Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Navigatie systeem, welke?

vragen over de T4
niels
Berichten: 465
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:37
Locatie: Rossum
Contacteer:

Navigatie systeem, welke?

Bericht door niels »

Goede dag,
Ik heb sinds een paar jaar een MIO 269+, een goed apparaat, maar hij heeft 's morgens heel veel tijd nodig om satelieten te zoeken(tussen 5min en 20 min).
Ben nu op zoek naar een ander apparaat; zat nu te kijken naar een MIO 710 of een NUVI 660.
Ik heb bij de consumentengids zitten kijken, maar ik ben er nog niet uit; TMC, flitspaalinfo, groot scherm, ontvangst, Teleatlas/Navteq, enz enz..
Ik heb wel een warmtewerende voorruit(de MIO 269+ heeft volgens mij weinig moeite met een warmtewerede voorruit).
Wie kan een advies geven?

Niels
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Bericht door Ron---63--- »

Mijn advies is om altijd de Tomtom software te nemen. Komt ook als beste en betrouwbaarste uit de testen.
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Gebruikersavatar
t4johnny
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:40
Locatie: Almere T4
Contacteer:

Navigatie systeem

Bericht door t4johnny »

Je kunt ook voor een andere Navigatie systeem gaan
ik zelf heb een pioneer daar ben ik heel tevreden over gelijk een dvdspeler,achteruitcamera,ipod,en een HD schijf voor films
en er kan ook nog tv op als je dat zou willen denk aan digi atenne

Grt Johnny
Gebruikersavatar
henk106
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:01
Locatie: Hoogvliet T4

Bericht door henk106 »

Heb ook een mio 269+binnen 2 minuten is hij gereed.
zou hem maar na laten kijken of de extra antenne aansluiten
Gebruikersavatar
henk106
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:01
Locatie: Hoogvliet T4

Bericht door henk106 »

Heb ook een mio 269+binnen 2 minuten is hij gereed.
zou hem maar na laten kijken of de extra antenne aansluiten
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Beckontheroad »

Ron---63--- schreef:Mijn advies is om altijd de Tomtom software te nemen. Komt ook als beste en betrouwbaarste uit de testen.
Beschik over een mio168 pda en heeft maar enkele minuten nodig in t ergste ge al, voorheen in de T2 zeker sneller
zou t toch je ww-ruit zijn?
even proberen met een losse antenne?
suc6
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
roelofwielinga
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 feb 2007, 10:57
Locatie: Zwitserland

Bericht door roelofwielinga »

jappie 10
Berichten: 233
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:57
Locatie: Kollumerzwaag

Bericht door jappie 10 »

waarschijnlijk is de voorruit het probleem,probeer het eens in een andere,of buiten de auto.
Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Bericht door Franck846 »

Ikzelf heb nu twee systemen;tomtom en becker pro traffic,persoonlijk ga ik voor de Becker omdat deze'" rustiger"is t.o.v.de tomtom.
De Becker begint alleen te praten als het nodig is en dit gaat dan onder het muziek luisteren,muziek word gedimt tijdens het praten en deze heeft ook nog dynamische navigatie.
Bij file vorming zoekt de Becker al een andere route en leid je er omheen,hiervoor hoeft geen apart abonnement worden afgesloten wat wel weer moet bij Tomtom.
De Tomtom doet het prima,is lekker vlot en heeft ook zijn fouten in de route,het voordeel van een Tomtom e.d. is ,dat je makkelijk POI's kunt toevoegen zoals flitspalen :klappen ,kortom makkelijk up te daten.
Nadeel vind ik het scherm,ook op nacht instellingen blijft het (als het donker is)een aardige schijnwerper :ie en het geluid is vrij schel,vaak rateld de tomtom aan 1 stuk door om 4 of 5 keer heetzellfde op een korte afstand te vermelden. :bonk :groteogen
Ik gebruik de tomtom zonder antenne en heb meestal binnen 2 minuten vol bereik met satelieten,zonder een extra antenne,als die van jouw zo traag is dan komt dat door jouw systeem.

groet Franck.
Gebruikersavatar
Rens 79
Berichten: 167
Lid geworden op: 27 jan 2007, 00:08
Locatie: Rijnmond

Bericht door Rens 79 »

Het probleem zoals jij omschrijft heeft wel eens in een mail gestaan die ik kreeg van Mio.
Als je hem aanzet ,waar je hem ook hebt uitgezet vindt hij de satelieten vrij gemakkkelijk,maar als er tussen uit en aanzetten een verschil zit heeft hij meer moeite om de satelieten te vinden.
Hoop dat ik het duidelijk genoeg heb omschreven
succes
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Johan191 »

PDA PPC heb je één van deze, dan zou ik zeggen IGO. Ja, zelfs na drie jaar TomTom wil ik nu niet anders meer. Ik heb ze een tijdje naast elkaar gebruikt maar ik ga voor IGO.
TomTom is er bij mij af. Komt ook zeker niet terug. Ik ben helemaal om.
Met de IGO versie 2005 had ik mijn tweifels en de nodige problemen daarom heb ik toen opnieuw voor TomTom gekozen, maar met de IGO 2006 (uitgekomen december 2006) ben ik helemaal tevreden.
Je moet er even mee leren omgaan, maar sattelieten vinden daar heb ik geen problemen meer mee. Reactiesnelheid is vele malen sneller dan die van TomTom wanneer je van de route afwijkt. Ik heb meer sattelieten ter beschikking. Automatisch dag en nacht kleuren. Planning aankomsttijd (zonder gekke dingen onderweg) perfect. Omschakeling schermpjes, overzichtskaart voor vele kilometers zelfde weg en automatische omschakeling naar 3D detailweergave wanneer er een straat wijziging aankomt. Neemt minder ruimte van je geheugenkaart in dan dan TomTom.
Oh ja ook nog 1 nadeel.......dat mens via de luidspreker heeft wel heel erg vaak de mond open met opmerkingen. Dat mocht best wel wat minder.
Maar ik ben een heel tevreden gebruiker.
Maar of deze navigatiesoftware ook beter met de sattelieten om kan gaan door jouw voorruit......... ik zou het niet weten.
Just try it, and you know it.
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Bericht door Ron---63--- »

Beckontheroad schreef:
Ron---63--- schreef:Mijn advies is om altijd de Tomtom software te nemen. Komt ook als beste en betrouwbaarste uit de testen.
Beschik over een mio168 pda en heeft maar enkele minuten nodig in t ergste ge al, voorheen in de T2 zeker sneller
zou t toch je ww-ruit zijn?
even proberen met een losse antenne?
suc6
JB
Ik heb ook de mio 168 met nu de nieuwste versie van tomtom. Ik heb ook een warmtewerende voorruit en hij vind de satelieten in een mum van tijd. Ik heb geen externe antenne en ik kan zelf de interne antenne ingeklapt naar beneden laten zitten !!

Nou ja wat is het beste systeem? Ik denk toch dat het persoonlijk is. De 1 zegt dat de Becker lekker werkt maar ik vind deze persoonlijk niet zo geweldig maar is mijn mening. Het ene systeem praat teveel,het andere heeft een te fel geluid, en nog weer een andere heeft mooiere grafische kaarten bv.

Uiteindelijke gaat het erom dat hij je goed de weg wijst...................voor mij is het al 3 jaar Tomtom en dat blijft ook zeker zo !
Ik heb mijn ouders van 65+ de Tomtom one kado gedaan, want zelf durfden niet zo'n ''eng'' systeem te kopen. Overal waar een knopje op zit, wordt al lastig voor de generatie ben ik bang :lach
Nu een half jaartje verder zijn ze er super blij mee, makkelijk te bedienen en ze komen overal waar ze maar willen in de T4 (ook een ww ruit van 2001) De one serie vind NOG sneller satelieten dan mijn MIO, In de ONE zit dan ook de nieuwste chip die voorhanden is.

Blijft een lastige keuze, succes met je beslissing en laat maar horen welke het uiteindelijk is geworden.

Groet Ron 63
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Bericht door Ron---63--- »

Oh vond ik nog op mn PC, toendertijd van het forum geplukt.
Het ''Sirf'' verhaal is volgens mij niet van toepassing meer.


Met enige regelmaat duiken in het forum vragen op over de werking van TomTom. Vaak gaat het om vastlopers, installatieproblemen en slechte satelliet-ontvangst.

Ook ik heb de laatste jaren veel geharrewar met mijn TomTom gehad. Door eindeloos veel uitzoekerij en experimenteren heb ik in de loop van de tijd de nodige ervaringen opgedaan die ik graag aan jullie wil doorgeven:

1. Als TomTom het echt niet meer aan de gang is te krijgen: verwijder via de functie ‘remove program’ TomTom van je pocket
2. Reset hem eerst voordat je hem aansluit op je PC
3. Installeer het programma opnieuw, maar laat de PC tijdens die installatie helemaal met rust. Dus niet tijdens het laden iets anders geen doen met de PC.
4. Volg de aanwijzingen, maar wacht eerst een seconde of tien voordat je een aanwijzing uitvoert.
5. Als de installatie klaar is, wordt gevraagd de pocket te resetten. Niet doen, na enige tijd reset hij zichtzelf. Als je het zelf doet, ben je te vlug. Hij is dan nog niet klaar.
6. Bij het laden van de kaart geeft de PC soms een melding dat er een geheugenprobleem is. Gewoon opnieuw doen, de 2e keer gaat het altijd goed.
7. Bij het configureren van het programma op de pocket, kies dan niet voor een standaard-gps-ontvanger van TomTom. Maar ga naar GPS-status, tabblad GPS, haal het vinkje weg en kies voor Sirf 38400. (als dat later niet blijkt te lukken kun je ook NMEA0138V238400 kiezen) (vergeet niet het vinkje weer aan te brengen)
8. Bij het aansluiten van de pocket in de auto: Eerst het stekkertje er in, en dan pas de pocket aanzetten.
9. Het uitzetten: Uitsluitend via het navigatormenu: functie “verlaat applicatie”. Zo zet je hem echt uit en blijft er geen oude ‘rommel’ over die bij het volgende gebruik voor storingen kan zorgen
10. Ontkoppelen van de pocket: eerst uitzetten (zie hierboven), dan pas het stekkertje er uit..
11. Maak nadat de instellingen zijn aangebracht een backup op je storage-card. Als TomTom er uit vliegt, reset de pocket en haal via de functie “restore” de instellingen weer terug.
12. Voordat je een route plant: eerst de pc resetten. Alle oude “rommel” is dan verwijderd. Dit vermindert de kans op storingen aanzienlijk

Wellicht hebben onze (toekomstige) TomTom-bezitters hier iets aan.

Met vriendelijke groet,

Ron
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
eicherwijs
Berichten: 112
Lid geworden op: 28 jan 2007, 13:17
Locatie: Heerlen

Bericht door eicherwijs »

Hallo,

Ik heb de Becker Indianapolis (incl. afspelen MP3 en iPod aansluiting). In de auto van mijn vrouw heb ze Tomtom 3 draaien op een PDA. Ik wilde niet nog een scherm op mijn dashboard naast mijn oude carkit, daardoor voor een Becker gekozen. Enige nadeel wat je kan verzinnen is dat je niet via een schermpje als bij een Tomtom verder vooruit kan kijken. Maar ik vind dat geen probleem, Becker zegt op ongeveerr 3km (op snelweg) aan dat je een afslag moet nemen. Ik heb nu nog een Parrot CK 3100 als carkit, maar heb deze verkocht. Ik wil nl de Becker Indianapolis Pro kopen, daarin zit ingebouwd een carkit.
T red
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2007, 10:32

Bericht door T red »

heb`zelf tomtom op mijn Mda vario pocket pc .

voor vrouwlief sinds enkele weken een totom go 710, aanbieding via mediamarkt maar voor de zelfde aktieprijzen overal verkrijgbaar met een extra tmc ontvanger.

Moet echt zeggen na de 710 gebruikt te hebben dat wanneer je sec gaat navigeren de 710 tov de mda super werkt, zeer goed sat ontvangst, mooischerm, goede speaker. ingebouwde carkit functie dmv bluetooth, geen geklooi met losse gps muis etc.

Als je geen pda nodig hebt of ergens specifiek voor gaat gebruiken zou ik voor een navigatiesysteem gaan en niet voor een pda. Het blijft in mijn ogen toch een beetje prullen....
Plaats reactie