiframen, niet om originele vw en niet met dubbel glas.

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
RobJ
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 mei 2008, 13:57

Re: Schuifraam(ramen) in T4 (2002) wie levert...

Bericht door RobJ »

Ik heb een tweetal niet originele maar uitstekend werkende gekocht in Noord Holland ( Buurt van grootebroek)
In 2006 heb ik 125 per stuk betaald excl plaatsing
Maar een open dak is 100 keer prettiger geen lawaai en geen tocht
Rob
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: Schuifraam(ramen) in T4 (2002) wie levert...

Bericht door hendrikus »

chv schreef:Let wel: het gaat hier om after sale schuiframen, niet om originele vw en niet met dubbel glas.

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
VW maakt zelf geen ruiten, dus er is niks aftersale aan verder. Het fabeltje van origineel en aftersale ruiten bestaat dus nog steeds. Er zijn een 3 tal grote glas producenten die glas leveren en die vaak de OEM leverancier zijn voor montage af-fabriek. Het enige verschil is vaak dat er een stempel met VW logo in staat of een stempel van de leverancier zelf. Deze ruiten worden in dezelfde fabriek geproduceerd met de zelfde mallen e.d.
Zo heb ik al eens een nieuwe Audi A6 op de zaak gehad van bijna 100 mille, waar origineel af fabriek 3 verschillende merken ruiten inzaten. Gewoon een kwestie van waar de autobouwer het goedkoopst kan inkopen.


Zo word er voor bv een Partner/ Berlingo of de combi Vivaro/ Traffic/ Primastar helemaal geen ruiten geleverd met bv een Citroen logo. Omdat deze ruiten in meerdere modellen worden geleverd worden ze simpelweg geproduceerd met alleen een logo vd glas fabrikant zodat ze in hele grote partijen te maken zijn.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2016
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Schuifraam(ramen) in T4 (2002) wie levert...

Bericht door chv »

Weer wat geleerd.

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Plaats reactie