Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
h&r of eibach
h&r of eibach
welke verlagingsveren kiezen, eibach of h&r?
laadvermogen is gelijk dacht ik.
verlagen ze beiden evenveel?
laadvermogen is gelijk dacht ik.
verlagen ze beiden evenveel?
Ik rijd T-vier met veel plezier!! 

- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: h&r of eibach
Stijn,
welk laadvermogen hebben ze? ik zit er ook aan te denken om wat te verlagen.
Bij mij is het alleen een camper, verlagen ze 4cm?
Heb je al ergens een leuk adres op kunnen snorren waar ze voor een redelijk bedrag te koop zijn?
welk laadvermogen hebben ze? ik zit er ook aan te denken om wat te verlagen.
Bij mij is het alleen een camper, verlagen ze 4cm?
Heb je al ergens een leuk adres op kunnen snorren waar ze voor een redelijk bedrag te koop zijn?
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Re: h&r of eibach
goedkoopste dat ik tot nu toe gevondenheb is voor h&r 137 euro en voor eibach 159 (daar komt nog verzenden bij)
bij eibach zitter er ook onderlegschijven bij.
bij eibach zitter er ook onderlegschijven bij.
Ik rijd T-vier met veel plezier!! 

- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: h&r of eibach
V-Maxx veren kosten +/- 100eurstijnh schreef:goedkoopste dat ik tot nu toe gevondenheb is voor h&r 137 euro en voor eibach 159 (daar komt nog verzenden bij)
bij eibach zitter er ook onderlegschijven bij.
Hangt er natuurlijk vanaf wat je wil ...
V-maxx zijn goeie veren , wel iets harder aanvoelend dan H&R .
Ik heb (onder meer) ook een set H&R veren en daar ben ik ook heel tevreden over , heb die enkele jaren geleden wel +200eur betaald ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: h&r of eibach
behoud je bij v-maxx je volle laadvermogen? dat vind ik wel belangrijkPascal-141 schreef:V-Maxx veren kosten +/- 100eurstijnh schreef:goedkoopste dat ik tot nu toe gevondenheb is voor h&r 137 euro en voor eibach 159 (daar komt nog verzenden bij)
bij eibach zitter er ook onderlegschijven bij.
Hangt er natuurlijk vanaf wat je wil ...
V-maxx zijn goeie veren , wel iets harder aanvoelend dan H&R .
Ik heb (onder meer) ook een set H&R veren en daar ben ik ook heel tevreden over , heb die enkele jaren geleden wel +200eur betaald ...
voor de dempers ga ik wel voor v-maxx

Ik rijd T-vier met veel plezier!! 

- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: h&r of eibach
gezien mijn afwijkende aslasten denk ik dat er bij H&R wel wat aangepast wordt hierin....
vooraslast 1230kg, Achteraslast 1230kg, max voertuiggewicht 2460kg
Caravelle TDI 102 pk uit maart 96
mijn auto is voorzien van H&R verlagingsveren die naar ik me heb laten vertellen 4cm verlagen
vooraslast 1230kg, Achteraslast 1230kg, max voertuiggewicht 2460kg
Caravelle TDI 102 pk uit maart 96
mijn auto is voorzien van H&R verlagingsveren die naar ik me heb laten vertellen 4cm verlagen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Multivan Generation
- Berichten: 34476
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: h&r of eibach
Dag Stijn,
gezien de staat van het wegdek bij u in de buurt,
zou ik geen van beide kiezen,
en gaan voor originele verlagingsveren van VW
met lichtgrijze kleurmarkering.
Ik verwacht dat die combinatie je het meest kan bekoren,
voor wat betreft comfort.
Je hebt er zelf mee gereden, en Oskar trouwens ook...
gezien de staat van het wegdek bij u in de buurt,
zou ik geen van beide kiezen,
en gaan voor originele verlagingsveren van VW
met lichtgrijze kleurmarkering.
Ik verwacht dat die combinatie je het meest kan bekoren,
voor wat betreft comfort.
Je hebt er zelf mee gereden, en Oskar trouwens ook...

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: h&r of eibach
of luchtveren met hoogteverstelling, kan ie hem 4 cm verhoogd zetten als ie bijna thuis is, en in de openbare wereld kan ie hem dan 4 cm verlaagd zetten
en dan maar zeggen dat ik achteraf woon.....wel asfalt zonder valkuilen tot aan de oprit!




en dan maar zeggen dat ik achteraf woon.....wel asfalt zonder valkuilen tot aan de oprit!


Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: h&r of eibach
wij hebben ten minste nog echte kasseienMultivan Generation schreef:Dag Stijn,
gezien de staat van het wegdek bij u in de buurt,
zou ik geen van beide kiezen,
en gaan voor originele verlagingsveren van VW
met lichtgrijze kleurmarkering.
Ik verwacht dat die combinatie je het meest kan bekoren,
voor wat betreft comfort.
Je hebt er zelf mee gereden, en Oskar trouwens ook...



je hebt wel gelijk hoor maar dan is het probleem het laadvermogen dat minder is met de originele verlagingsveren
en wat is belachelijker als een bestelbus waar je niet veel me mag vervoeren

maar hoe doe jij dat dan Pascal? jij woont toch ook in dat leuke belgie met die fantastische wegen.
Ik rijd T-vier met veel plezier!! 

Re: h&r of eibach
Peter is wel door Wallonië gekomen, daar zijn de wegen nog een categorie slechterRoger B. schreef:of luchtveren met hoogteverstelling, kan ie hem 4 cm verhoogd zetten als ie bijna thuis is, en in de openbare wereld kan ie hem dan 4 cm verlaagd zetten![]()
![]()
![]()
en dan maar zeggen dat ik achteraf woon.....wel asfalt zonder valkuilen tot aan de oprit!![]()
Ik rijd T-vier met veel plezier!! 

- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: h&r of eibach
Hoe ik dat doe? .. Afzienstijnh schreef:
je hebt wel gelijk hoor maar dan is het probleem het laadvermogen dat minder is met de originele verlagingsveren
en wat is belachelijker als een bestelbus waar je niet veel me mag vervoeren![]()
maar hoe doe jij dat dan Pascal? jij woont toch ook in dat leuke belgie met die fantastische wegen.

Ik heb vooraan de bumpstops moeten inkorten omdat hij anders constant op de bumpstops lag en dus geen veerweg meer over had. Nu heb ik aan de bumpstop terug bijna 1 cm veerweg
Ach , "driving low is a way of life " word wel eens gezegd ...
O ja Stijn : verlagen betekend ALTIJD verlies van laadvermogen . Bij het ene merk al meer verlies van laadvermogen dan bij het andere , maar verlies heb je altijd. Dit omdat je de veerweg van de auto al enkele cm's verkort , en zonder dat er al gewicht inligt.
Met mijn H&R veren behoud ik (schatting) MAX. 500kg aan laadvermogen (verlaging 5cm)
Met mijn V-maxx -6cm behoud ik ongeveer 350kg aan laadvermogen
Met mijn op maat gemaakte V-Maxx die +/-9a10cm verlagen heb ik amper laadvermogen over , met 4 personen zonder extra lading is het al over... Dan schuur ik al achteraan...
O ja , schokdempers van V-maxx (voor de T4) zijn uit productie genomen , als je die dus wil zul je moeten zoeken of je hier of daar nog "oude" stock kan vinden
Ik had net nog een paar setten besteld, maar enkel de voorste dempers waren momenteel nog leverbaar , dus moet ik spijtiggenoeg ook uitzien naar een ander merk . Ik denk dat het dan Bilstein's zullen worden . Ik had vroeger KW dempers , maar die slijten te snel (vooral bij aanhangwagen gebruik)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: h&r of eibach
geen V-maxx meer?!?
ik dacht er nu juist eens "goedkoop" vanaf te komen
en weet je waarom ze uit productie zijn?
ik dacht er nu juist eens "goedkoop" vanaf te komen
en weet je waarom ze uit productie zijn?
Ik rijd T-vier met veel plezier!! 

- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: h&r of eibach
Nee, contactpersoon die V-Maxx Belgie doet kon ook niet echt uitleg geven :(stijnh schreef:geen V-maxx meer?!?
ik dacht er nu juist eens "goedkoop" vanaf te komen
en weet je waarom ze uit productie zijn?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Multivan Generation
- Berichten: 34476
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: h&r of eibach
met de veren die ik er onder heb mag je 650 kg laden.
In ons geval meer als voldoende.
(licht-)grijs 701 511 105 L 650 kg verlagingsveren VW
(dat zijn wel veren die normaal onder een multivan zitten, en zoals je wel weet,
zijn die standaard veel zwaarder (banken, stoelen, opties) als een lege transporter)
Dus met een lege transporter moet je dan gaan denken aan 800 kg laadvermogen icm bovengenoemde veren.
Het lijkt me ook dat de veer karakteristiek belangrijk is.
Daarmee bedoel ik, hoe is het initiële inveren,
hoe voelt het aan als er meer gewicht in ligt, enz..
In ons geval meer als voldoende.

(licht-)grijs 701 511 105 L 650 kg verlagingsveren VW
(dat zijn wel veren die normaal onder een multivan zitten, en zoals je wel weet,
zijn die standaard veel zwaarder (banken, stoelen, opties) als een lege transporter)
Dus met een lege transporter moet je dan gaan denken aan 800 kg laadvermogen icm bovengenoemde veren.
Het lijkt me ook dat de veer karakteristiek belangrijk is.

Daarmee bedoel ik, hoe is het initiële inveren,
hoe voelt het aan als er meer gewicht in ligt, enz..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: h&r of eibach
maakt de hardheid van de veren achteraan veel uit voor de bestuurder of alleen voor de personen achterin?
bij mij zijn er alleen zetels voorin, dus alleen daar moet ik mee rekening houden
nieuwprijs van originele verlagingsveren is wel een stuk hoger.
bij mij zijn er alleen zetels voorin, dus alleen daar moet ik mee rekening houden
nieuwprijs van originele verlagingsveren is wel een stuk hoger.
Ik rijd T-vier met veel plezier!! 
