Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

storing electrische ramen voor

vragen over de T5
Plaats reactie
mark...
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 mar 2007, 10:09

storing electrische ramen voor

Bericht door mark... »

hallo

ik heb een storing in het rechtervoorportier waar het electrische raam in zit.
Als ik met de schakelaar het raam open of dicht wil sturen hoor ik allerlei rare geluiden van het motortje maar het raam gaat niet op of neer. Ik ben vrij handig om de bekleding van het portier af te halen ,maar kan ik dan zo bij de motor en eventueel riem of kabel,ik denk namelijk dat deze los of gebroken is. Afgelopen zaterdag morgen zat het raam vast gevroren en er is toch geprobeert het raam te openen. ik ben bang dat dit er iets mee te maken heeft.
Kan iemand meer vertellen hierover??


vast bedankt

Mark
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Bericht door matje86 »

we hebben nog geen informatie over t5 ramen
als je toch gaat verbouwen neem dan wat foto,s zodat anderen er ook van kunnen genieten :goodidea
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

demontage

Bericht door vaniac »

Het raammechanisme zit aan de achterzijde van een metalen afdekplaat, die op zijn beurt weer achter het deurpaneel zit. Om de metalen afdekplaat te kunnen demonteren moet je eerst twee kunststof popnagels losboren. Hiermee zit namelijk het deurslot aan de afdekplaat bevestigd. Vervolgens moet je twee zwarte rubber doppen lostrekken en het raam laten zakken totdat de bevestigingsschroeven van het raam achter de gaten zichtbaar zijn.
Deze schroeven een stukje losdraaien zodat je het raam naar boven kunt schuiven. Het raam met tape vastplakken.
Tenslotte de metalen plaat losschroeven en met het hele binnenwerk naar boven eruit lichten. Denk eraan dat er nog een aantal kabels aan deze plaat vastzitten.
Plaats reactie