Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
roetmeting
roetmeting
Wie heeft enkele tips om de roetuitstoot van mijn T4 omlaag te brengen?
Ik kwam namelijk niet door de APK keuring heen.
Groetjes
Ik kwam namelijk niet door de APK keuring heen.
Groetjes
Re: roetmeting
Even voorstellen is wel zo netjes
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: roetmeting
Welkom weetjewel!
Wat voor blokkie zit er in?
Wat voor blokkie zit er in?
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: roetmeting
goed warm rijden,
en dan in de 2de en derde versnelling eens goed doortrekken.
Verstuiverreiniger in de tank.
Luchtfilter vernieuwen.
Zijn zo maar een paar suggesties
en dan in de 2de en derde versnelling eens goed doortrekken.
Verstuiverreiniger in de tank.
Luchtfilter vernieuwen.
Zijn zo maar een paar suggesties
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: roetmeting
De bus schoon branden (op de snelweg maar kijk uit voor de
) dan de EGR afdoppen dat scheelt ook nog .

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Re: roetmeting
. . . . luchtfilter helemaal weghalen helpt. Schoonmaakspul voor je verstuivers in de braandstof gooien.
A
A
Re: roetmeting
Een ABL blok 1900, uit '95.Egbert&Manon schreef:Welkom weetjewel!
Wat voor blokkie zit er in?
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: roetmeting
de zoekfunktie gebruik doet ook wonderen, je staat er versteld van hoeveel onderwerpen al meerdere keren aan bod geweest zijn (ook de roetmeting)
paar % benzine erbij kiepen, tank stevig leeg rijden en dan (eventueel weer met paar % benzine in de tank) nog eens voor roetmeten gaan.
paar % benzine erbij kiepen, tank stevig leeg rijden en dan (eventueel weer met paar % benzine in de tank) nog eens voor roetmeten gaan.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: roetmeting
zou gewoon roetstop wat in draaien waarschijnlijk hebbe ze die (zoals vele) open gedraaid de mijne haalde het officieel ook nie ff slag in gedraaid roeten afmelden en weer open draaien :klappen :klappen :klappen
RUBBEREXPRESS
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 24 apr 2009, 20:20
- Locatie: gulpen
- Contacteer:
Re: roetmeting
morgen,
ik zou een ander keurstation zoeken, bij mijn bus 88pk 2002 hebben ze helemaal geen roetmeting gedaan.
De keurmeester zij me dat de regels zijn verandert je hoeft helemaal niet meer in een paar seconden op vollast te zitten je kunt er rustig 5 a 6 sec over doen als je je moter rustig op toeren kunt brengen heb je ook bijna geen roet.
groeten bernd
ik zou een ander keurstation zoeken, bij mijn bus 88pk 2002 hebben ze helemaal geen roetmeting gedaan.
De keurmeester zij me dat de regels zijn verandert je hoeft helemaal niet meer in een paar seconden op vollast te zitten je kunt er rustig 5 a 6 sec over doen als je je moter rustig op toeren kunt brengen heb je ook bijna geen roet.
groeten bernd
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: roetmeting
hoevegroenendaal schreef: De keurmeester zij me dat de regels zijn verandert je hoeft helemaal niet meer in een paar seconden op vollast te zitten je kunt er rustig 5 a 6 sec over doen als je je moter rustig op toeren kunt brengen heb je ook bijna geen roet.
Dat klopt, toen de roetmeting ingevoerd werd, werd er altijd vanuit stationair meteen volgas het pedaal ingetrapt, De TDI's van Landrover schoten dan bijna allemaal van de schaal af (K-waarde 9,9 (of groter maar dat gaf het apparaat niet aan))bij ons in de garage. Als we geleidelijker gas gaven, dan zaten ze zonder uitzondering ruim onder de maximale K=3 (gemiddeld zo rond de 1,5).
Je moest destijds wel zorgen dat het maximale toerental binnen -ik dacht- 2 seconden bereikt was. maar dat was goed te doen en ruim voldoende om vrijwel elke defender of discovery met 200tdi of 300tdi motor glansrijk door de roetmeting te laten komen (voertuigen met onaangepaste motor, motoren waar aan de roetstof gedraaid was om er wat meer uit te halen moesten wel effe terug gedraaid worden uiteraard)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon